HalkoholistinHaamu
Vakionaama
Täh? Tuo on VTT testi. Puhuin Euroventin testistä jota ei ole tehty.
Ainiin, sellainenkin oli. Kun on vielä tämä VTT jälkeläinen eurofinns tai jotain sinnepäin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täh? Tuo on VTT testi. Puhuin Euroventin testistä jota ei ole tehty.
Kuvittelisin, että on, mutta vaihtuiko se 60w tehoiseen tässä hiljattain ja luinko siitä täällä?-> uskomaton tulos. RW:ssä ei ilmeisesti ole ulkoyksikön lämmitysvastus päällä pakkasella koko aikaa (?)
Pitäs olla parempi kun täysteholla. Ja niin se olikin vähän parempi siihen ekaan sulatukseen saakka mut sulatuksen jälkeen ei mihinkään. Ja alakerta alko viilenemään testin aikana vs normaaliasetus 21 pyynti 4/5 puhallusEi ole, tai ei ainakaan ole ollut niinä aikoin kun olen lämpökameralla käynyt kurkkaamassa. Kävin aika usein alussa, mutta se oli niin tylsää että lopetin.-> uskomaton tulos. RW:ssä ei ilmeisesti ole ulkoyksikön lämmitysvastus päällä pakkasella koko aikaa (?)
Eikös nyt alan yrittäjät saa ostettuu tukuista minkä tahansa vehkeen ja aika hyvällä hinnalla, katteestako kiikastaa/ei saa kilpailukykyiseen hintaan tarjottuu...Mistä ym kuvaajat ovat? Tulee Mieleen että pitää itse viritellä vähän ESP:tä ja jatkuvaa COP-mittausta Home Assistantiin. Onko teillä valmiit kaavat miten COP lasketaan? Anteeksi OT
Oho, -5 astetta ja coppi yli 3
Tuommosia en ole tässä vehkeessä nähnyt pakkasella kertaakaan. Pistäppä lisätietoa jatkuuko tuommosena.
Ero tuohon minun kaavaan nähden on ihan lillukanvarsia (tuolla omalla kaavalla tulee 80W vähemmän). Ihan tarpeeksi oikein sulla meneeMun kaava lähtöteholle jostai täältä bongattu: deltaT*m3/h*1,2*1000/3600
Tuolla 11,5 deltateellä ja pre25+ puhaltimen täysteho 730 m3/h = 11,5*730*1,2*1000/3600 = 2798,3 wattii. Jaetaan lähtöteho ottoteholla "noin 850w" = COP 3,292. Vai oliko mun kaavassa syy miks tulee parempii tuloksia![]()
En kyllä usko. Kuvassa VTT:n testien vertailu vanhan ja uuden Premium+ välillä.Laitan oman ens yöksi 50% tehorajalle pyörimään. Testataan onko tässä sittenkin tie taivascoppeihin.

En ole ristiin kokeillut mutta otin imuilman anturin ja laitoin puhallusanturin kylkeen laitteen puhaltaessa: Ero oli 0.2 astetta. Sitten käytin pumppua pelkällä 'fan' toiminnolla ja ero oli tuolloin nolla ja 0.1 astetta (heilui tuota väliä).En kyllä usko. Kuvassa VTT:n testien vertailu vanhan ja uuden Premium+ välillä.
Legis:llä ihan eri tulos. Olisko näissä mukana viallisia ja tai väärällä täytöllä olevia yksilöitä.?
@puuhis oletko kokeillut vaihtaa antureita ristiin? Tuskin tuossa virhettä, mutta hyvä poissulkea mahdollisuus.
Ihan ok tuo imun mittari. Kikkailin tuon imuilman anturin kanssa ja kokeilin jopa laittaa armaflex palasen anturin alle jottei lämpösäteily kennosta häiritsisi. Ei mitään eroa mittaustuloksiin.Jumantsuikka kyllä se sinne samaan deltateehen ryömi lopulta uudestaan lähellä syklin loppua.
katso liitettä 90244
Nyt laitoin imuilman anturin näin, taitaa tulla paaskemmat tulokset ainaki puolella asteella. Tuolle pitäs kenties olla joku koroke mikä pitäs pään vaikka 5cm korkeudessa. Mutta mites sit puhallusilman anturi, mulla roikkuu vaan evästä, pitäskö sitä työntää vähän kanaviston sisälle
katso liitettä 90246
Mut eipä siinä ei se siitä kauheesti muutu. Mitähän mitsun RW35 tai taikinan pervola 40:nen sanois koppeloisistaan jos ois tuossa tossun tilalla...
