Nibe Fighter 410P viat

pökö

Rele-aikakauden änkyrä
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Ei laakerien kuumuus ainakaan lämpöä juuri nosta. Laakerivika muuten voi estää puhaltimen normaalin pyörimisen ja ehkä hyvin vähäisestä ilmamäärästä johtuen lämpö voi nousta. Laakereita noihin saa alan liikkeen hyllystä helposti (ehkä 608ZZ).

Jos tuo rahina alkoi aivan yhtäkkiä voisi yhtenä mahdollisuutena olla että puhallin on irronnut kaavustaan (kotelostaan) ja siipi ottaa kiinni kaapuun.

Repomies varmaan on noita laakeroinut ja tietää tarkemmin, hakua käyttäen löytynee jotain.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Aika jännä ettei pilppiperhana onnistunut löytämään laakerinvaihtoon liittyvää ketjua joka oli nibe-palstalla neljänneksi tuoreimpana, nyt siis viidenneksi.

Laakerien tyyppi riippuu puhaltimen tyypistä ja em. ketjusta löytyy kyllä kaikki tarvittava informaatio.
 
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Guru kerttuilee aloittelijalle :)

Löysinhän minä, mutta vasta tämän postauksen jälkeen. Google ohjasi tähän vanhaan ketjuun.

laakerihommaan löytyi erinomaiset ohjeet, muuta jäteilman lämpötilaan en löydä vastausta.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Eiköhän se anturi ole rikki kuten epäilit. Seurauksena lienee se että sulatukset eivät toimi. Se ei haittaa, jos ilmanvaihto on niin kovaa, ettei Nibe ikinä sulattaisi muutenkaan.

edit: tosin anturi on kyllä höyrystimessä, se määrännee sulatuksista.
 
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Tervehdys Gurut.

Pari viikkoa palellut, eikä takkakaan tunnu auttavan. Aloin katselemaan pumppua ja ainakin nollakeliksi tuo ulkoilma-anturi näyttäisi olevan ihan pihalla.
518177 lienee oikea varaosa, onko joku päässyt sellaista tilaamaan/vaihtamaan?

kiitoksia vaan jos joku vaivautuu lukemaan :)

01 50
02 18
03 23
04 20
05 14
06 5
07 1
08 42
09 11
10 18
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Pilppiperhana sanoi:
Tervehdys Gurut.

Pari viikkoa palellut, eikä takkakaan tunnu auttavan. Aloin katselemaan pumppua ja ainakin nollakeliksi tuo ulkoilma-anturi näyttäisi olevan ihan pihalla.
518177 lienee oikea varaosa, onko joku päässyt sellaista tilaamaan/vaihtamaan?

kiitoksia vaan jos joku vaivautuu lukemaan :)

01 50
02 18
03 23
Pikemminkin näyttäisi kyllä siltä, että anturi on talossa sisällä. Meinaan, onhan toki talvi ollut leuto, mutta silti meilläpäin tuollaisia 23C lukemia on vain sisätiloissa. Uutta anturia tosiaan vaan, varaosanumerosta ei hajua. nibe.fi jne.
 
Vs: Nibe Fighter 410P viat

No sillähän (anturia vaihtamalla) se tuli (taas) kuntoon.
Kysyin anturia kahdesta paikasta, toinen oli kallis ja toinen järkyttävän kallis.
Hintavertailu siis kannattaa, eikä kannata antaa huolto/myyjäliikkeiden kyykyttää ihan miten sattuu.
Tämäkin olisi varmaan kotikäyntinä pahimmillaan maksanut parisataa euroa :)
 

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Pilppiperhana sanoi:
No sillähän (anturia vaihtamalla) se tuli (taas) kuntoon.
Kysyin anturia kahdesta paikasta, toinen oli kallis ja toinen järkyttävän kallis.
Hintavertailu siis kannattaa, eikä kannata antaa huolto/myyjäliikkeiden kyykyttää ihan miten sattuu.
Tämäkin olisi varmaan kotikäyntinä pahimmillaan maksanut parisataa euroa :)
Mitä nämä kalliit olivat euroissa?
 
