Power World R290 laitteista juttelin tehtaalle

sanpsa

Jäsen
Käyttöveden varaaja elää omaa elämäänsä omalla termarilla.
Laitoin varuilta piuhan pumpulle ohjauksia varten, mutta ei ole lisälämpöä tarvinnut.
Muutenkin tuo lisälämmön ohjaus on vähän huono, kun itsellä olisi lähinnä tarvetta jonkinlaiselle failsafelle jos pumppu menee pimeäksi niin pumpun ohjaukseen ei oikein voi tässä luottaa. Tähän olisi paras jokin hälytysvaihtokosketin, mutta semmost kiinalaiset eivät ole keksineet.

Markush

Aktiivinen jäsen
Lämmityksen lisävastukset ovat minulla edelleen samat, kun oli ennen tuota pumppua. Ne on siellä ison varaajan kyljessä. laitoin ne uusien kontaktorien kautta Shellyllä ohjattavaksi, ja ovat toistaiseksi ilman mitään termostaattiautomaatiota. Pitäisi kai joku automaatio niihin laitella, mutta kun en ole nyt kahteen vuoteen niitä kertaakaan tarvinnut, niin tahtoo unohtua. Shellyssä on siis ohjelmoituna valmiina entistä yösähkölämmitystä vastaavat ajastukset, ja ne on yhden napin takana. Eli jos menee pumppu rikki, niin voin milloin vain palata vanhaan lämmitysmalliin ongelman poistamisen ajaksi. Muuten noita ei tarvita.

Käyttövesi sitten on ihan oman varaajan vastusten takana, ja ajastettu yöhön Shellyn kanssa. Sen saisi helposti väkerrettyä vaikka Pörssäri palvelun kautta täysin optimoiduksi, mutta enpäs ole saanut pariin vuoteen aikaiseksi.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Täällä on 9kW vastus varaajassa omalla termarillaan säädettynä vaatimattomaan lämpötilaan pumpun vikasuojaksi. Käyttövesi lämmitetään pumpulla.

sanpsa

Jäsen
Täällä vissiin pumput rallattanu ilman ongelmia?

Sainpahan vihdoin pari omasta mielestä softapuutetta kierrettyä esphomella modbussilla.

Esphomessa nyt simppeli automaatio joka vaihtaa ulkolämpöohjauksen päälle/pois ulkolämpötilan mukaan. Ts. nyt on tavallaan lämmitykseen minimilämpö ulkolämmöstä riippumatta, hyvä näin keväällä jos on kylmiä öitä niin ei tarvitse muistaa säätää. Samalla kasvattaa käynnistyksen lämpötilaeroa suuremmaksi kun päivällä lämmitystarve jo aika vähäistä.

Saa myös tota ulkolämpökäyrää korjattua automaattisesti, ei ihan täsmää tuo 2 pistesäätö aina.

Arisoft

Hyperaktiivi
Saa myös tota ulkolämpökäyrää korjattua automaattisesti, ei ihan täsmää tuo 2 pistesäätö aina.

Itse luovutin tuon säädön kanssa ja olen tyytynyt kompressorin kierrosten säätelyyn. Onnistuu kun käyttää silent modea ja sen maksimikierroksia asettelee. Samoin puhaltimen kierroksiakin voi säädellä. Kun tulee kylmä yö niin 30Hz minimikierroksilla pumppu pitää lämpöä sopivasti yllä.

sanpsa

Jäsen
Itse luovutin tuon säädön kanssa ja olen tyytynyt kompressorin kierrosten säätelyyn. Onnistuu kun käyttää silent modea ja sen maksimikierroksia asettelee. Samoin puhaltimen kierroksiakin voi säädellä. Kun tulee kylmä yö niin 30Hz minimikierroksilla pumppu pitää lämpöä sopivasti yllä.
Ihan kohtuu hyvin tuo on toiminut, kun käyttää sitä varaaja-anturia lämmön säätöön. Se paluulämpösäätö on kyllä aika heiluva.
Pikkupakkasilla/nollakeli vs kovempi pakkanen joutuu parilla asteella säätämään.

Back
Ylös Bottom