Toshiba Premium+ 35 / 25 (plus) kokemukset

P

Poistunut käyttäjä 20253

Vieras
-> uskomaton tulos :). RW:ssä ei ilmeisesti ole ulkoyksikön lämmitysvastus päällä pakkasella koko aikaa (?)
Kuvittelisin, että on, mutta vaihtuiko se 60w tehoiseen tässä hiljattain ja luinko siitä täällä?

Edit: Haraldh todennut ettei ole aina päällä. Seison korjattuna. Ja on väitetysti 60w nykyään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Legis

Aktiivinen jäsen
-5 pakkasta ja 21 astetta deltateetä painaa 100% tehorajotuksella hemmoo, eli noin 2,5 kopilla ja risat.

IMG_9197.jpeg

50% tehorajotuksen hemmotesti takkatila 1:llä oli jotenkin outo, ei jaksanu sulatuksen jälkeen nostaa deltateen kun 8 asteeseen ja koppi siten 2 kieppeillä wtf:hmm:Pitäs olla parempi kun täysteholla. Ja niin se olikin vähän parempi siihen ekaan sulatukseen saakka mut sulatuksen jälkeen ei mihinkään. Ja alakerta alko viilenemään testin aikana vs normaaliasetus 21 pyynti 4/5 puhallus:D, 8m päässä olevan lämpömittarin lukema laski asteella ja itellekki tuli vilu.

puuhis

Vakionaama
Tässä nyt vielä zoomattu hemmo testi @ -15C, otin edellisestä äänitetystä datasta:

hemmo -15 ja normilämpö.png

Näkyy tuossa osatehojen paremmuus, ihan hemmon lopussa cop on karvan alle 2, sitten nousee tuonne appropoo 2.2:een kun pyynnin laskee +21:een. Ulkolämpötila hemmon aikana -15, datan lopussa -13 (ilma lauhtui aika nopeaan).

Tämä nyt verrokkina Legiksen edelliseen dataan, hemmotestissä deltaT=17.4 astetta.

Viimeksi muokattu:

Legis

Aktiivinen jäsen
Tiputin 100% hemmosta suoraan tehot 50% ja pyynti 22, 5/5 ja takka1. Pitäny deltateen 11,5 asteessa jo puol tuntii eli koppi 3-3,3. Sit kun sulattaa, niin viimeks ei jaksanu nostaa sen jälkeen deltateetä kun 8 asteeseen, ihan surkea tulos. Mikähän lienee. No katotaan kunhan sulattaa ja vedän koko pätkän seuraavaan sulatukseen saakka.

IMG_9203.jpeg

Ilppiukko sano kun kyselin myös Daikin Perfera 40 H:n hintaa asennettuna, ettei sitä ehkä myy :hmm: Eikös nyt alan yrittäjät saa ostettuu tukuista minkä tahansa vehkeen ja aika hyvällä hinnalla, katteestako kiikastaa/ei saa kilpailukykyiseen hintaan tarjottuu...

Viimeksi muokattu:

puuhis

Vakionaama
Oho, -5 astetta ja coppi yli 3 :oops:

Tuommosia en ole tässä vehkeessä nähnyt pakkasella kertaakaan. Pistäppä lisätietoa jatkuuko tuommosena.

haraldh

Vakionaama
Mistä ym kuvaajat ovat? Tulee Mieleen että pitää itse viritellä vähän ESP:tä ja jatkuvaa COP-mittausta Home Assistantiin. Onko teillä valmiit kaavat miten COP lasketaan? Anteeksi OT

puuhis

Vakionaama
Mistä ym kuvaajat ovat? Tulee Mieleen että pitää itse viritellä vähän ESP:tä ja jatkuvaa COP-mittausta Home Assistantiin. Onko teillä valmiit kaavat miten COP lasketaan? Anteeksi OT

Kuvaajat tulee excelistä. Itellä loggeri kirjoittaa tulokset tietokantaan ja sieltä exporttaan käsin exceliin. En ole jaksanut graafeja alkaa loggerisoftalla piirtämään.