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Halvemman sain heti hintaan 14,50€ alv0% hurja hinta johdonpätkästä, mutta maksoin ilolla kun hyllystä löytyi.
Kalliimpi olisi mennyt seuraavaan viikkoon ja hinta muistaakseni 68€ tai jotain sellaista.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Pilppiperhana sanoi:
Halvemman sain heti hintaan 14,50€ alv0% hurja hinta johdonpätkästä, mutta maksoin ilolla kun hyllystä löytyi.
Kalliimpi olisi mennyt seuraavaan viikkoon ja hinta muistaakseni 68€ tai jotain sellaista.
68, huhhuh. Se on paljon yhdestä ntc:stä ja kuparinpätkästä. Hyvä kun sait kuntoon!
 

Janne S

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

morjesta.

tuloilma anturi sökö. onnistuuko vaihtaminen itse, vai onko parempi pyytää huoltomies paikalle?
 

pAy

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Riippuu ihan omista taidoistasi =) Itse en ole minkään laitteen korjauksessa törmännyt vielä niin vaikeaan että ei itseltä onnistuisi. Niben kylmäpiiri ehkä vaatisi huoltomiestä, jos aineet vähissä tms. En ole vaihtanut anturia, mutta muistaakseni on tuloilmalämmitys kennon päällä ja nippusiteellä kiinni etuseinässä, eli tuloilma putki pitää ottaa pois että saa vanhan pois ja uuden kiinni. Johto kai menee piirilevylle...
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Janne S sanoi:
morjesta.

tuloilma anturi sökö. onnistuuko vaihtaminen itse, vai onko parempi pyytää huoltomies paikalle?
Minusta tuloilma-anturi on filterikoteloiden 78 ja 79 välissä. Kuva on sivulla 31. Vasemalla puolella on siis modulli joka sisältää tuloilmapatterin ja suodattimen ja tuon kotelon oikeanpuoleisessa seinässä on läpivienti. Eli löytyy saman paneelin takaa mistä löytyy kummankin puhaltimet ja suodattinkotelot. Tila on hieman ahdas mutta jos saat anturin pois niin saa sen paikalleenkin ilman tuloilmapatterimodullin irroitusta. Jatkokaapelin liittimet on samassa tilassa.

En ole vaihtanut Niben tuloilman anturia mutta olen tarkistanut missä anturi on. Itse olen porannut IV kanavan kylkeen reijän heti ilmanvaihtoliitännän (93) jälkeen ja vienyt toisen anturin sitä kautta. Näyttää samoja lukemia Niben anturin kanssa. Käytän tätä anturia tuloilman lämmityksen säätöön.

pAy sanoi:
En ole vaihtanut anturia, mutta muistaakseni on tuloilmalämmitys kennon päällä ja nippusiteellä kiinni etuseinässä, eli tuloilma putki pitää ottaa pois että saa vanhan pois ja uuden kiinni. Johto kai menee piirilevylle...
Putkea ei minusta tarvitse ottaa pois. Läpivienti on samassa modulissa missä IV-patteri ja suodatin on. Tila on ahdas kun poistoilmapuhallin oikealla puolella ahdistaa. Eli jos jotakin täytyy ottaa pois niin se on koko tuloimamodulli ja se on hieman kinkkinen juttu.

Anturin liittimet on ihan yläpaneelin takana eikä piirilevyyn tarvitse päästä käsiksi.
 

pAy

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Samaa paikkaa tuossa itsekkin tarkoitin, tuloilmalämmityskennon kun joskus sain jäätymään, jouduin korjaamaan, niin muistelin anturin olevan suodatinkotelon ja lämmityskenno kotelon välisessä seinässä nippusiteellä kiinni, mutta nyt kun kuvista tarkistin niin se olikin se kupariputki, jossa anturi on joka siinä oli nippusiteellä. Eli anturi tulee vain vetämällä putkesta ja näytti siinä olevan pyöreät abiko liittimetkin lähellä.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Onneksi tuo tuloilman lämpöanturi on kokolailla turha kapistus, ainakin niin kauan kuin nyt vesi kiertää jotenkin järkevästi patterissa. Sitten kun vesi ei syystä tai toisesta kierrä, niin anturia tarvitaan jotta kone ymmärtää pakkasella sulkea puhaltimen ja läpän.