Ihan ok tuo imun mittari. Kikkailin tuon imuilman anturin kanssa ja kokeilin jopa laittaa armaflex palasen anturin alle jottei lämpösäteily kennosta häiritsisi. Ei mitään eroa mittaustuloksiin.
Olihan nyt niin että puhallus on sulla 5/5?
Itellä sylettää tuo täyspuhalluksen meteli, siinä ei viitsi olla pirukaan. Testin vuoksi pitää tuo katsoa kuitenkin. Normisti pumppua käytän 4/5 puhalluksella, sitä vielä jaksaa sietää. 3/5 on ihan ongelmaton mutta mittaukset näyttää että sen coppi on niin surkea ettei mitään rajaa.
Odottele Daiseikai 10 tuloa.En tiiä mitähän sitä tekis, upottasko kätensä paaskaan toisella merkillä vai premikka 35:lla halvemmalla.
Odottele Daiseikai 10 tuloa.![]()
En kyllä usko. Kuvassa VTT:n testien vertailu vanhan ja uuden Premium+ välillä.
Legis:llä ihan eri tulos. Olisko näissä mukana viallisia ja tai väärällä täytöllä olevia yksilöitä.?
@puuhis oletko kokeillut vaihtaa antureita ristiin? Tuskin tuossa virhettä, mutta hyvä poissulkea mahdollisuus.
En ole ristiin kokeillut mutta otin imuilman anturin ja laitoin puhallusanturin kylkeen laitteen puhaltaessa: Ero oli 0.2 astetta. Sitten käytin pumppua pelkällä 'fan' toiminnolla ja ero oli tuolloin nolla ja 0.1 astetta (heilui tuota väliä).
Vähän olen jo tilanteeseen antautunut ja ahistaa mitä sitä tuli seinälle asennettua. Lisänä vielä v....tus siitä kuinka paljon puppua valmistajat saa työntää esitteisiinsä![]()

Ei se plussa nyt ainakaan huonompi ole kuin premium, vai miten se meni.kannatti panostaa vai miten se meni![]()
| Ulkolämpötila | Databook maksimi antoteho / cop | Mitattu max antoteho |
| -5 | 5.33kW / 2.37 | 4.8kW / 2.39 (Legis mittasi saman) |
| -15 | 4.7kW / 2.35 | 3.95kW / 1.95 (VTT testissä sama) |
Databookin mukaan max antotehot:
Ulkolämpötila Databook maksimi antoteho / cop Mitattu max antoteho -5 5.33kW / 2.37 4.8kW / 2.39 (Legis mittasi saman) -15 4.7kW / 2.35 3.95kW / 1.95 (VTT testissä sama)
Jälkeen jää luvatusta. Tuossa -5 asteen pisteessä databookin mukaan ottoteho on 2.25kW mutta ei tämä ota enempää verkosta kuin tuon 2050W. Tuon -5 asteen täystehopisteen cop on täsmälleen sama kuin mitä itse mittasin, 2.4 (itsellä paras cop 2.39 , databookissa 2.37). No ei noilla sadasosilla mitään tee mutta oli pakko laittaa noin kun niin lähelle meni.
No täällä nyt lähelle -7 astetta, 50% raja ja puhallus 5/5: Lämpöteho 2kW, rusina pullasta cop 2.4 (tähänastisesta datasta katsottuna).Vertailuksi vielä auroralla -7c, 4/5, silent mode (70% raja), sisälämpö +22c, lämpöteho 1500w ja cop ~3.
Aa, jatkoit +30 pyynnillä mutta tiputit vaan 50% tason päälle? Minä pidin 5/5, laitoin 50% tehorajan ja pyynnin +21.Nyt oli lähellä, mulla oli parhaimmillaan 21 deltatee eli 5,1kw pinnassa mut 20 on lähempänä totuutta suurimman osan syklii, mikä ois toi 4866w.
