Minulla BMS on säädetty lopetamaan lataus kun SOC on 3%.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla BMS on säädetty lopetamaan lataus kun SOC on 3%.
Kokeile täyttää puuttuvat aukot manuaalisesti... ihmisaivot täytävät puutuvan tiedon automaattiseti asiayhteyden perusteella todella hyvin, jopa niin hyvin että kykenevät virheenkorjaukseen täysin huomaamatomasti mutta joskus täytyy päätelmiä avittaa logiikallamikä alaraja sitten on?

1% alaraja vai pitikö sulla alunperin olla että purku loppuu kun SOC on 3%Kokeile täyttää puuttuvat aukot manuaalisesti... ihmisaivot täytävät puutuvan tiedon automaattiseti asiayhteyden perusteella todella hyvin, jopa niin hyvin että kykenevät virheenkorjaukseen täysin huomaamatomasti mutta joskus täytyy päätelmiä avittaa logiikalla![]()
Autotalliin jos asentaa niin täytyisi varmaan jonkinlainen lämmitys keksiä akustolle jos meinaa pitää takuut voimassa?
Periaatteessa mahtuisi joo.Mahtuuko talliin pientä hyvin eristettyä koppia, jonne akut ja inu? Akuista kai vähän irtoaa hukkalämpöä jonka saisi näin talteen, tarvittaessa pieni sähköpatteri vielä kaveriksi?
minulla on 100/10 oletuksena, pitääkö ne ajaa vielä 10% alle jonkun asian/resetin takia, ovat kaksi kappaletta eri tahtisia. pari ketraa nyt sadassa käyttänyt, lopetti latauksen kun toinen oli 102 ja toinen 96%. pitääkö huijaamalla ladata vielä täyemmäs? jännitteethän noissa on pilkulleen samat kun ovat niin tuhtilla kaapelilla kavereita1% alaraja vai pitikö sulla alunperin olla että purku loppuu kun SOC on 3%
Vai lataus loppuu kun SOC on 3% vajaa täydet eli 97%? Tällöin balansointi ja SOC resetti ei tapahdu
kun käyttää top balansointia, niin alapään voi hyvin jättää tuohon 10% kohtaan. Silloin kennojännite on siinä 3v paikkeilla.minulla on 100/10 oletuksena, pitääkö ne ajaa vielä 10% alle jonkun asian/resetin takia, ovat kaksi kappaletta eri tahtisia. pari ketraa nyt sadassa käyttänyt, lopetti latauksen kun toinen oli 102 ja toinen 96%. pitääkö huijaamalla ladata vielä täyemmäs? jännitteethän noissa on pilkulleen samat kun ovat niin tuhtilla kaapelilla kavereita
entä hoiteleeko akun bms kaiken kuten kännykän latauksessa, voi työntää mitä vain, akun bms hoitaa
Ei saa vastaavia. Puoli Suomea on valmiiksi täynnä Huawein inverttereitä mihin nämä menee heittämällä kiinni. DIY-keskustelu on hyvästä syystä eri ketjussa, tässä on hyvinkin kiillotettu ja testattu kaupallinen paketti kyseessä kolmasosalla Saksan hinnoista.millä näissä sen katteen kaupalle tekisi
vastaavia paketteja rahteineen saa puolasta veroineen ja toimityskuluineen pihalle toimitettuna alle tonnin yksin kappalein ostettuna
Sitä varmaan vihjaavat että myyntisoppari verkkoonpäin pitäis kanssa jollekin energiayhtiölle tehdä kun sitä reservimyyntiä alkaa tulemaan...Tuli sieltä Elenialta joku ilmoitus että voisi alkaa myymäänkin kunhan tekee sopimuksen jonkun kanssa joka ostaisi. Eli Elenian puolesta ok.
Ja mitä useampia laitteita on, niin sitä enemmän ne haukkaavat ollessaan päällä. Jos kapasiteettia kaipaa enemmän niin se olisi järkevää olla siinä yhdessä ja samassa pömpelissä. Jos senyt muuten on vaan tyydyttävä ominaisuuksiltaan.Sitä varmaan vihjaavat että myyntisoppari verkkoonpäin pitäis kanssa jollekin energiayhtiölle tehdä kun sitä reservimyyntiä alkaa tulemaan...
Ei kait tuohon samaan voi mitään toista akkua laittaa ja miksi yleensä pitäisi, pitää olla oma ryhmä sille toiselle.
Seuraava siivu lähtenyt hinnasta pois ja nyt mennään 970 € + rahti. Suomesta näyttäisi saavan pykälää pienempää Pylontechiä (3,5 kWh) alle tonnilla eli alkaa valumaan hinnat täälläkin. Kaukana ei olla enää kannattavuusrajasta jos saa asennuksen ujutettua paneelien kanssa samaan.Kaupallisten moduulien osalta hinnat näyttää tulevan 10-20% per vuosi alas. Täälläkin aiemmin esillä olleista:
- Pylontechin 4,8 kWh paketti alveineen nippa-nappa yli tonnin https://www.nkon.nl/pylontech-us-5000-48-v.html
www.basengreen.com
16kW akku jo alle 2000€. Tippuu hinnat kyllä vauhdilla:
![]()
51.2V 314ah seinään kiinnitettävä 16 kWh akku kosketusnäyttö
51.2V 314ah LiFePO4 seinään kiinnitettävä akku. Käytä EVE 314Ah Cells 15+-v. käyttöikä, 8,000 XNUMX+ sykliä. Nopea toimitus, halpa hinta, invertteriyhteensopiva. Luotettava valinta!www.basengreen.com
Taitaa sisältää.Ei taida sisältää rahtia Suomeen, tullia ja arvonlisäveroa näistä?
