Toshiban PKVPG-ND - Daiseikai 9

jj_

Jäsen
No nyt pumppu hajosi. Eli ulkoyksikkö pyörii kokoajan mutta sisäyksikkö ei puhalla yhtään vaikka laittaa lämpötilan pyynnin täysille. Olen kaksi kertaa resetoinut pumppun. Ennen hajoamista puhalsi ainoastaan viileetä ilmaa. Pitää tilata huolto paikalle huomenna. Hauska nähdä montako viikkoa menee enen kuin huolto saapuu. Taidan purkaa koko kaupan. Tai saavat tuoda kokonaan uuden pumpun.
Olisiko kaasut karanneet vai onko näissä ollut muita vikoja (esim. nelitieventtiili)?
Mulla hajosi premium 35’sta nelitieventtiili 2kk käytön jälkeen. Ulkoyksikkö vaihdettiin uuteen jonka jälkeen on toiminut moitteetta.

Seref82

Tulokas
Mulla ollut pumppu käytössä nyt 2 viikkoa ja nyt pure valo alkoi välkkymään..ohjekirjasta ei löydy mitään tietoa asiasta. Pure toiminto ollut siis koko ajan päällä ja suodattimet putsasin tänään ne karkeasuodattimet. Check jutun ajoin läpi eikä virhekoodeja kaiketi ole, mutta mitä pitäs nyt tehdä?! Siis laitteen mukana tuleva "ohjekirja" on kyllä ihan mitään sanomaton.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • Valvoja
tämäpä tais olla pitkäikäinen, ulkoyksikkö pyörii mutta sisäyksikkö ei puhalla ottoteho 450w.
merkkivehkeet :)
Kannattaa laittaa heti seis. Jos on nelitieventtiilivika ja se jäähdytysasennossa, niin jäätyy sisäyksikön kenno (rikki) pahimmassa tapauksessa. :(

remykv

Vakionaama
nyt toimii, sisäyksikkö ei hohkannu kylmää kun puskin käden puhallus räppänän sisäpuolelle, mutta ei lämmittänytkään.
joku jumi päällä

remykv

Vakionaama
Teki taas saman tempun, otti 480w seinästä, ulkoyksikkö pyöri normaalisti ja sisällä ei tapahtunut mitään...tuota seurasin 40min ja sammutin kaukosäätimestä,
Uudestaan käyntiin, keräs voimia 20min ja alkoi puhaltamaan.

remykv

Vakionaama
Mulla hajosi premium 35’sta nelitieventtiili 2kk käytön jälkeen. Ulkoyksikkö vaihdettiin uuteen jonka jälkeen on toiminut moitteetta.
oliko oireet samat?
3kertaa meni tänään jumiin, revin johdon seinästä ja napsin pattereita päälle

Viimeksi muokattu:

remykv

Vakionaama
onko kukaan tehnyt hemmovetoja tällä premium 25
täällä tuli tämmöinen -22C
otti 1465
imu 21.9
lähti 33.2
puhallus max ja varmuuden vuoksi vielä hi power

sulatusten väli aika tarkkaan 90min

Viimeksi muokattu:

JariPK

Jäsen
Mulla ollut pumppu käytössä nyt 2 viikkoa ja nyt pure valo alkoi välkkymään..ohjekirjasta ei löydy mitään tietoa asiasta. P.
Mulla tuo pure valo alkoi asennuspäivänä vilkkumaan oltuaan ensin jonkin aikaa päällä. Sitten jätin tuon ilman pure toimintoa 2 viikkoksi ylläpitolämpötilaan.
Mökillä ollessa laitoin puren päälle ja valo jäi palamaan. Nyt pumppu on ylläpitolämmöllä ja pure toiminta päällä. Pitää viikon päästä katsoa onko pysynyt päällä vai alkanut vilkkua.
Asentaja epäili, että olisi jostain syystä mennyt pois päältä tai tauolle... Liekkö ohjekirjat vanhoja ja laitteessa uudempi fw, joka toimii eri tavalla...

