Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyisi kanssa ajaa omenapuun lehdet leikkurilla silpuksi. Syksyllä oli niin märkää että jäi, usein oon noita omenapuun ja haavan lehtiä silpunnut ennen pakkasia.Ajoin jo 10 päivää sitten ekan kerran
Lähinnä keräsin kuivia puunlehtiä, jotta saa biokompostiin kuiviketta, mutta näpäytin myös naapureita, jotka syksyllä haravoivat valehtelematta 20 tuntia ja nyt keväälläkin tunteja ja itse sain saman lehtihävityksen puolessa tunnissa aikaiseksi. Tuli puhdasta jälkeä, jos lehdet nyt yleensäkään on rumia jonkun silmissä.
Ja täytyy vielä mainita että kaikki nuo hullut naapurit pakkaa lehdet MUOVISÄKKEIHIN ja roudaa monta reissua kaatopaikalle niitä!
Tätä aina ihmettelen pienessä mielessäni. Mutta ei meillä mikään Valkoisen talon paraatinurmi olekaan, vähällä työllä menee ja näyttää vihreälle kesällä. Huonolla leikkurilla menee kaikki oksat koivuista ym. sinne ne on kadonneet ainaJa täytyy vielä mainita että kaikki nuo hullut naapurit pakkaa lehdet MUOVISÄKKEIHIN ja roudaa monta reissua kaatopaikalle niitä!
Mulla on kolme kompostia prosessoimassa, mutta silti ajan lehtiä kaatopaikalle kuormalliset keväällä/syksyllä. En halua kompostointia enää laajentaa. Kyllä pakkaan säkkeihin, ettei lentele avokärrystä matkan varrelle. Saapahan kuormaan mahtumaan myös paljon enemmän tavaraa, kun ei ole tullut kärryyn tehtyä heinähäkin laitoja.Ja täytyy vielä mainita että kaikki nuo hullut naapurit pakkaa lehdet MUOVISÄKKEIHIN ja roudaa monta reissua kaatopaikalle niitä!
Mistä päin oot, jos kasvatat räätiköitä?ja jonkin verran myös räätikkämaahan.
Tulee!Tuleepa lehtiä sitten pirusti.
Täällä Turun puolessa pruukataan viljellä räätiköitä.Mistä päin oot, jos kasvatat räätiköitä?
Vaahteran lehdet tosin saa kypsymään hyvin, jos kerää ne silppuavalla ruohonleikkurilla ennen kaatamista kompostiin.Tulee!
En halua myöskään laittaa kompostiin, hopepajun, salavien ja vaahteroiden lehtiä. Eivät tahdo oikein kypsyä.