Ollut nyt parikuukautta käytössä tämä 16kW akku.. oli vielä silloin parikymppiaä vielä halvempikin.. ei ole vielä mitään moitittavaa tullut esille, lisäksi lupaavat 10 vuoden takuun.. sisällä pitäisi plla EVE:n 314 Ah akkukennot16kW akku jo alle 2000€. Tippuu hinnat kyllä vauhdilla:
![]()
51.2V 314ah seinään kiinnitettävä 16 kWh akku kosketusnäyttö
51.2V 314ah LiFePO4 seinään kiinnitettävä akku. Käytä EVE 314Ah Cells 15+-v. käyttöikä, 8,000 XNUMX+ sykliä. Nopea toimitus, halpa hinta, invertteriyhteensopiva. Luotettava valinta!www.basengreen.com
Oliko sulla kennot balanssissa suoraan paketista? Minun piti hankkia erillinen balanserin että sain akun toimimaan. Kennojen jännite-ero nousi 3,4V:n jälkeen 0,1V:iin.Ollut nyt parikuukautta käytössä tämä 16kW akku.. oli vielä silloin parikymppiaä vielä halvempikin.. ei ole vielä mitään moitittavaa tullut esille, lisäksi lupaavat 10 vuoden takuun.. sisällä pitäisi plla EVE:n 314 Ah akkukennot
Akku tuli tuohon hintaan Puolasta koti pihalle viikossa...
Minulla ei eroja ole ollut kuin muutama mV.. suurin ero on 8-9 kennon välillä purussa ja latauksessa, ja sen selittää pitkä "Busbar" väylä.. kun muut kennojen "Busbar" välillä on laserhitsattuja alumiini liuskoja.. Minusta ei kannata heti huolestua kun tuo Lifepo4 toiminta käyrä on niin litteä että jännite eroja tulee vasta kun akkujen varaus tila on lähes tyhjä (alle 3.1V) tai lähes täynä (yli 3,45V)..Oliko sulla kennot balanssissa suoraan paketista? Minun piti hankkia erillinen balanserin että sain akun toimimaan. Kennojen jännite-ero nousi 3,4V:n jälkeen 0,1V:iin.
Moro
Mikä invertteri sulla on ja minkälainen ohjelma jolla hoitelet käyttöä,kuinka voit valita miten haluat akkua käyttää,ja paneelisto kai on?
Kymmenkunta sykliä tilannetta seurasin ja ei se siitä ainakaan parantunut, ehkä jopa hieman huononi. Victron antoi varoituksen joka kerta kun akun latasi täyteen. Tuossa oli hankala tilanne, kun puolet kennoista oli korkeammassa jännitteessä kuin toinen puoli. En tiedä onko tuossa Basengreenin BMS:ssä balanseria ollenkaan tai jos on niin se on todella tehoton. 4A:n balanserilla kesti 12 tuntia balansointi. Sen jälkeen tuo on toiminut hyvin.Minulla ei eroja ole ollut kuin muutama mV.. suurin ero on 8-9 kennon välillä purussa ja latauksessa, ja sen selittää pitkä "Busbar" väylä.. kun muut kennojen "Busbar" välillä on laserhitsattuja alumiini liuskoja.. Minusta ei kannata heti huolestua kun tuo Lifepo4 toiminta käyrä on niin litteä että jännite eroja tulee vasta kun akkujen varaus tila on lähes tyhjä (alle 3.1V) tai lähes täynä (yli 3,45V)..
Minulla näkyy kenno jännite rajat näkyy olevan käytössä 3,2-3,45V välillä... (PS..Tämä onvain minun mielipide...)
Juu itsekkin mietin tuota Basengreenin akkuja ja BMS mukana ei ole balanceria minullakaan.. tuo Basengreenin BMS bluetooth helpottaa kovasti akun tasapainon seurantaa...Kymmenkunta sykliä tilannetta seurasin ja ei se siitä ainakaan parantunut, ehkä jopa hieman huononi. Victron antoi varoituksen joka kerta kun akun latasi täyteen. Tuossa oli hankala tilanne, kun puolet kennoista oli korkeammassa jännitteessä kuin toinen puoli. En tiedä onko tuossa Basengreenin BMS:ssä balanseria ollenkaan tai jos on niin se on todella tehoton. 4A:n balanserilla kesti 12 tuntia balansointi. Sen jälkeen tuo on toiminut hyvin.
Tämän WebUi näkymään voi itse muokata mieleisekseen ja siihen voi tuoda helposti tuoda laite/sovellus pisteitä joita haluaa muutta tai seurata trendejä yms..Moro
Hieno systeemi sulla Apulanta ja todella selvä toi Ouman näyttö.
Mitenkäs Apulanta päädyit tuohon Deye merkkiseen invertteriin. Onko myös muita, joille 48V akku käy.
Tuosta Deyestä vielä, että eikö tarjoa pilvipohjaista ohjaussovellutusta. Prosyyreistä en löytänyt siihen liittyvää.
Pitää vielä modata tuota Ouflex sovellusta että käsin tehtäviä säätöjä ei tarvita..