Itsellä excelissä kaava: puhallusteho=(D8-C8*E8*(360.77891*(273.15+D8^(-1.00336))*(1000/3600)
- D8 puhallusilman lämpötila
- C8 imuilman lämpötila
- E8 puhallusmäärä (m3/h)

Loggerissa mulla on vielä ilman tiheyden muutos huomioituna, kaavaa en nyt tähän hetkeen saa. Mutta tuolla tulee jo lähelle.

Legis

Aktiivinen jäsen
Mun kaava lähtöteholle jostai täältä bongattu: deltaT*m3/h*1,2*1000/3600

Tuolla 11,5 deltateellä ja pre25+ puhaltimen täysteho 730 m3/h = 11,5*730*1,2*1000/3600 = 2798,3 wattii. Jaetaan lähtöteho ottoteholla "noin 850w" = COP 3,292. Vai oliko mun kaavassa syy miks tulee parempii tuloksia :D

Legis

Aktiivinen jäsen
Oho, -5 astetta ja coppi yli 3 :oops:

Tuommosia en ole tässä vehkeessä nähnyt pakkasella kertaakaan. Pistäppä lisätietoa jatkuuko tuommosena.

Vetäs sulatukset, nyt noussu deltatee oisko vartti sulatuksen päättymisen jälkeen 10,6 asteeseen ja ryömii hiljalleen ehkä vielä ylös. Nappaan kohta rusinan pullasta jos nousee, mut ei tääkään ihan huono oo noin 3 koppi.

Ens yöks jätän ilpit samoille 75-80% puhalluksille mut 22 pyynneille ja alakerran tossukan 100% kompuralle. Näkee alkaako se tyhmäilemään. 50% rajotuksella kulutus on erittäin flätti, sulatuksissa vaan dippi ja muuten tasasta.

IMG_9206.jpeg

puuhis

Vakionaama
Mun kaava lähtöteholle jostai täältä bongattu: deltaT*m3/h*1,2*1000/3600

Tuolla 11,5 deltateellä ja pre25+ puhaltimen täysteho 730 m3/h = 11,5*730*1,2*1000/3600 = 2798,3 wattii. Jaetaan lähtöteho ottoteholla "noin 850w" = COP 3,292. Vai oliko mun kaavassa syy miks tulee parempii tuloksia :D
Ero tuohon minun kaavaan nähden on ihan lillukanvarsia (tuolla omalla kaavalla tulee 80W vähemmän). Ihan tarpeeksi oikein sulla menee :)

Voihan sekin olla että meikäläisen kaava on väärin.

jarkko_h

Vakionaama
Laitan oman ens yöksi 50% tehorajalle pyörimään. Testataan onko tässä sittenkin tie taivascoppeihin.
En kyllä usko. Kuvassa VTT:n testien vertailu vanhan ja uuden Premium+ välillä.

Legis:llä ihan eri tulos. Olisko näissä mukana viallisia ja tai väärällä täytöllä olevia yksilöitä.?

@puuhis oletko kokeillut vaihtaa antureita ristiin? Tuskin tuossa virhettä, mutta hyvä poissulkea mahdollisuus.

Liitteet

• Vertailu.jpg
    Vertailu.jpg
    193,9 KB · Katsottu: 131
Viimeksi muokattu:

Legis

Aktiivinen jäsen
Jumantsuikka kyllä se sinne samaan deltateehen ryömi lopulta uudestaan lähellä syklin loppua.