Täysteho hemmon jälkeen 50% hemmolla kestää asettuu mut seuraava sulatussykli kertoo sit toistettavan tuloksen, se ryömii hitaasti ylöspäin koko sulatusjakson melkein. Veikkaan että saat 10,5-11 deltateeks lähellä sulatussyklin loppua, tai vähintään ainakin 10 joka on ~kolmosen koppi. Mä oon paukuttanu tossuu noilla arvoilla jo varmaan 6h putkeen ja syklistä toiseen aika samanlaista.
Aa, jatkoit +30 pyynnillä mutta tiputit vaan 50% tason päälle? Minä pidin 5/5, laitoin 50% tehorajan ja pyynnin +21.
No täällä nyt lähelle -7 astetta, 50% raja ja puhallus 5/5: Lämpöteho 2kW, rusina pullasta cop 2.4 (tähänastisesta datasta katsottuna).
Kiesus soikoon, tämä premium+ on Toshiban pumppumalleista se kaikkein huonoin copin osalta.
No nyt huitelee coppi 2.6. Lämpöteho huitelee 2.3kW tienoolla. Databookin mukaan ollaan hyvin lähellä 'nominal' arvoa jossa copin pitäsi olla paras - noin 4 kun databookin ottotehoon lisää 100W. No, eihän 2.6 ole kaukana arvosta 4.Täysteho koppi ~sama kun 50% vai pakkanen heiluu ja ehti pakastuu pari astetta?
Pärskeles aamulla oli 8 pakkasta täälläkin enkä tajunnu kopitella aamusumppi kädessä, no ens kerralla.
En nyt halua lytätä näitä mittauksia mutta muistaakseni nämäkin tulokset saatu IR mittarilla. IR mittarilla ei voi mitata ilman lämpötilaa, täällä jo aikaisemmin todettu. Toistan vielä omankin tuloksen Fluken mittarilla, puhallusilman tulokset on aina liian suuria vs. omat lämpötila-anturit. Sama pätee imuilman mittaamiseen, ei voi saada siitäkään luotettavaa lämpötilaa.Pakkasta -7.8C, täysi puhallus ja 75% tehorajoitus, niin muutaman mittauksen perusteella ollaan suurin piirtein datavihkon tasolla. Sisään menevässä ilmassa ei ole suurta heittoa mittauskohdan osalta, mutta lapojen osalta voi olla 1-3 astetta eroa mittauskohdasta riippuen.
Eli vajaan tonnin kulutuksella ollaan n. 3kw tehossa. Odotettavissa oleva tulos, koska plussakeleillä en havainnut ongelmia.
Ilman ominaispainona käytin 1.25 ja 720 puhallus. Pitää tuota 50%-tehorajoitusta kokeilla joku päivä, sillä pitäisi mennä aika pitkälle nelosen copilla.
--------
Kun kulutus on laskenu alle 800 wattiin, niin coppii alkaa tietysti nousemaan 3.5 tienoolle.
Ja sulattelee harvoin. Ja julmettu viilennysteho mitä toi tila varmaan tarvii kans koska etelään päin on kaks isoo 2,4x2,6m ikkunaa. Levee sisäyksikkö joka tuottaa paljon ilmavirtaa kohtuullisemmalla äänellä. En oo varsinaisia kotikoppauksia nähny mutta kommenttien perusteella ei huano vissiin.Kaksi Daikinia tekee tasaista lämpöä varsin ilmeettömästi ja äänettömästi varsin vähällä ottoteholla (Onectan mukaan). Coppausta ei pysty harrastaan, kun ei saa ottotehoa mitattua, kun on noi turvakytkimet nykyään muotia asennuksissa. Yläkerran SY (Stylish) on makuuhuoneessa, ei häiritse nukkumista mitenkään.En oo varsinaisia kotikoppauksia nähny mutta kommenttien perusteella ei huano vissiin.
En nyt halua lytätä näitä mittauksia mutta muistaakseni nämäkin tulokset saatu IR mittarilla. IR mittarilla ei voi mitata ilman lämpötilaa, täällä jo aikaisemmin todettu. Toistan vielä omankin tuloksen Fluken mittarilla, puhallusilman tulokset on aina liian suuria vs. omat lämpötila-anturit. Sama pätee imuilman mittaamiseen, ei voi saada siitäkään luotettavaa lämpötilaa.