Wifi palikkaa vielä odottelen ja se on näillä näkymin tulossa tammikuun puolessavälissä.

jj_

Jäsen
oliko oireet samat?
3kertaa meni tänään jumiin, revin johdon seinästä ja napsin pattereita päälle
Ei ollu samat oireet. Meillä meni ulkoyksikkö täysin mykäksi. Venttilin hajoamisessa karkasi kaasut. Sisäyksikkö otti kierroksia ainoastaan tuuletusmoodissa. Huoltomanuaalissa on neuvottu miten diagnostiikka tietoa saa luettua.

remykv

Vakionaama
Ei ollu samat oireet. Meillä meni ulkoyksikkö täysin mykäksi. Venttilin hajoamisessa karkasi kaasut. Sisäyksikkö otti kierroksia ainoastaan tuuletusmoodissa. Huoltomanuaalissa on neuvottu miten diagnostiikka tietoa saa luettua.
Ei ollut vikakoodeja kun eilen kävin läpi

remykv

Vakionaama
Prkl.tämä junnaaminen on justiin sama ongelma mitä muillakin ollut, mulla on puhallus aina minimissään 3,
Ja aina täystehoinen ulkoyksikkö.

Eli ei välttämättä johdu muillakaan noista

remykv

Vakionaama
Mulla asennettiin kans eilen Toshiba premium 25. Mikä olisi se järkevin kustannustehokkain tapa pitää pumppua päällä, 3/5 puhallus 23 astetta tällä hetkellä. Automaatti toimintokin on mutta onko se parempi vaihtoehto? Entäs hipower vaikka kun ollaan yli -15 pakkasta? Onko yöksi järkevää laittaa comfort sleep? Tekeekö se muuta kuin puhallus pienenee ja tehokin samalla? Minusta käyttöohje on aika "tyhjä" tai sitten mulla on varmaan lukihäiriö.. niin ja lämmityspinta ala mulla n.90 neliöö yhdessä kerroksessa. Pidättekö tuota pure toimintoa koko ajan päällä? Tuleeko ulkoyksikön alle isokin jääpatja lämmityskaudella? Meinaan vaan kun niistä reijistä josta se sulatusvesi tippuu niin on about 35-40cm sokkeliin. Tiiliverhoiltu talo siis kyseessä ja seinäkiinnikkeellä on ulkoyksikkö kiinni 15cm seinästä irti. Sitten vielä lopuksi takkatoiminnosta.. jos se on automaattinen niin pitääkö se kuitenkin laittaa kaukosäätimestä päälle vaihtoehto 1 tai 2 että se osaa toimia kun lämmitetään hellaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Hi powerille en ole vielä nähnyt tarvetta.
Puhallus manuaalilla, sama yöllä jos pää kestää.
Vesi kannattaa hoitaa pois sokkelin vierestä,
Laittaa ainakin levyn nojaamaan seinää vasten pumpun taakse jos ei muuta keksi, esim. Joillain menee vesi viemäriin ja jotkut valuttaa paljuun.
Pure toiminnosta en tiedä mitään.
Mulla on pyynti 21, puhallus 4 tai 3

vepa-2

Jäsen
Mulla ollut pumppu käytössä nyt 2 viikkoa ja nyt pure valo alkoi välkkymään..ohjekirjasta ei löydy mitään tietoa asiasta. Pure toiminto ollut siis koko ajan päällä ja suodattimet putsasin tänään ne karkeasuodattimet. Check jutun ajoin läpi eikä virhekoodeja kaiketi ole, mutta mitä pitäs nyt tehdä?! Siis laitteen mukana tuleva "ohjekirja" on kyllä ihan mitään sanomaton.
Taitaa nämä olla todella kestäviä laitteita. Meillä kesti asennuksen jälkeen 4 päivää. Nyt odotellaan huolto paikalle tulevat 17.1. Äsken soitin myyjäliikkeeseen taas kerran. Yritän vielä purkaa kaupan. Sanoin kaverille kun tulevat 17 päivä niin saavat purkaa laitteen pois. Mielenkiintoinen tämä myyjäliike muutenkin. Asentajalle yritin soitella laittaa viestiä asennuksen jälkeen Häntä ei saa kiinni. Myyjää ei saa kiinni. Pitäisi aina soittaa valtakunnaliseen kalliiseen palvelunumeroon. Kannattaako ottaa jo kuluttajaneuvontaan yhteyttä?

remykv

Vakionaama
Taitaa nämä olla todella kestäviä laitteita. Meillä kesti asennuksen jälkeen 4 päivää. Nyt odotellaan huolto paikalle tulevat 17.1. Äsken soitin myyjäliikkeeseen taas kerran. Yritän vielä purkaa kaupan. Sanoin kaverille kun tulevat 17 päivä niin saavat purkaa laitteen pois. Mielenkiintoinen tämä myyjäliike muutenkin. Asentajalle yritin soitella laittaa viestiä asennuksen jälkeen Häntä ei saa kiinni. Myyjää ei saa kiinni. Pitäisi aina soittaa valtakunnaliseen kalliiseen palvelunumeroon. Kannattaako ottaa jo kuluttajaneuvontaan yhteyttä?
Oletko kokeillut vielä käyntiin pumppua

vepa-2

Jäsen
On kokeiltu. Toimii miten sattuu. Välillä lämittää ja välillä ei. Nyt kun sain jotain johtajaa kiinni liikkeestä niin se alkoi väittämään että nämä uudet kylmäineet eivät sovi kuulemma näin koviin pakkasiin Onko totta?

