Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös savulohi ole aina varma valinta. Kevyt suolaus ja kokeilu käyntiin.Mikä olisi sopiva ensisavustus? Eilisen kauppareissun jäljiltä löytyy 500 g lohifilettä, 800 g naudan ulkofilettä palana, kanan rintafileitä ja kalkkunan paloja eli reilun viikon ruoat kahdelle.
Eikö hiilillä voi savustaa? En ole koskaan tykästynyt briketteihin.
Mistä olette savustuspalat muuten hankkineet, vai tekeekö joku itse?
Pellon reunasta leppää ja pihasta omppua
Pistä omenapuukloppi suoraan hiilille. Tikkuaskin kokoiset palat on ihan hyviä.Nyt se lohifile on savustumassa, tosin savua ei vielä näy, mutta haju tuntuu. Olisko pitänyt odotella savunmuodostusta? Laitoin ohutta juurileikattua omenapuunoksaa kourallisen foliokääröön hiilien päälle. Juuri tätä kirjoittaessa alkaa savua näkymäänkin, mutta on vielä läpinäkyvää haituvaa.
Ei ole noin paksuja oksia katkottavaksi. Kyllä tuolta alkaa nyt tulla reilusti savua.Pistä omenapuukloppi suoraan hiilille. Tikkuaskin kokoiset palat on ihan hyviä.
65astetta väittävät olevan lohen suositus lämpötila. Eli eikai se liian kuuma ole ollut, varsinkin jos maistuu.Mittasin sisälämpötilaksi 60 pian edellisen viestin jälkeen. Turhan kuuma grilli? Oli hiukan yli 30 minuuttia. Oikein hyväähän tuosta tuli. Suolaa ehkä turhan paljon mun makuun. Laitoin ruokalusikallisen eli 7 g 500 g loheen ja hiukan pyyhin pois ennen tarjoilua. Ei kaivannut muuta maustetta.
Noista on monia mielipiteitä. Tavoite oli 50 paikkeilla, mutta oikein hyvää tuo oli. Parempaa kuin yleensä on tullut grillissä tai uunissa.65astetta väittävät olevan lohen suositus lämpötila
Ei tuo lainkaan kuivaa ollut! Onko tuo puolisen tuntia sopiva aika vai kannattaako tähdätä alempaan grillin lämpöön?Ei ne silti ikinä kovin kuivia ole ollut.
Oliko savun maku mielestäsi riittävä? Jos oli, niin sittenhän kaikki meni nappiinEi tuo lainkaan kuivaa ollut! Onko tuo puolisen tuntia sopiva aika vai kannattaako tähdätä alempaan grillin lämpöön?
Puhuinkin omista kaloistani, tuo 65 astetta ei riitä minulle, kypsempi on minun juttu.Ei tuo lainkaan kuivaa ollut! Onko tuo puolisen tuntia sopiva aika vai kannattaako tähdätä alempaan grillin lämpöön?
Olisi voinut ehkä olla enemmän savunmakua.Oliko savun maku mielestäsi riittävä? Jos oli, niin sittenhän kaikki meni nappiin
Enskerralla muutama puukloppi suoraan hiilille.Olisi voinut ehkä olla enemmän savunmakua.
Tuossa vanhemmilla on lypsäviä elukoita vielä(kin), mutta ei niistä ole oikeen muuksi, kuin jauhelihaksi possun kera.
Juu, ja olen sitä mieltä että eivät muuksi kelpaa kuin jauhelihaksi. Mielestäni ovat liian kuivaa, lihassyiden välistä puuttuu rasva.Samaahan Atria ja hookoo puskee ulos vakuumissa.
Juu, ja olen sitä mieltä että eivät muuksi kelpaa kuin jauhelihaksi. Mielestäni ovat liian kuivaa, lihassyiden välistä puuttuu rasva.
Tai sit en osaa valmistaa (se todennäköisempi).
Juu, ja olen sitä mieltä että eivät muuksi kelpaa kuin jauhelihaksi. Mielestäni ovat liian kuivaa, lihassyiden välistä puuttuu rasva.
Tai sit en osaa valmistaa (se todennäköisempi).
Kuoret pois ehdottomasti. Puhdasta puuainesta siis oltava.Pihalla on omenapuu. Saako siitä tuoreista oksista harventamalla sopivat savustuspuut? Isoja paloja, silppua vai mitä? Pitääkö kuoria?