Hyvähän sen avulla on tietysti arpoa sitä kierron määrääkin, jos sitä haluaa säätää.

Noiden anturien eli ntc-vastusten arvoja huonelämmössä olisi kiva saada tänne, jos nimittäin joku vaikka haluaisi säästää hieman ja tinata vastaavan ebay-löydön kiinni johtoihin. Ei ota montaa sekuntia mitata arvo yleismittarilla, kun uusi anturi on hommattuna.. Jos tietäisin nuo niin ehkäpä tilaisin varoiksi osia, joku 20kpl 10k ntc esim maksaa siinä 2,2€.. eli rontti 10c kappale.
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

3,47 kOhm @ 21.3 C

Kuulostaako järkevältä? Anturi ei ole kiinni missää joten pitäis testata ton toimivuus että miten Nibe ton tulkitsee.

Muistin mukaan Nibe syö 2.7K NTC eli näitä?
http://www.ebay.de/itm/3x-640-2-7K-NTC-thermistor-2-7k-500mW-5-/201437562684?hash=item2ee69d473c:g:hQAAAOSwhAZWBreG
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Kyllä tuo vaikuttaa järkevältä. Yleensä tuo nimellinen vastusarvo ntc:lle tarkoittaa +25C lämpötilaa. Eiköhän tuo 3.47k 21C nurkilla ole palttiarallaa käyrällä tuon 2.7k @25C ntc-vastuksen kanssa.
 

Janne S

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

lisätään viellä että, ongelmahan on sellainen, että jostain syystä koneesta on ilmanvaihto sammunut parikertaa(410p) ja oletin vian olevan juuri tuossa anturissa..

mutta onko nyt kuitenkin niin, että vika on jossain muualla.?
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Janne S sanoi:
lisätään viellä että, ongelmahan on sellainen, että jostain syystä koneesta on ilmanvaihto sammunut parikertaa(410p) ja oletin vian olevan juuri tuossa anturissa..

mutta onko nyt kuitenkin niin, että vika on jossain muualla.?
Mistä päättelit että anturi näyttää väärin... oletettavasti liian alhaista lukemaa?
 

Janne S

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Espejot sanoi:
Mistä päättelit että anturi näyttää väärin... oletettavasti liian alhaista lukemaa?
selasin kanavapaikkaan 9 (tuloilman lämpötila) näytti ensin 3astetta ja hyppäs yhtäkkiä 54 asteeseen??
tästä syystä ilmanvaihto sammui., ehkä
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Janne S sanoi:
selasin kanavapaikkaan 9 (tuloilman lämpötila) näytti ensin 3astetta ja hyppäs yhtäkkiä 54 asteeseen??
tästä syystä ilmanvaihto sammui., ehkä
Siis jos näyttää 3C niin ilmanvaihto pysähtyy. Onko tuloilman lämmitysventiili auki? Mittaa raitsikanavasta mittarilla kuinka lämmintä ilmaa huoneeseen tulee, sillähän toi selviää.

54C kertoo että vastus pienenee (?) joten kai siitä voi jotakin päätellä mutta itsellä ei riitä tietämys muuta kuin arvaukseen...
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Janne S sanoi:
töissä nyt, mutta eilen kun koitin kädellä raitisilmakanavaa, niin suht kylmältä kyllä tuntui.,
Tarkista onko tuloilman lämmitysventiili auki. Muistaaksen 81 räjäytyskuvassa.
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Pilppiperhana sanoi:
Mikäs perhana mulla kun höyrystin näyttää jatkuvasti 27 ja jäteilma 24?
Palaako kompuran valo ja kuuluuko kompurasta ääntä eli onko kompura päällä? IV:n puhaltimet toimiiko?

