Jamo mitkä säädöt sulla on?
Alla ihan perussäätöni. Mulla tuo toteutus poikkeaa muista sen erillisen automaattishuntin ja toisen kiertovesipumpun takia. Siksi on ollut vähän haastavampaa löytää oikeanlainen toiminta.
Ei Niben säädöissä ole mitään ihmeellistä siis jo täällä aiemmin mainittuihin. Ehkä se kv-pumpun pudotus vakiopaine nopeudelle 1 oli lopulta mulla se ratkaiseva tekijä.
Lämpökäyrä: 3+0
Minimimenovesi: 27 (märkätiloihin)
Käyttövesi: Säästö (45-51)
Poistoilma: 57%
Tuloilma: 60%
Tuloilmaruuvi: Auki vajaa 0,5 kierrosta
Lisäyksen pysäytys: 0
Suodatusaika: 24h
Trendilaskenta: 0
Siirtoaika: 30min
Kiertovesipumppu: Vakiopaine, nopeus 1 (tämän laitoin hitaammalle siksi, kun Niben pääasiallinen tehtävä on ollut lämmittää vain käyttövettä ja lähinnä olevaa lyhyempää märkätilojen lattiapiiriä.)
Sähkön lisäys max: 2,0kw (tällä pärjää arvioni mukaan -5 - 10 pakkasasteeseen asti ainakin, jonka jälkeen sitä on syytä nostaa)
Näiden lisäksi oh, k, mh, wc ja eteistiloille vievässä menoveden linjassa on erillinen automaattishuntti, josta löytyy siis omat säädöt lämpökäyrälle sekä minimimenovedelle. Tuon olen säätänyt niin loivalla käyrälle, ettei se lähde ulkolämpötilan muuttuessa edes vaihtelemaan ja säädin vain minimimenoveden noin 20 asteeseen. Eli halusin saada sen shuntin pysymään vakiona ja kovilla pakkasilla lisään ainoastaan minimimenoveden lämpötilaa, jos tarvetta ilmenee.
Tuon erillisen shuntin perässä on toinen kiertovesipumppu, joka on nopeudella 2.
Näiden muiden tilojen huonelämpötilasta pitää huolen siis Mitsubishi FH35 ilp ja huonelämpötila on pysynyt 22,0-22,5 asteessa.
Käytännössä makuuhuoneiden piirit pysyy koko ajan kiinni, kun olen katsonut toimilaitteita jakotukilta. Silti huonelämpötila makuuhuoneissa on toivottu 20-21 astetta ja voisivat olla jopa hieman viileämpiäkin.
Oh, k, eteinen ja wc käsisäädöllä ja täysin auki. Näissä kiertää siis vain se noin 20 asteinen vesi ja laattalattia ei ole tällä mennyt liian kylmän tuntuiseksi.
Eli ei säädöissäni ole mitään mullistavaa varmaan sinulle, mutta omalle kompinaatiolle se on nyt just sellainen kuin olen hakenutkin.
Unohdin muuten mainita, että sen edellisen päivän 34kwh kulutukseen mahtui mukaan myös keskiyöllä tapahtunut legionellan häätö. Se osaltaan toi kulutukseen arviolta 2-3kwh lisää?