remykv

Vakionaama
On kokeiltu. Toimii miten sattuu. Välillä lämittää ja välillä ei. Nyt kun sain jotain johtajaa kiinni liikkeestä niin se alkoi väittämään että nämä uudet kylmäineet eivät sovi kuulemma näin koviin pakkasiin Onko totta?
Kylläkai mulla toimii paremmin kovemmassa pakkasessa

jj_

Jäsen
Millasia pakkasia teillä on ollut? Meillä tais olla eilen parhaimmillaan -22˚C ja hyvin toimi. Toshiban verkkosivulla on lista merkkiliikkeistä jotka tekee takuuhuoltoja, niistä voi mitä tahansa pyytää paikalle tekemään korjausta.

vepa-2

Jäsen
Laitoin eilen täällä taas pumppuun virrat päälle ajattelin testata pumppua miten nytten toimii On nyt yhden vuorokauden puhaltanut kokoajan. Pyynti 21astetta, pakkasta 2,0 astetta. Pumppu ei edes tavoita tuota pyyntiä vaan huutaa koko ajan. Puhallus 2 asennossa. Perjantaina myös tein reklamaation Huoltoykkösille ja samalla tein kaupanpurkuilmoituksen.

remykv

Vakionaama
Laitoin eilen täällä taas pumppuun virrat päälle ajattelin testata pumppua miten nytten toimii On nyt yhden vuorokauden puhaltanut kokoajan. Pyynti 21astetta, pakkasta 2,0 astetta. Pumppu ei edes tavoita tuota pyyntiä vaan huutaa koko ajan. Puhallus 2 asennossa. Perjantaina myös tein reklamaation Huoltoykkösille ja samalla tein kaupanpurkuilmoituksen.
Mitä tarkoittaa huutaa kokoajan, eikö se pysähdy esim. sulattamaan?
Onko kulutusmittaria että tietää mitä ottaa?

vepa-2

Jäsen
Sulattaa välillä kyllä. Mutta pumppu ei tavoita tuota asetettua lämpötilaa. Eli sisäyksikkö puhaltaa kokoajan sekä ulkoyksikkö.

Seref82

Tulokas
Sulattaa välillä kyllä. Mutta pumppu ei tavoita tuota asetettua lämpötilaa. Eli sisäyksikkö puhaltaa kokoajan sekä ulkoyksikkö.
Minulla tekee myös tuota samaa, mutta onko se vika vai ominaisuus?? Mielestäni ei haittaa yhtään vaikka puhaltaa kokoajan, mulla puhallin automaatilla. Välilä puhaltaa hiljemmin ja välillä vähä reippaammin ja sulatukset tekee niinkuin pitää. Pure valo alkoi jo tosin vilkkua heti 2 viikkoa asennuksen jälkeen. Huolto tilattu jos siellä olis siinä sähkösuodattimessa joku vika yms. Minusta vielä puhallin teholla 5 ääni on melko äänekäs ihan niinkuin olisi jo laakerivika kun kaverilla Panasonic ja ei kuule kuin sen tuulen huminan vaan koventuvan. No jos jotain positiivista niin lämmittää vielä hyvin -20-23 astetta pakkasella ja pitkä takuu 5-vuotta.

vepa-2

Jäsen
Minulla tekee myös tuota samaa, mutta onko se vika vai ominaisuus?? Mielestäni ei haittaa yhtään vaikka puhaltaa kokoajan, mulla puhallin automaatilla. Välilä puhaltaa hiljemmin ja välillä vähä reippaammin ja sulatukset tekee niinkuin pitää. Pure valo alkoi jo tosin vilkkua heti 2 viikkoa asennuksen jälkeen. Huolto tilattu jos siellä olis siinä sähkösuodattimessa joku vika yms. Minusta vielä puhallin teholla 5 ääni on melko äänekäs ihan niinkuin olisi jo laakerivika kun kaverilla Panasonic ja ei kuule kuin sen tuulen huminan vaan koventuvan. No jos jotain positiivista niin lämmittää vielä hyvin -20-23 astetta pakkasella ja pitkä takuu 5-vuotta.
Millä pidät pyyntilämpötilaa?