Janne S sanoi:
varmistan viellä, kyseinen venttiili saa olla TÄYSIN auki,.,
Jos oli kysmys niin saa olla täysin auki mutta ei tarvitse olla.
 
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Espejot sanoi:
Palaakoko kompuran valo ja kuuluuko kompurasta ääntä eli onko kompura päällä? IV:n puhaltimet toimiiko?
Ilmanvaihto toimii, kompuran valo palaa, kompura ei kyllä taida pitää ääntä tai on hiljaisempi kuin muistin.
Rikki siis ?

kompuran valo syttyilee ja sammuilee niinkuin ennenkin.
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Pilppiperhana sanoi:
Ilmanvaihto toimii, kompuran valo palaa, kompura ei kyllä taida pitää ääntä tai on hiljaisempi kuin muistin.
Rikki siis ?

kompuran valo syttyilee ja sammuilee niinkuin ennenkin.
Haiskahtaa että kompura rikki jos ei pidä ääntä. Onko kompura muuten lämmin?

****

Kysymys: mikä on kanavan 08 merkitys? Ohjeissa lukee kompressorin anturi, olotila.
 

Janne S

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Jos oli kysmys niin saa olla täysin auki mutta ei tarvitse olla.
[/quote]

juu, näköjään ? puuttui..
ps. meikäläisen täytyis oppii lukemaan tuota ohjekirjaa paremmin, siellähän se oli ihan selvästi kerrottu"perus a 02 vika" siis.
;)
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Janne S sanoi:
ps. meikäläisen täytyis oppii lukemaan tuota ohjekirjaa paremmin, siellähän se oli ihan selvästi kerrottu "perus a 02 vika" siis.;)
Ei taida 02-vika poissulkea anturin viallisuutta... eli tarkista se venttiili että on auki.
 

Espejot

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Täällä alkoi raitisilmanturi näyttämään väärin... oikea arvo jotain 13,5C niin näyttää 8C. Yhden asteen laskee korvausilma patterin jälkeen kun mittasin tuloilmaventiilistä (12,5C). Vaihto oli tosi helppo vaikka paikka onkin ahdas.

Jos jollakulla on antureita myynissä niin ostetaan :p
 

jsa11

Tulokas
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Tervehdys kaikille,
meillä on kokemusta Nibe 410P:stä kuuden vuoden ajan. Nibe hoitaa lattialämmityksen yksi kerroksisessa talossa, neliöitä 180. Asunto 115 ja autotalli+varasto+tekn.tila 65. Ilmastointi Nibestä asuntoon, autotalli+varasto+tekn.tila hoidettu 2xMitsubishi vl100+huippari. Talo sijaitsee keski-suomessa.

Niben viat...
Reilun vuoden käytön jälkeen, yllättäen perjantai-ilta, tekn.tilassa voimakas "vanhan radion" haju. Käyttötaulun avaamisen jälkeen hajunlähde osoittautui huonoksi liitokseksi lämpötilanrajoittimessa. Yhden vaiheen eristettyliitin ja johtimen eristettä sulanut. Otin vioittuneen vaiheen pois käytöstä. Talo pysyi lämpimänä viikonlopun vähemmillä vastuksilla, pakkanen pyöri -20 asteen tietämillä. Maanantaina soitin Nibelle ja laitoin sähköpostin johon liitin valokuvat. Keskiviikkona tuli huoltofirma ja laittoi vehkeet kuntoon. Takuuseen meni ja muutenkin mielestäni nopeasti hoidettu.