IMG_9211.jpeg

Nyt laitoin imuilman anturin näin, taitaa tulla paaskemmat tulokset ainaki puolella asteella. Tuolle pitäs kenties olla joku koroke mikä pitäs pään vaikka 5cm korkeudessa. Mutta mites sit puhallusilman anturi, mulla roikkuu vaan evästä, pitäskö sitä työntää vähän kanaviston sisälle :hmm:

IMG_9215.jpeg

Mut eipä siinä ei se siitä kauheesti muutu. Mitähän mitsun RW35 tai taikinan pervola 40:nen sanois koppeloisistaan jos ois tuossa tossun tilalla...

puuhis

Vakionaama

Legis:llä ihan eri tulos. Olisko näissä mukana viallisia ja tai väärällä täytöllä olevia yksilöitä.?

@puuhis oletko kokeillut vaihtaa antureita ristiin? Tuskin tuossa virhettä, mutta hyvä poissulkea mahdollisuus.
En ole ristiin kokeillut mutta otin imuilman anturin ja laitoin puhallusanturin kylkeen laitteen puhaltaessa: Ero oli 0.2 astetta. Sitten käytin pumppua pelkällä 'fan' toiminnolla ja ero oli tuolloin nolla ja 0.1 astetta (heilui tuota väliä).

Vähän tämä nyt huolettaa koska saan 2 selvää mittapistettä VTT:n testiin verrattuna ja niistä on täsmälleen sama tulos -10 asteessa ja -15 asteessa: Antoteho sama, ottoteho sama ja deltaT sama. Tuo -15 asteen piste on sikäli pomminvarmasti verifioitu koska testissä on -15:ssä stabiili kohta jossa lämpötila säilyy samana. Eli tarkoitan ettei tässä pumpussa olisi vikaa ollenkaan tai vika on sama kuin VTT:n testaamassa.

Vähän olen jo tilanteeseen antautunut ja ahistaa mitä sitä tuli seinälle asennettua. Lisänä vielä v....tus siitä kuinka paljon puppua valmistajat saa työntää esitteisiinsä :mad:

puuhis

Vakionaama
Jumantsuikka kyllä se sinne samaan deltateehen ryömi lopulta uudestaan lähellä syklin loppua.

katso liitettä 90244

Nyt laitoin imuilman anturin näin, taitaa tulla paaskemmat tulokset ainaki puolella asteella. Tuolle pitäs kenties olla joku koroke mikä pitäs pään vaikka 5cm korkeudessa. Mutta mites sit puhallusilman anturi, mulla roikkuu vaan evästä, pitäskö sitä työntää vähän kanaviston sisälle :hmm:

katso liitettä 90246

Mut eipä siinä ei se siitä kauheesti muutu. Mitähän mitsun RW35 tai taikinan pervola 40:nen sanois koppeloisistaan jos ois tuossa tossun tilalla...
Ihan ok tuo imun mittari. Kikkailin tuon imuilman anturin kanssa ja kokeilin jopa laittaa armaflex palasen anturin alle jottei lämpösäteily kennosta häiritsisi. Ei mitään eroa mittaustuloksiin.

Olihan nyt niin että puhallus on sulla 5/5?

Itellä sylettää tuo täyspuhalluksen meteli, siinä ei viitsi olla pirukaan. Testin vuoksi pitää tuo katsoa kuitenkin. Normisti pumppua käytän 4/5 puhalluksella, sitä vielä jaksaa sietää. 3/5 on ihan ongelmaton mutta mittaukset näyttää että sen coppi on niin surkea ettei mitään rajaa.

Legis

Aktiivinen jäsen
Ihan ok tuo imun mittari. Kikkailin tuon imuilman anturin kanssa ja kokeilin jopa laittaa armaflex palasen anturin alle jottei lämpösäteily kennosta häiritsisi. Ei mitään eroa mittaustuloksiin.

Olihan nyt niin että puhallus on sulla 5/5?

Itellä sylettää tuo täyspuhalluksen meteli, siinä ei viitsi olla pirukaan. Testin vuoksi pitää tuo katsoa kuitenkin. Normisti pumppua käytän 4/5 puhalluksella, sitä vielä jaksaa sietää. 3/5 on ihan ongelmaton mutta mittaukset näyttää että sen coppi on niin surkea ettei mitään rajaa.

