Nyt grillataan!

Jolberious

Vakionaama

Sitä jos ihan vaan makkara makkaraa.

Bratwurstit jne myös uppoaa itselle ilman ongelmia.

PS. Vaikka miten grilliruokaa on syönyt, maaliskuusta tähän päivään näyttää paino tippuneen 8kg :oops:

Mikki

Vakionaama
Itse uskon että lihansyönti laihduttaa pitkälti siksi että se pitää nälän pois pitkään.

Jonkun pasta-pesto annoksen kun syö niin ei jälkiruokaan kerkiä kun on jo taas nälkä

Harrastelija

Aktiivinen jäsen
Vaikkapa Atrian Käriste... kärkkäri, kuten ne pohjanmaalla kai sitä kutsuu.
Minun käsittääkseni aito kärkkäri ei ole perusmakkara vaan ryynimakkara.
Itse ainakin pidän perusmakkarana Hiillosta yms.
Tosin grilleillä muitakin makkaroita taidetaan kutsua kärkkäreiksi vaikka eivät ”aitoja” olisikaan.

fraatti

Hyperaktiivi

Tätä tarkoitan.
Tutun vaimo on atrialla töissä. Sanoi että älkää ainakaan ostako atrillia ku siihen on jauhetta vaan kaikki "ylimääräinen", nahat yms. :D
Eipä se näytä maksavankaan kun egen paketti.

Itsekin samaa mieltä. Valtaosa "lihaisista" makkaroista ei ole hyviä.

Kannattaa tutustua wigrenin nysä makkaraan ja Atria Artesaani Lämminsavustettu Raakamakkara Gouda. Itselle ainakin maistuu nuo hyvin.

Mikki

Vakionaama
Se on vain hyvä, että kaikki "ylimääräinen" eläimistä käytetään hyödyksi. Lisäaineista olen enemmän huolissani, kuin siitä onko makkarassa jauhettuna eläimen halpa-arvoisenpia osia

kuumitta

Jäsen
Kyllä sen erottaa jos makkaransa paistista tekee, mutta muutkin osat käyvät hyvin ja eroa ei niin paljoa lopuksi tule. enempi sen jauhaminen vaikuttaa.
Itse olen miettinyt tuota niin, että liha + mausteet ovat olennainen osa makua, mutta hyvän makkaran tekee sen makkaran rakenne.

Tein äsken nopean tutkimuksen.
Havainto 1: Kabanossi on yleisnimi puolalaiselle pitkälle ja hoikalle makkaralle, jonka HK on saanut rekisteröityä
Havainto 2: Lihapitoisuus ruudussa luki 75% ja tuoteselosteessa oli liha vesi koneliha
Havainto 3: tuoteseloste sanoi 8x % liha ja lihantyyppiseksi prosentiksi

Kabanossia pidän lihaisana originaalina jopa tylsän makuisena ja lötkönä makkarana. En kuitenkaan missään nimessä huonona.
Tampereen lihajalosteen Ripa tarjosi jämäkkää makkaraa. Lihapitoisuus oli päälle 50% ja tuntui lihaisammalta, koska rakenne oli jämäkkä.

pamppu

Vakionaama
Huiluntuhti täälläkin yleensä. Toki välillä kokeillaan ihan mitä sattuu, mutta tuo on perusvarma tavara, jonka voi valmistaa ihan missä ja miten vaan tai kiskaista paketista kylmänä.

ohjaus

Jäsen
Ostin myös Lihajalosteen grillimakkaraa, ei ollut Ripa mut lihapitoisuus oli myös aika alhainen. Ajattelin, että tuli tehtyä virhe mutta olikin yllättävän hyvää kun oli jämäkkää eikä menny heti jauhoksi suussa.

Lappanen

Aktiivinen jäsen
Ite kyllästynyt perinteisiin jauhomakkaroihin, toki muutaman kerran vuodessa syötynä nekin vielä menee. Yleensä 2 jauhista riittää vaikka vatsaan sopisi enemmänkin, alkaa vaan etomaan.

Sitten tutustuin raakamakkaroihin, joita alkaa olla jo aika useaa eri mallia. Niitä menee napaan niin että ruskaa eikä töki yhtään, on ne vaan Makkaroita niihin jauhoisiin verrattuna.

kalanteri

Jäsen
Itse tykkään juurikin enempi niistä "jauho/sorkka/kärsä/kamara/nahka/yms. tavarasta, esim. perinteinen Hiillosmakkara, sitä kun pannulla lämmittää pienellä lämmöllä n.3-6h, niin on muuten kuori ihan törkysen suun myötästä.
Toki jokainen omilla tyyleillä.

Muissa ruoissa sit asiat toisin....

Ylös Bottom