Tämän jälkeen mentiin useampi vuosi, mutta nyt uudenvuoden jälkeen, yllättäen taas pe/la välisenä yönä, havahduin sirkkelimäiseen ääneen mh-tuloilmakanavasta. Tuloimapuhallin piti tekn.tilassa aika rallatuksen. Siinä kyllä muutama ärräpää suusta pääsi, kun aloin puhallinta aamuyöstä purkamaan. Näin jälkeenpäin voisi sanoa, että repomiehen loistavilla ohjeilla olisi homma käynyt joutusammin. Aamulla löysin paikallisesta "sekatavarakaupasta" Opalin 6000-2RS laakerit,.. Kasaaminen meni helpommin ja tuloilmapuhaltimen ääni hiljeni.

Mutta, samalla esiin tuli poistopuhaltimen vonkaava ääni. Seuraavalla viikolla vaihdoin poistopuhaltimeen SKF 6000-2Z laakerit. Homma kävi jo huomattavasti pienemmällä verenpaineen nousulla. Nyt on mielenkiintoista seurata, onko laakerimerkeissä paljonkin eroa.

Pari viikkoa sitten ihmettelin, vastukset lämmittivät yhtenään ja ei meinannut veden lämpötila nousta 54 asteeseen. Ulkona oli tosin reipas -30, mutta ei mielestäni ollut normaalia Nibeltä. Vikaa tutkiessaan huomasin, ettei toinen vastuksille menevä kontaktori ollut vetäneenä. Vastuksia oli käytössä 6KW verran. Ohjausjännite puuttui toiselta kontaktorilta, naputtelin relettä (RE3), jolloin rele tuli vetäneeksi ja ohjausjännite tuli kontaktorille. Vastuksia tuli 3KW lisää, meillä on kytketty 9KW käyttöön. Onko joku vaihtanut relettä? Meneekö kolvi hommiksi vai lähteekö käsin irti kannasta? Esim. rele (RE4) ei meillä käytössä, varalla lisävastus paketille.

Niben säädöistä...
Vuosien mittaan tullut kokeiltuaan monenlaista. Nyt ollaan menty reilu vuosi käyrällä 3 ja korjaus 0.
Lattialämmityksestä olen ottanut kaikki termarit pois (ollut huoneilma-anturia sekä lattia-anturia). Nyt mennään "vapaalla" kierrolla jakotukista menopuolia säädetty lattialämmityskierron metrien mukaan ja kuristettu paluupuolia huone kohtaisesti. Pesutiloissa 1,5 astetta lämpöisempää. Tiilerin takka apuna. Tuloilmapatterin kierto täysin auki.

Vuosikulutukset ovat olleet 14900 - 16150KW välissä. 14900KW viime vuodelta (2xaikuisia/2xlapsia).
Olen kaikesta huolimatta ollut tyytyväinen Niben toimintaan ja hintaan, eihän nämä mitään isältä-pojalle malleja ole, joten kuluvat osat menee vaihtoon tulevaisuudessakin. Esim. kompuran ääntä olen seuraillut ja muutosta havaittu. Seuraillaan.

Lopuksi kiitokset sivuston pitäjille, täällä löytyy tulevaisuudessa varmasti loistavia vinkkejä.
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Nibe Fighter 410P viat

^Ei kai siellä relekortilla kantoja ole? Kolvaushommiksi menee, veikkaan minä. Mutta eipä tuo liene paha rasti.. Jos löytyy tinaimusukkaa niin vanha konsti on dipata sitä kunnon fluksiin jonka jälkeen se imee tinaa kuin tauti. Ja sitten vaihto onkin helppo homma.

Tämä saattaa toimia: http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=885&productID=5569

Tinaimusukkaa saa melkein mistä vain. Kunnon happofluksi on hankalampaa löytää, oma on joku antiikkinen purtilo jonka alkuperää en valitettavasti muista, etikettikin kulunut pois jo. Sen kuitenkin sanon, että kun on oppinut käyttämään fluksia, niin kolvaushommat ilman sitä tuntuvat kyllä masokismilta. Ostakaa. Fluksia.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

repomies sanoi:
Tinaimusukkaa saa melkein mistä vain. Kunnon happofluksi on hankalampaa löytää, oma on joku antiikkinen purtilo jonka alkuperää en valitettavasti muista, etikettikin kulunut pois jo. Sen kuitenkin sanon, että kun on oppinut käyttämään fluksia, niin kolvaushommat ilman sitä tuntuvat kyllä masokismilta. Ostakaa. Fluksia.
Antiikkisesta tulee mieleen venäläinen asennusporukka joka tuli asentamaan tilattua laitteistoa, siinä oli juottamistakin. Venäläisiä iittimiä oli vastaavasti vähemmän, mikä oli hyvä juttu.