Joo 5/5, pikkuevät on yhden asteen käännetty oikealle että puhaltais tän avoimen 70m2 tilan keskelle ja lämpöä häviäis paremmin tilan perälle eikä kierrä takas imuilmaan. Isot vaakaevät on optimiasennossa noin 45deg eikä hi power asetus muuta niiden asentoa.

Tossun kennossa on isot putket ja aika lähellä tuota filsuu, pitää kokeilla ripustaa toi anturi katosta roikkumaan teipillä 5cm irti kennosta et onko eroo.

Tuli RW35:sta tarjous 2,4k asennettuna, aika dipissä on hinnat. Maksoin näistä 25 plussista 2,5k tsipale reilu vuos sit ja sekin oli aika kilpailukykynen hinta sillon. Mut kysyntä hiljentyy, hinnat dippaa.

En tiiä mitähän sitä tekis, upottasko kätensä paaskaan toisella merkillä vai premikka 35:lla halvemmalla :D . Tossussa on hyviä puolia vakaa käytös, ottotehot ei piikittele ja kykenee pieniin ottotehoihin ja kompuraa voi rajottaa esim. sovittaessa lämmitystä paneeleiden ylituotantoon. En sit tiiä millasia koppeloita muilla sais järkevillä tehoilla, sovelluskohde on aika iso että pumppu ei oo tyhjänpanttina, mut ei siellä lopulta niin kauheesti sähköä kulu. Muutamia satasia makseltais pitkään takasin ja mitäs sit jos koppi ei oo ees parempi:D

Viimeksi muokattu:

Legis

Aktiivinen jäsen

Mulla on ollu databookin mukaiset kopit ja tehot 100% hemmotestissä ainaki tähän mennessä. Mut en tiiä miten tossusta sais tuollasen hetkellisen ~3,7 kopin tällä -5 kelillä 50% osateholla, ehkä joku lyhyt hetki ennen sulatuksen alkua ottoteho niiaa ja voi poimia rusinat siitä? :D Mut 3,3 ok sekin ja toisella anturin paikalla jää 3-3,2 pintaan. Aiemmalla anturin paikalla ja 3,3 kopilla jos ottoteho ois 750w, eli 100w vähemmän ku millä laskin, niin sit toteutus se 3,7 koppi. Sillä on imo väliä onko koppi 2 vai 3 mut pienet desimaalierot hukkuu kohinaan ja talvikulutukseen ku pieru saharaan ja jos röyhtäsee mitatessa niin muuttuu.
IMG_9150.jpeg

Derae

Jäsen
En ole ristiin kokeillut mutta otin imuilman anturin ja laitoin puhallusanturin kylkeen laitteen puhaltaessa: Ero oli 0.2 astetta. Sitten käytin pumppua pelkällä 'fan' toiminnolla ja ero oli tuolloin nolla ja 0.1 astetta (heilui tuota väliä).

Vähän olen jo tilanteeseen antautunut ja ahistaa mitä sitä tuli seinälle asennettua. Lisänä vielä v....tus siitä kuinka paljon puppua valmistajat saa työntää esitteisiinsä :mad:

Mä oon kokeillut ristiin kaikki anturit ja vaihtanut mittarit ristiin ton mitsun kanssa. Tulos on silti sama vaikka miten päin pyörittelee, joten tässä vaiheessa en usko mittavirheeseen. Sehän tässä harmittaakin kun varmaan joku 500€ kiinapumppu pystyisi parempaan tai about samaan suoritukseen kun tämä 25+ tällä lämmitystarpeella, kannatti panostaa vai miten se meni :hmm:

puuhis

Vakionaama
Täälläkin -5 astetta pakkasta. Siis hemmotesti, puhallus 5/5, pyynti +30, takka 1.

Antoi ulos 4.8kW, cop pyöristettynä 2.4, deltaT 21.4 astetta. Sanoisin että sama tulos kuin Legiksellä.

