Tämä on limppu eli ei pyöri. Tuli Boschin mukana.Pyöreät paisuntasäiliöt ei yhdistäjää tarvi kun ne voi pyörittää irti
Tai venttiili kiinni, kierre auki raolleen kunnes lakkaa tiputtamasta, riippuu paikasta mihin haluaa vedet.
Toki paisarin hanastahan on sitten tapana poistaa kahva ettei sitä sulje kukaan mutta en kotona jaksaisi.
Tulikohan noita joskus vessanpönttöjen mukana? Täälläkin oli yksi vanhassa pöntössä. Tuo asentamani oli käyttämätön. Ollut mulla LVI-roinalaatikossa 15-30 v. Tässä tuo täältä purettu.Mikä liitin tuo on, ihan vieras minulle?
Tuossa kuvassa olin jo ottanut jäänteitä pois. Ei se muistaakseeni niin kapea ollut. Ehkä murjoutunut, kun kiristin tuota lisää ja lisää sen vuotaessa.Aika ohut ja kapea tiiviste ollut.
Onhan noissa molemmissa varoventtiili, joka on ennen sulkua piirin puolella. Ei kai silloin ole niin vaarallista, vaikka paisarin sulku olisi kiinni. Alipainetta voi tulla veden jäähtyessä, mutta onko se vaarallista.Lisäksi kannattaa huomioida että paisunta- astian yhteyttä verkostoon ei yleensä saisi sulkea venttiilillä ja piirit on lisäksi varustettava varoventtiilillä.
Varoventtiili täytyy tietysti olla. Paisunta-astiaan saa laittaa venttiilin. Jossain on sanottu että venttiilistä pitää ottaa kahva irti tai muuten estää sen vahingossa sulkeminen. Oikeastihan tämä ei ole niin kauhean oleellista, varoventtiili kyllä tekee sen minkä kuuluu tai jos ei tee, asiat on sitten aika huonosti vaikka paisunta olisi mukanakin.Lisäksi kannattaa huomioida että paisunta- astian yhteyttä verkostoon ei yleensä saisi sulkea venttiilillä ja piirit on lisäksi varustettava varoventtiilillä. Maalampöratkaisuissa en ole tältä osin kuitenkaan varma mutta eiköhän se selviä asian edetessä.
Voisikohan tuo olla iki-vanha ruotsissa valmistettu Elga?Onko kellään hajua mihin mikä tällainen kahva on?
1000ltr on joo. Vois ollakinVoisikohan tuo olla iki-vanha ruotsissa valmistettu Elga?
Mikä koko? 1000+Litraa?
Minulla on vastaava jossain, käytin viimeksi 40 vuotta sitten.
Kaappasin kuvat jostain
Lämmitykseen/hitsaamiseen vain.Polttoleikkaukseen? Ei näytä sopivan tuttuihin kahvoihin.
katso liitettä 74192
Amatööri kyselee. Sopiiko Oraksen joustavilla kytkentäputkillla olevat hanat suoraan noihin Ballofix (15x10?) sulkuihin?
Kannakoi sulut ettei ne heilu ilmassa letkujen perässä.
Juu, tämä pitäisi myös tehdä joko minun tai sitten asentajan, kun tulee laittamaan Flamco Flexofit tekniseen tilaan, vaikka ei nuo nyt mahdottomasti liikukaan.Kannakoi sulut ettei ne heilu ilmassa letkujen perässä.
Kiitos kommenteista, mutta tästä en oikein ymmärtänyt minkälaiset romppeet tuohon tarvittaisiin? Putkimies nämä tulee asentamaan, mutta ajattelin vähän kartoittaa erilaisia näkökulmia ja vaihtoehtoja jo etukäteen.Eikös ne PEXit saa myös 10mm päällä joka menee helmeen? Ainakin muilla kuin Oraksella.
Oraksella taisi olla myös 10mm putki - G3/8" ulko(taso)kierre -kappale jolla muunnos onnistuu koska siihen helmi-sulkuunhan ei saisi mitään muuta laittaa kuin helmen.
Järkevä liitin, helpottaa keskieuroopan hanojen kytkentä![]()
Hanan asennusliitin 3/8” UK x 10 mm, 2 kpl
Liitoskappale kytkentäletkuun. Pakkaus sisältää kaksi asennusliitintä ja kaksi tukiholkkia.www.bauhaus.fi
Minulla taisi olla se paine valun aikanakin. Niin kai jossain suositellaan. En kyllä oikein ymmärrä miksi, eiköhän se putki sen 3 cm hydrostaattisen paineen kestä ilmankin.Lattialämmitykselle se kai olisi pitänyt tehdä jo ennen valua, mutta ei kai PEX-putki vuoda.
Kyllä molemmille on ohjeet koeponnistaa.Kyllä se oman mielenrauhan ja varmaan myös vakuutusyhtiön puolesta on hyvä koeponnistaa. Kaikki laitteet ainakin hyvä suluilla eristää käyttövesilinjassa. Einkai lämmönjakoa koeponnisteta