Ruohonleikkurin käyntiinvetäjäiset

pröö

Aktiivinen jäsen
meitin epsanjan B&S kloonissa oli samanlainen säätö mutteri pultti ;D

1756882606076.png

Riihis

Aktiivinen jäsen
Tokalla vetäsyllä käyntiin, kiisselinä tankissa oli tällä kertaa 98e ja kausisäilytys-aine. Semmoista sinistä jostain motonetistä. Ei täällä mitään leikattavaa vielä ole, mutta kuha koitin, hyvin heräsi brigss&strattoni talviuniltaan. Vois ottaa vielä terän irti, ja teroittaa ennen leikkuukauden avausta.

Husky

Hyperaktiivi
Ajoin jo 10 päivää sitten ekan kerran :cool:

Lähinnä keräsin kuivia puunlehtiä, jotta saa biokompostiin kuiviketta, mutta näpäytin myös naapureita, jotka syksyllä haravoivat valehtelematta 20 tuntia ja nyt keväälläkin tunteja ja itse sain saman lehtihävityksen puolessa tunnissa aikaiseksi. Tuli puhdasta jälkeä, jos lehdet nyt yleensäkään on rumia jonkun silmissä.

Ja täytyy vielä mainita että kaikki nuo hullut naapurit pakkaa lehdet MUOVISÄKKEIHIN ja roudaa monta reissua kaatopaikalle niitä!

Esäätäjä

Vakionaama
Ajoin jo 10 päivää sitten ekan kerran :cool:

Lähinnä keräsin kuivia puunlehtiä, jotta saa biokompostiin kuiviketta, mutta näpäytin myös naapureita, jotka syksyllä haravoivat valehtelematta 20 tuntia ja nyt keväälläkin tunteja ja itse sain saman lehtihävityksen puolessa tunnissa aikaiseksi. Tuli puhdasta jälkeä, jos lehdet nyt yleensäkään on rumia jonkun silmissä.

Ja täytyy vielä mainita että kaikki nuo hullut naapurit pakkaa lehdet MUOVISÄKKEIHIN ja roudaa monta reissua kaatopaikalle niitä!
Täytyisi kanssa ajaa omenapuun lehdet leikkurilla silpuksi. Syksyllä oli niin märkää että jäi, usein oon noita omenapuun ja haavan lehtiä silpunnut ennen pakkasia.

katve

Aktiivinen jäsen
Tätä aina ihmettelen pienessä mielessäni. Mutta ei meillä mikään Valkoisen talon paraatinurmi olekaan, vähällä työllä menee ja näyttää vihreälle kesällä. Huonolla leikkurilla menee kaikki oksat koivuista ym. sinne ne on kadonneet aina

IJN

Jäsen
Näin keväällä kun lehdet ovat ruskeita kuivia koppuroita eikä uutta ruohoa vielä puske esiin, olen silpunnut niistä keräävällä leikkurilla pari säkillistä kuiviketta kompostiin. Tänään olis se homma taas eessä.

Alf

Aktiivinen jäsen
Mulla on kolme kompostia prosessoimassa, mutta silti ajan lehtiä kaatopaikalle kuormalliset keväällä/syksyllä. En halua kompostointia enää laajentaa. Kyllä pakkaan säkkeihin, ettei lentele avokärrystä matkan varrelle. Saapahan kuormaan mahtumaan myös paljon enemmän tavaraa, kun ei ole tullut kärryyn tehtyä heinähäkin laitoja.

Husky

Hyperaktiivi
Tuleepa lehtiä sitten pirusti. Meillä oli viime vuoteen asti 15 isoa koivua ja 20 vuoden lehtikomposti meni muutamien tuijien istutuskuoppiin (tätä kyllä ihmettelen että mitä helkuttia tapahtui , mutta nyt komposti on tyhjä - hmmm no iso osa lehdistä kyllä silppuuntunut leikkurilla keräämättä)

Helkoo

Aktiivinen jäsen
Minäkin ennen tein lehtikompostia, mutta sitten aloin muokata ne jyrsimellä suoraan perunamaahan ja jonkin verran myös räätikkämaahan. Pehmittää savihietamaata kummasti ja syksyllä on jo kokonaan hävinnyt mullaksi (vaiko nykyaikana biohiileksi). Omenapuun lehdet kyllä silppuan nurmikolle josta häviää nopeasti.

Back
Ylös Bottom