Laitoin pyynniksi +21, takka 1 ja 50% tehoraja. Tietysti hemmon jälkeen kun laittaa +21 pyynnin niin alamäkeen laskettelee isolla copilla. Katsotaan vähän myöhemmin minne coppi asettuu.

Laitan sitten graafia näkösälle, hemmotestin kera.

puuhis

Vakionaama
Databookin mukaan max antotehot:

UlkolämpötilaDatabook maksimi antoteho / copMitattu max antoteho
-55.33kW / 2.374.8kW / 2.39 (Legis mittasi saman)
-154.7kW / 2.353.95kW / 1.95 (VTT testissä sama)

Jälkeen jää luvatusta. Tuossa -5 asteen pisteessä databookin mukaan ottoteho on 2.25kW mutta ei tämä ota enempää verkosta kuin tuon 2050W. Tuon -5 asteen täystehopisteen cop on täsmälleen sama kuin mitä itse mittasin, 2.4 (itsellä paras cop 2.39 , databookissa 2.37). No ei noilla sadasosilla mitään tee mutta oli pakko laittaa noin kun niin lähelle meni.

Viimeksi muokattu:

Legis

Aktiivinen jäsen
Databookin mukaan max antotehot:

UlkolämpötilaDatabook maksimi antoteho / copMitattu max antoteho
-55.33kW / 2.374.8kW / 2.39 (Legis mittasi saman)
-154.7kW / 2.353.95kW / 1.95 (VTT testissä sama)

Jälkeen jää luvatusta. Tuossa -5 asteen pisteessä databookin mukaan ottoteho on 2.25kW mutta ei tämä ota enempää verkosta kuin tuon 2050W. Tuon -5 asteen täystehopisteen cop on täsmälleen sama kuin mitä itse mittasin, 2.4 (itsellä paras cop 2.39 , databookissa 2.37). No ei noilla sadasosilla mitään tee mutta oli pakko laittaa noin kun niin lähelle meni.

Nyt oli lähellä, mulla oli parhaimmillaan 21 deltatee eli 5,1kw pinnassa mut 20 deltatee on lähempänä totuutta suurimman osan syklii, mikä ois toi 4866w.

Täysteho hemmon jälkeen 50% hemmolla kestää asettuu mut seuraava sulatussykli kertoo sit toistettavan tuloksen, se ryömii hitaasti ylöspäin koko sulatusjakson melkein. Veikkaan että saat 10,5-11 deltateeks lähellä sulatussyklin loppua, tai vähintään ainakin 10 joka on ~kolmosen koppi. Mä oon paukuttanu tossuu noilla arvoilla jo varmaan 6h putkeen ja syklistä toiseen aika samanlaista.

puuhis

Vakionaama
Vertailuksi vielä auroralla -7c, 4/5, silent mode (70% raja), sisälämpö +22c, lämpöteho 1500w ja cop ~3.
No täällä nyt lähelle -7 astetta, 50% raja ja puhallus 5/5: Lämpöteho 2kW, rusina pullasta cop 2.4 (tähänastisesta datasta katsottuna).

Kiesus soikoon, tämä premium+ on Toshiban pumppumalleista se kaikkein huonoin copin osalta.

puuhis

Vakionaama
Nyt oli lähellä, mulla oli parhaimmillaan 21 deltatee eli 5,1kw pinnassa mut 20 on lähempänä totuutta suurimman osan syklii, mikä ois toi 4866w.

Täysteho hemmon jälkeen 50% hemmolla kestää asettuu mut seuraava sulatussykli kertoo sit toistettavan tuloksen, se ryömii hitaasti ylöspäin koko sulatusjakson melkein. Veikkaan että saat 10,5-11 deltateeks lähellä sulatussyklin loppua, tai vähintään ainakin 10 joka on ~kolmosen koppi. Mä oon paukuttanu tossuu noilla arvoilla jo varmaan 6h putkeen ja syklistä toiseen aika samanlaista.
Aa, jatkoit +30 pyynnillä mutta tiputit vaan 50% tason päälle? Minä pidin 5/5, laitoin 50% tehorajan ja pyynnin +21.

