Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yks puolituttu kuulemma on palotellut noita useampia(töikseen kai). Sano että puukkosahalla hommasta ei tule mitään. Pistävät plasmalla nuo nippuun. Eikö sellaista saa jostain vuokrattua?Meillä menossa säiliön tyhjennysvaihe. Ei näin lauhalla keleillä mitään öljyä saa poltettua pois niin pumppaan jäljellä olevat öljyt IBC konttiin jotta pääsen sit säiliötä putsaamaan.
Hiukan arvelluttaa millainen purkuoperaatio tuon säiliön paloittelemisesta tuleekaan, tuntuu olevan aika tukevaa tekoa tuo meidän säiliö. Joku tyyppikyltti näytti olevan kyljessä joten ei taida olla kuitenkaan kyläsepän tekemä vaan jonkinasteinen teollinen tuote. Mutta seinämä vaikuttaa kyllä aika paksulta kun sitä koputtelee.
No, eiköhän tuota saa puukkosahan kanssa paloiteltua kunhan ensin saa putsattua. Päällä on isohko manusluukku joten täytynee kurkistaa sisälle ja varmistua siitä onko sisäpuolellakin jotain tukirautoja mutta tuskin, mitään painettahan tuo ei oo tehty kestämään.
Plasmalla tuo varmaan sujuiskin mut täytyy sit oikeasti saada se säiliö kaasuvapaaksi ennen kun rupeaa leikkaamaan, muuten kyllä tussahtaa. Mitään palavaa tuossa bunkkerissa ei kyllä luonnollisesti ole jossa tuo on seissyt mutta saattaa tehdä rumaa jälkeä jos tuollainen oikeasti pääsee räjähtämään.Yks puolituttu kuulemma on palotellut noita useampia(töikseen kai). Sano että puukkosahalla hommasta ei tule mitään. Pistävät plasmalla nuo nippuun. Eikö sellaista saa jostain vuokrattua?
Milloin laitoit anomuksen sisään? Minä odotellut jo puolitoista kuukautta maksatuspäätöstä, avustuspäätös tuli viikossa.Tänään ottivat maksatus hakemuksen käsittelyyn ja iltapäivällä tulikin hyväksytty päätös
Mä kyselin paikalliselta (Tre) säiliönpuhdistaja-purkaja-yrittäjältä hintaa (700 euroa koko hoito) ja hän sanoi että tekee nykyään pelkästään puukkosahalla (ei vaivautunut kysymään ainevahvuutta). Mainitsi että terä on hommaan valittu.Kiipesin tuonne bunkkeriin tiirailemaan säiliön tyyppikylttiä.
Ilmeni että säiliö on vuonna 1977 valmistettu, valmistajana yritys nimeltä Metallityö Jyrki Kuronen Helsingistä. Ainevahvuudeksi oli mainittu 5mm joten epäilen että puukkosahan saa unohtaa. Oikein hyvillä terillä ja jos kaverina on joulukalenteri ja riittävästi aikaa niin ehkä tuo sit hoituisi mutta kyllä siinä pirusti aikaa menee joka tapauksessa.
Hiukan arvelluttaa aina tulityöt tuollaisten kohdalla vaikka monet kerrat nähnyt telakalla kun on leikattu ja hitsattu bunkkeritankkeja eikä niitä sen puhtaammiksi saa mitä tuollainen säiliö, aina niihin jotain pieniä jämiä jää vaikka ne on kuin puhdistettu ja todettu kaasuvapaiksi.
Kyllä se puukkosahalla menee ihan hyvin.Ainevahvuudeksi oli mainittu 5mm joten epäilen että puukkosahan saa unohtaa
24.9Milloin laitoit anomuksen sisään? Minä odotellut jo puolitoista kuukautta maksatuspäätöstä, avustuspäätös tuli viikossa.
Kiipesin tuonne bunkkeriin tiirailemaan säiliön tyyppikylttiä.
Ilmeni että säiliö on vuonna 1977 valmistettu, valmistajana yritys nimeltä Metallityö Jyrki Kuronen Helsingistä. Ainevahvuudeksi oli mainittu 5mm joten epäilen että puukkosahan saa unohtaa. Oikein hyvillä terillä ja jos kaverina on joulukalenteri ja riittävästi aikaa niin ehkä tuo sit hoituisi mutta kyllä siinä pirusti aikaa menee joka tapauksessa.
Hiukan arvelluttaa aina tulityöt tuollaisten kohdalla vaikka monet kerrat nähnyt telakalla kun on leikattu ja hitsattu bunkkeritankkeja eikä niitä sen puhtaammiksi saa mitä tuollainen säiliö, aina niihin jotain pieniä jämiä jää vaikka ne on kuin puhdistettu ja todettu kaasuvapaiksi.
