SipuliSankari
Jäsen
Kiitos vastauksista. Tuo lämpötila pyynti olit tosiaan "unohtunut" 28C:n, tiputin sen nyt tuohon 22C.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkasta minä päivänä legionella-kuumennus? Voisi selittää.Hei!
sen jälkeen 2-3 korkeampaa. Korkeampina päivinä öisin tapahtuu noin 4h kestävä kulutusjakso, joka nostaa kulutuksen määrän. Aika ei ole vakio.
Päivä on maanantai, mutta 4h piikkejä tulee myös muina päivinä. Maanantaina kulutusta on myös ollut vähemmän kuin muina päivinä. Esimerkiksi viime viikolla ma 16kwh, ti 32kwh, ke 40kwh, to 35kwh, pe 14kwh, la 42kwh ja su 25kwh. Maanantaina olen vielä pessyt pyykkiä ja pyörittänyt tiskaria. Maanantain ja perjantain hintakulutuksessa ei ole tuona viikkona tullut yöaikaan (22-07) tuota 4h kulutuspiikkiä.Tarkasta minä päivänä legionella-kuumennus? Voisi selittää.
Nyt kun menin klo 05:45 katsomaan Nilania, oli yläosaan tullut salaman kuva, eli sähkövastus päällä?Päivä on maanantai, mutta 4h piikkejä tulee myös muina päivinä. Maanantaina kulutusta on myös ollut vähemmän kuin muina päivinä. Esimerkiksi viime viikolla ma 16kwh, ti 32kwh, ke 40kwh, to 35kwh, pe 14kwh, la 42kwh ja su 25kwh. Maanantaina olen vielä pessyt pyykkiä ja pyörittänyt tiskaria. Maanantain ja perjantain hintakulutuksessa ei ole tuona viikkona tullut yöaikaan (22-07) tuota 4h kulutuspiikkiä.
Mitkä on keskuslämmityksen asetukset?oli yläosaan tullut salaman kuva, eli sähkövastus päällä?
KeskuslämmitysMitkä on keskuslämmityksen asetukset?
Keskuslämmitys
Toiminta: käyräohjaus
Meno min: 25
Meno max: 50
Käyrä: 2
Siirtymä: 5
Kiertovesipumppu: jatkuva
Vesikiertoinen lattialämmitys, ei pattereita (paitsi konehuoneessa yksi pieni).Onko talossa patterilämmitys?
Tuo lämmityskäyrä 25C - 50C on käytännössä patteritalon asetus. Sen pitäisi olla luokkaa minimi 25C ja maksimi 35C kun on lattialämmitystalosta kyse.Vesikiertoinen lattialämmitys, ei pattereita (paitsi konehuoneessa yksi pieni).
Kiitos! Laitan maksimin 35. Osaatko selittää mitä tuo tekee, jos maksimi on 50 vs 35? Olisi hienoa jos voi oppia samalla tästä laitteesta!Tuo lämmityskäyrä 25C - 50C on käytännössä patteritalon asetus. Sen pitäisi olla luokkaa minimi 25C ja maksimi 35C kun on lattialämmitystalosta kyse.
Tuossa lämpötila-alueen välillä on "viiva", eli määrittää eri ulkolämpötiloille tietyn menolämmön. Lattialämpöön tuskin juuri koskaan tarvitsee yli 35C lämpöä, että on turha vetää menolämpöä sen yli. Eli käytännössä menolämpö laskee nyt jonkun verran.Kiitos! Laitan maksimin 35. Osaatko selittää mitä tuo tekee, jos maksimi on 50 vs 35? Olisi hienoa jos voi oppia samalla tästä laitteesta!