Legis

Aktiivinen jäsen
Aa, jatkoit +30 pyynnillä mutta tiputit vaan 50% tason päälle? Minä pidin 5/5, laitoin 50% tehorajan ja pyynnin +21.

Tsori ei hemmo vaan pyynti mulla 50% testissä siis 22, sekin riittää ottamaan ulos maksimit kun tääl on 21 kieppeillä lämmöt alakerrassa ja rakenteet imee lämpöö ku saavi. No on tääl vähän lämpimämpi ku 6h sit:D

Legis

Aktiivinen jäsen
No täällä nyt lähelle -7 astetta, 50% raja ja puhallus 5/5: Lämpöteho 2kW, rusina pullasta cop 2.4 (tähänastisesta datasta katsottuna).

Kiesus soikoon, tämä premium+ on Toshiban pumppumalleista se kaikkein huonoin copin osalta.

Täysteho koppi ~sama kun 50% vai pakkanen heiluu ja ehti pakastuu pari astetta?

Pärskeles aamulla oli 8 pakkasta täälläkin enkä tajunnu kopitella aamusumppi kädessä, no ens kerralla.

Legis

Aktiivinen jäsen
Nyt on alakerran tossu jätetty yöks 22 pyynti, 100% kompura ja 4/5 puhallus ilman takkatilaa. Alakerran lämpömittarissa kaukana ilpistä oli lämmöt 20,5, saas nähä paljon se keksii hörpätä yöllä pohjakulutusta vs yläkerran FD35 niin ikään 22 pyynnillä ja puhallin 3/4.

puuhis

Vakionaama
Täysteho koppi ~sama kun 50% vai pakkanen heiluu ja ehti pakastuu pari astetta?

Pärskeles aamulla oli 8 pakkasta täälläkin enkä tajunnu kopitella aamusumppi kädessä, no ens kerralla.
No nyt huitelee coppi 2.6. Lämpöteho huitelee 2.3kW tienoolla. Databookin mukaan ollaan hyvin lähellä 'nominal' arvoa jossa copin pitäsi olla paras - noin 4 kun databookin ottotehoon lisää 100W. No, eihän 2.6 ole kaukana arvosta 4.

_keijo_

Jäsen
Pakkasta -7.8C, täysi puhallus ja 75% tehorajoitus, niin muutaman mittauksen perusteella ollaan suurin piirtein datavihkon tasolla. Sisään menevässä ilmassa ei ole suurta heittoa mittauskohdan osalta, mutta lapojen osalta voi olla 1-3 astetta eroa mittauskohdasta riippuen.

Eli vajaan tonnin kulutuksella ollaan n. 3kw tehossa. Odotettavissa oleva tulos, koska plussakeleillä en havainnut ongelmia.

Ilman ominaispainona käytin 1.25 ja 720 puhallus. Pitää tuota 50%-tehorajoitusta kokeilla joku päivä, sillä pitäisi mennä aika pitkälle nelosen copilla.

--------

Kun kulutus on laskenu alle 800 wattiin, niin coppii alkaa tietysti nousemaan 3.5 tienoolle.

Viimeksi muokattu:

puuhis

Vakionaama
Pakkasta -7.8C, täysi puhallus ja 75% tehorajoitus, niin muutaman mittauksen perusteella ollaan suurin piirtein datavihkon tasolla. Sisään menevässä ilmassa ei ole suurta heittoa mittauskohdan osalta, mutta lapojen osalta voi olla 1-3 astetta eroa mittauskohdasta riippuen.

Eli vajaan tonnin kulutuksella ollaan n. 3kw tehossa. Odotettavissa oleva tulos, koska plussakeleillä en havainnut ongelmia.