Niillä oli joku ihme standardi jonka mukaan juottaminen piti suorittaa.. eli sanomalehden päällä, aivan h***vetin isolla kolvilla. Kolvin päätä tökittiin rusehtavaan hartsiklönttiin ja tinakin oli ihme puikkoina. Ei siis kelvannut pojille hieno juotinasema eikä rullatina, vaikka niiden virallisilla ja kolhoilla vehkeillä homma oli aika akrobaattista ja hidasta.
 

ttorkko

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Millä ihmeellä tuon tuloilman saa lämmitettyä niin, ettei kone pysähdy liian kylmän tuloilman takia?
Toinen vaihtoehto kääntää käyrää kuumemmalle, mutta sitten alkaa talossa tulla todellakin lämmin ja sähköyhtiö kiittää. Tuloilmapatterin säätö on täysin auki ja käyrä 4 ja 0-+2. Tuloilmapatteri putsattu kesällä. Laite vanhaa mallia, joten ilmanvaihdolle ei ole säätöä.
 

pAy

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

ttorkko sanoi:
Millä ihmeellä tuon tuloilman saa lämmitettyä niin, ettei kone pysähdy liian kylmän tuloilman takia?
Toinen vaihtoehto kääntää käyrää kuumemmalle, mutta sitten alkaa talossa tulla todellakin lämmin ja sähköyhtiö kiittää. Tuloilmapatterin säätö on täysin auki ja käyrä 4 ja 0-+2. Tuloilmapatteri putsattu kesällä. Laite vanhaa mallia, joten ilmanvaihdolle ei ole säätöä.
Kai sielä se muuntaja kuitenkin on mistä on valittu puhallintehot? A B C säätöpyöräkö puuttuu? Onko kuinka iso talo, eli onko ilmanvaihto melkein täysillä? Minulla käyrä 2 ja+2, hyvin pysyi -25 pakkasellakin 18 asteessa tuloilma, ilmanvaihdon olen kuristanut noin puoleen säädetystä.
 

ttorkko

Jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

Täytyypä availla joo se etupaneeli. Ilmamäärät säädettiin viime keväänä ja säätäjä sanoi, että ilmamäärät on hyvät. Talvella toki voisi säätää pienemmälle ja miksei kesäksikin. Olisiko vinkkejä, mistä löytäisi kuvalliset ohjeet hommaan, ilma suurempaa googlettamista? Kiitos
 

pAy

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe Fighter 410P viat

ttorkko sanoi:
Täytyypä availla joo se etupaneeli. Ilmamäärät säädettiin viime keväänä ja säätäjä sanoi, että ilmamäärät on hyvät. Talvella toki voisi säätää pienemmälle ja miksei kesäksikin. Olisiko vinkkejä, mistä löytäisi kuvalliset ohjeet hommaan, ilma suurempaa googlettamista? Kiitos
http://www.nibe.se/nibedocuments/11515/011480-1.pdf

Tuossa sivulla 18 (paperissa oleva numero, ei pdf numero) on luultavasti sinun nibeäsi vastaava ohje. Eli sähköt pois, käännät säätöpaneelin alas, vasemmassa reunassa on muuntaja ja sokerinpalarima jonka numerointi vastaa ohjeen numeroita, jos nyt menee esim. musta johto 7:n ja valkoinen 8:n niin vaihdat mustan 5:n ja valkoisen 6:n kohdalle. Tuo olisi periaatteessa sähkärin hommia, mutta ei siinä vaaraa jos olet kääntänyt Niben sähköt ensinnä pois.
 
Ylös Bottom