- Keskustelun aloittaja
Kokeilin tätä itse äsken. Tein seuraavat Helperit:Pystyisikö joku auttamaan minua? Haluaisin laskea öljyn kulutusta kWh:na. Meillä on shelly switch jonka päällä olo-ajan mukaan pitäisi laskea kulutus (oletetaan 9000W). Tämä pitäisi muuttaa kWh:ksi, jotta saisin tuon kulutuksen mukaan myös energy boardille. Meillä käy öljypannu käydessään noin 15 minuutin syklin ja sitten lepää noin 2h. Riemann summilla tehdä konversiota, mutta se laskee väärin todennäköisesti sen takia että on integraali. Mutta meillä on on/off kuorma, joka tunnetaan. Koska tarve on Energy boardiin lisätä, niin tarvisi olla total_increasing-sensori? super kiitos jo etukäteen jos joku pystyisi auttamaan. Mä olen tän kanssa jo tapellut viikon enkä ole päässyt mihinkään.
Toggle koettaa tässä olla jokin "kyllä/ei"-tieto lämmityksen päälläolosta.
Siitä tehoksi tällä template-sensorilla:
Koodi:
{{ is_state('input_boolean.test_dummy_heater', 'on') | iif(9000,0) }}
Siitä energiaksi Riemann sum integral sensorilla:
Ja tuon pystyy sitten lisäämään Energy Dashboardille. Rieman sum integral sensor näyttäisi oman kokeilun perusteella päivittyvän vain, kun Power-arvo päivittyy. Joten joko tämän hyväksyy tai sitten lisää siihen Template-sensoriin jotain esimerkiksi now()-perusteista, joka triggeröityy vaikka minuutin välein ja saa lukemat päivittymään. Lisäksi datan ilmestymisessä Energy Dashboardille taisi olla jotain viivettä aina, joten ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon, jos ei tule dataa sinne.
Tällä lähtisin itse kokeilemaan. Voisin itsekin ehkä lisäillä osan noista lämmityslaitteista tuonne tällä samalla tavalla ihan mielenkiinnosta.
EDIT: en voi luvata, että tällä toimii, sillä eka kerta itsellekin tämmöisen konffaaminen. Mutta eiköhän tästä yhdessä päästä eteenpäin