Minä tyhjensin seurantalon säiliön vanhalla tuhkaimurilla ja tyhjällä tynnyrillä+ pitkä tyhjennyspumpun imuletkuRuuvasin öljysäiliön manusluukun auki, säiliö sisältä siistikuntoinen, ei nyt uusi tietenkään mutta ikäisekseen siisti eikä sisäpuolista ruostetta. Alaosa / pohjakin näyttää hyvältä, ei ole kasvillisuutta, säiliöön on jäänyt öljyä arviolta noin 4-5 sentin korkeudelle eli oisko joku 80-100 litraa.
Onko hyviä ehdotuksia millä tuon jäljelläolevan saisi vielä otettua talteen? Mitään tyhjennysproppua tuossa ei luonnollisesti ole eli manusluukun kautta tuo täytyisi saada imettyä talteen jollain konstilla.
Porakonepumpulla.Onko hyviä ehdotuksia millä tuon jäljelläolevan saisi vielä otettua talteen? Mitään tyhjennysproppua tuossa ei luonnollisesti ole eli manusluukun kautta tuo täytyisi saada imettyä talteen jollain konstilla.
Niin millä sen tuohon saakka tyhjensit?
Onko pohjalla mitään 'monttua' mihin viimeset tipat jää?
Nuo on kyllä hyviä vehkeitä hintaansa nähden. Itse olen tuollaisella ilmannut ja paineistanut aurinkokeräimet ja lämpökaivon imenyt löpöä hyvin kokemuksin.Porakonepumpulla täällä pöntöt tuli tyhjiksi kunhan sen imupään saa hyvin asemoitua...
Juu sama homma, eikä maksa paljoo.Nuo on kyllä hyviä vehkeitä hintaansa nähden. Itse olen tuollaisella ilmannut ja paineistanut aurinkokeräimet ja lämpökaivon imenyt löpöä hyvin kokemuksin.
Taitaa olla hommia ihan mukavasti.Tuo VILPien asentelu varmaan sujuu putkialan ammattilaisilta ja tee se itse miehiltä kätevästi. Kuinkahan pahasti porauspuoli on ylikuumentunut ?
Öljysäiliön purkaminen taitaa olla luvanvaraista hommaa (ellei luvanomaava tekijä ole putsannu sitä ennen ja antanu siitä todistusta).Jaaha. Hyväksyntä tuelle tuli ennen joulua. Nyt nytkähti hommat eteenpäin, että saa hakea maksatusta. Nyt täytyisi selvittää vielä että voinko itse putsata ja pilkkoa tuon säiliön. Kaatopaikalta näytettiin jo vihreää valoa ja käytöstä poistosta saan tositteet öljypoltinhuoltajalta.
Niissä on ns pressure intensifier, joka on lähehköllä leikkuupäätä. Sitä ennen olevat osat voi olla pidemmän letkun päässä, esim autossa.Vesileikkuri tarvii niin kovia paineita muistaakseni, että mahdetaanko saada niin kompaktiksi.
Puolituttu on purkanut näitä työkseen. Sanoi että plasmalla silppuavat pois aina jos mahdollista. Palovaaraa ei kai ole polttoöljyn kanssa mutta bensa onkin sitten ollut toinen juttu...Plasmalla taitavat enimmäkseen nykyään purkaa, mutta kyllä se hyvällä puukkosahalla ja kunnon terällä menee ns. Ku vanhaan ihmiseen. 5mm on tullu puukkosahalla sahailtua helposti vielä. Tuo oma on muovia niin sen nyt pilkkoo millä vaan ja tuo valuma-allaskin vaan millistä tms.
Vesileikkuri tarvii niin kovia paineita muistaakseni, että mahdetaanko saada niin kompaktiksi.
Tänään soittivat tuolta ELY-keskukselta - ottavat hakemuksen käsittelyyn. Ihmetteli alhaista kustannusta, mutta ymmärsi kun selitin että on pitkälti DIY-malli.Juu näin teinkin.
Projektisuunnitelma tehty tota silmällä pitäen. Kokonaiskustannukset karvan yli 4k.
Hakemuksia oli tähän mennessä tehty noin 3000 kpl. Käsittelyaika-arvio 4 kk.
-Topi
Ja heti seuraavana päivänä hyväksytty päätös.Tänään soittivat tuolta ELY-keskukselta - ottavat hakemuksen käsittelyyn. Ihmetteli alhaista kustannusta, mutta ymmärsi kun selitin että on pitkälti DIY-malli.
-Topi
Eihän purku vaadi sähkölupaa.muuta kuin sähkölupa