Ilman ominaispainona käytin 1.25 ja 720 puhallus. Pitää tuota 50%-tehorajoitusta kokeilla joku päivä, sillä pitäisi mennä aika pitkälle nelosen copilla.

--------

Kun kulutus on laskenu alle 800 wattiin, niin coppii alkaa tietysti nousemaan 3.5 tienoolle.
En nyt halua lytätä näitä mittauksia mutta muistaakseni nämäkin tulokset saatu IR mittarilla. IR mittarilla ei voi mitata ilman lämpötilaa, täällä jo aikaisemmin todettu. Toistan vielä omankin tuloksen Fluken mittarilla, puhallusilman tulokset on aina liian suuria vs. omat lämpötila-anturit. Sama pätee imuilman mittaamiseen, ei voi saada siitäkään luotettavaa lämpötilaa.

Legis

Aktiivinen jäsen
Huh kylläpä tossu ylilämmitti alakertaa 100% kompuralla ja 22 pyynnillä. Toissayö meni 100-150w/h alemmalla kulutuksella kun fd35 ja tää yö meni 200w/h korkeemmalla, mutta lämpöä oli tulvahtanu alakerta täyteen. Kyl tossuu kannattaa ehkä ajella tehorajotuksilla sinne saakka minne se riittää, ottotehot tasaset eli kompuran kierrokset pysyy matalina sulatuksen jälkeenkin.

IMG_9230.jpeg

Tullu vähän viiliksiä Daikin Perfera H 40:iä kohtaan. Siinä kans jotenkuten toimiva takkatila ja kompuraa saa rajotettuu eikä tarvii twiikata pohjavastusta kun sitä ei oo:hmm:Ja sulattelee harvoin. Ja julmettu viilennysteho mitä toi tila varmaan tarvii kans koska etelään päin on kaks isoo 2,4x2,6m ikkunaa. Levee sisäyksikkö joka tuottaa paljon ilmavirtaa kohtuullisemmalla äänellä. En oo varsinaisia kotikoppauksia nähny mutta kommenttien perusteella ei huano vissiin.

puuhis

Vakionaama
Jos nyt itse olisin pumppua ostamassa niin taitaisin hommata Mitsun RW:n. Daikin ei kovin hyvin tuossa VTT testissä menestynyt jos tuohon RW pumppuun vertaa.

Luukku

Vakionaama
En oo varsinaisia kotikoppauksia nähny mutta kommenttien perusteella ei huano vissiin.
Kaksi Daikinia tekee tasaista lämpöä varsin ilmeettömästi ja äänettömästi varsin vähällä ottoteholla (Onectan mukaan). Coppausta ei pysty harrastaan, kun ei saa ottotehoa mitattua, kun on noi turvakytkimet nykyään muotia asennuksissa. Yläkerran SY (Stylish) on makuuhuoneessa, ei häiritse nukkumista mitenkään.

En nyt halua lytätä näitä mittauksia mutta muistaakseni nämäkin tulokset saatu IR mittarilla. IR mittarilla ei voi mitata ilman lämpötilaa, täällä jo aikaisemmin todettu. Toistan vielä omankin tuloksen Fluken mittarilla, puhallusilman tulokset on aina liian suuria vs. omat lämpötila-anturit. Sama pätee imuilman mittaamiseen, ei voi saada siitäkään luotettavaa lämpötilaa.

Nääh, tahtoo olla toisinpäin, kun mennään oikein lämpimiin puhallusilmoihin, niin vanhanaikainen anturimittari saattaa hurjailla 60c lukemissa, vaikkei nämä koneet moisia lämpöjä pysty ulos puskemaankaan. Infra näyttää oikeaoppisesti n. 55c max.

Infralla nämä mitataan myös asentajien toimesta alkutestauksessa :)
Infralla nimen omaan saadaan tarkka keskiarvo siitä ilman lämpötilasta, siis samasta, joka lämmittää ne pinnat.
Nopea anturimittari huitelee sinne tänne ja tonne.

Back
Ylös Bottom