Jolberious
Vakionaama
5min sitten sujahti pakettitarjous ostoskorin kautta maaliin ja ensiviikolla näemmä pitää käytännössä tutustua tähän hommaan.Noihin hintoihin nähden tuo paista.fi:n tarjouspaketti vaikuttaa halvalle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
5min sitten sujahti pakettitarjous ostoskorin kautta maaliin ja ensiviikolla näemmä pitää käytännössä tutustua tähän hommaan.Noihin hintoihin nähden tuo paista.fi:n tarjouspaketti vaikuttaa halvalle.
Kapulamalliselle sirkulaattorille hyvä sous vide boksi on esimerkiksi Clas Ohlsonin halppis-kylmälaukku: https://www.clasohlson.com/fi/Kylmälaukku-Curver-10-l/p/31-1230-6Sous vide? Mitä tavaraa laitan tilaukseen, jotta pääsee tähän(kin) ihmeelliseen maailmaan? Vakuumipakkausmasiinan ja sirkulaattorin, ehdotuksia ostopaikasta?
Edit: @fraatti näytti omaavan ko. rensselit, vinkkejä, haukkuja tms?
https://paista.fi/sous-vide-all-inclusive-paketti tälläinen setti?
Aamupalaksi leivän päälle nyhtöpossua, poppamiehen hickorykastikkeella ryyditettynä.Siellä se kassler köllöttelee brisketin jälkilämmöissä tyytyväisenä.
Taidan mennä nukkumaan ja antaa Meaterin huolehtia hommasta. Hälyttäkööt, mikäli on asiaa.
minkämerkkinen mööpeli tuo on ?Kun pääsee aidon amerikkalaisen barbeque slow cookingin makuun ei ole paluuta. Tuli on epäsuoraa ja savua annetaan paljon.
Rubit, glazet, marinadit ja muut soosit tehdään itse. Lämmöissä liikutaan 100 ja 150 asteen välissä.
Mitä ribseihin tulee niin valmistus vie helposti sen 8h tuntia ja prosessiin ei kuulu "lihasopan keitto". Kun homma on mennyt putkeen niin kopauttamalla liha tippuu luista.
Kuvassa oma puulämmitteinen verme.
Vanhahko merikarhu kerran turisi Argentinassa käytetystä grillityypistä.
Polttoaineena tammi (saattoi olla myös jotain muuta eksoottista puuta) hiili.
Hiilien kuumennusta varten taisi olla oma pesä, josta sitten kauhottiin sopiva määrä hiiliä läskin alle. Ilmeisesti lämmönsäätö hoidettiin tällä.
Suomeen palattuaan oli yrittänyt samantapaisia ideoita, mutta ei saanut samaa makua aikaiseksi - ennenko tajusi testata tammihiilillä.
Tietääkö joku tarkempaa rakennetta?
-Topi
Tuon saitin esittelyvideossa grilli vaikutti samantyyppiseltä mitä tää merijamppari selitti.Gaucho Grills
A Gaucho Grill is a harmonious blend of Latin flair and American precision craftsmanship. Our grills are modeled after traditional Argentinean grills, “Parrilla's” utilizing a timeless design, proven throughout centuries.www.gaucho-grills.com
Tollasta oon muuraamassa mutta kelit jarruttaa valmistumista
Tulee kyllä tehtäväksi, en ole hetkeen tehnykkään.Ensiviikonloppuna voisi kyllä taas vääntää pulled porkkia ja vaikkapa ribsejä
Olen kolmesti tehnyt kotimaista naudan rintaa, aina on ollut kuivaa, tai väärin leikattua, lopputulos ohjeista huolimatta huono.Sous vide brisket, ehkä sellanen 8- tms, ihan ok ja kaikki tuli syötyä, mutta vähän "pliisu" verrattuna savustettuihin.
Pitää treenata lisää selvästi.
Ensiviikonloppuna voisi kyllä taas vääntää pulled porkkia ja vaikkapa ribsejä, jos sattuisi hyviä löytymään, tai sitten jotain muuta
Tämä menetelmä ei päässyt nyt jatkoon. Rakenne omaan makuun liian pehmeä ja muistutti jo nyhtäpossua. Jotenkin tuli keitetty mieleen. Syöminen ilman hampaita olisi onnistunut helposti. Mausteita olisi tarvinnut olla myös selkeästi enemmän. Tuo sousvide taisi huuhdella mausteet pinnasta pois.
Oliko liian kuumassa liian pitkään? Tässä vähän samansorttisia havaintoja ja verrokiksi pitkään viileämmässä kylvetetyt.
Jahka laitteet tulee, niin itse ajattelin kokeilla ihan muutaman tunnin alkukylpyä ja sitten saman verran savussa.
Sous Vide Baby Back Ribs Showdown - 48 Hour vs 6 Hour
Taste test of 48 hour and 6 hour Sous Vide Baby Back Ribswww.dadcooksdinner.com
myös tässä poppamiehen ohjeessa on samat lämpötilat. Onko tuo suolavedessä uittaminen tarpeellista, onko siitä kokomusta jollain että vaikuttaako se lpputulokseen?
Ribsien valmistustekniikat - simppelisti
Ribsien valmistustekniikat - simppelisti Seuraavassa artikkelissa esittelemme laajalti ribsien eri valmistustekniikoita ja vinkkejä, mutta sitä ennen on hyvä katsoa takuuvarmojen ribsien reseptivideo! Kun perusteet on kunnossa, on hyvä lähteä laajentamaan osaamista. Alkusanat Ribsit ovat...www.poppamies.fi
On, ja erittäin helppoa tehdä. Tämäkin köllötteli koko yön kamadon lämmössä, aamulla nostin pois kun heräsin ja hetken vetäytymisen jälkeen sitten tähän pisteeseen.Nyhtö on kyllä hyvää.
Tein sitä paremman puutteessa possun ulkofileestä ja ihan syötävää tuli mutta kuivakkaa kun lihassa ei rasvaa ollut.
Ei se häävii olekkaan.Omasta taitamattomuudesta johtuen olen vielä(kin) sitä mieltä, että ulkofilee on ehkä yksi possun huonoimmista osista, juuri tuon rasvan puutteen takia.
Sama maku täällä. Olen halvan jauhokyrsän ystävä, lihamakkarakin kyllä laskee, mutta itselleni en sitä osta.Grillimakkaroissa olen tullut siihen tulokseen, että parhaimmalta maistuu aivan perus grillimakkarat. Vaikkapa Atrian Käriste... kärkkäri, kuten ne pohjanmaalla kai sitä kutsuu.
En tiedä, mutta olen jotenkin läpeensä kyllästynyt näihin "lihaisiin" ja eri tavoilla maustettuihin makkaroihin. Lihat lihana ja makkarat makkarana kun grillistä on kyse.
Kärkkäriä tuloillaan... siitä tämä mieleeni tuli