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • Valvoja
Pyynti on 23 astetta ja ehkä se ekan viikon välillä jopa sammui mutta nyt puhaltaa kokoajan. Onko se sit siinä että lämmitettävä ala on lähellä pumpun ylärajaa vai joku vika en tiedä.
Tämä on ihan normaalia toimintaa invertteri lämpöpumpulle. ;) Talvella ei laitteen pitäisikään pysähtyä kuin sulattelemaan ulkoyksikön kennoa. Sisäyksikön puhalluksenkaan ei pitäisi tässä mallissa katketa kuin sulatuksien ajaksi.
http://www.ilmalampopumput.fi/fi/mika-ihmeen-lampopumppu/on-off-ja-invertteri-malli

Seref82

Tulokas
Tämä on ihan normaalia toimintaa invertteri lämpöpumpulle. ;) Talvella ei laitteen pitäisikään pysähtyä kuin sulattelemaan ulkoyksikön kennoa. Sisäyksikön puhalluksenkaan ei pitäisi tässä mallissa katketa kuin sulatuksien ajaksi.
http://www.ilmalampopumput.fi/fi/mika-ihmeen-lampopumppu/on-off-ja-invertteri-malli
Sehän selittää tuon jatkuvan puhaltamisen ja mielestäni se on ihan järkevää. Mulla ostettu lämpöykköseltä pumppu ja 5 vuotta takuuta, mutta viikko sitten soitin jollekin huolto"päällikölle" ja kerroin tuost purevalon vilkkumisesta ja lupasi että asentaja soittaa ja sopii ajan. Noh ei ole kuulunut vielä soittoa, tympii kun huolto ei toimi, no itse olen huoltomies erialalla ja aina soitan mahdollisimman nopeasti asiakkaalle ja sovin ajan. Näin asiakas saa luottamusta huoltoliikkeeseen, mutta ei näköjään monella muulla toimi prkl.

vepa-2

Jäsen
Ei mene ihan noin. Näin minulle kerrottiin. Jos sisäyksikkö on automaattipuhalluksella, kun pumppu tavoittaa asetetun lämpötilan niin sisäyksikkön puhallus sammuu. Välillä pyörähtelee kun haistelee huoneen lämpöä. Malli on Premium 25

remykv

Vakionaama
Ei mene ihan noin. Näin minulle kerrottiin. Jos sisäyksikkö on automaattipuhalluksella, kun pumppu tavoittaa asetetun lämpötilan niin sisäyksikkön puhallus sammuu. Välillä pyörähtelee kun haistelee huoneen lämpöä. Malli on Premium 25
Laita kulutusmittari jos on pistotulppa liitännällä niin näkee mitä se tekee, luulen että koittaa viimeiseen asti pitää käynnissä

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • Valvoja
Eilen kun tavoitti astetetun lämpötilan niin kulutusmittari näytti 15W
Sisäyksikön puhallinmoottori pyörii tuolloin hiljalleen ja kompressori huilii. Laite käy tuolloin ns. "katkokäyntiä". Tuossa tilanteessa kannattaisi aktivoida takkatoiminto.

Tämä on yleinen tilanne jos lämmitystarve on liian pientä invertterin säätöalueelle, esim. lämmitettävä tila liian pieni tai tilassa jokin toinen lämmönlähde. Jos puhallus on hyvin pienellä ja laite on asennettu "pussin perälle" käytävään, niin "oikosulku" puhallusaukosta imuakkoon saa aikaan saman ilmiön.

vepa-2

Jäsen
Sehän selittää tuon jatkuvan puhaltamisen ja mielestäni se on ihan järkevää. Mulla ostettu lämpöykköseltä pumppu ja 5 vuotta takuuta, mutta viikko sitten soitin jollekin huolto"päällikölle" ja kerroin tuost purevalon vilkkumisesta ja lupasi että asentaja soittaa ja sopii ajan. Noh ei ole kuulunut vielä soittoa, tympii kun huolto ei toimi, no itse olen huoltomies erialalla ja aina soitan mahdollisimman nopeasti asiakkaalle ja sovin ajan. Näin asiakas saa luottamusta huoltoliikkeeseen, mutta ei näköjään monella muulla toimi prkl.
Meillä kanssa ostettu Lämpöykkösiltä tuo pumppu. Minä jouduin kovistelemaan oikeen kunnolla. Uhkasin jo tehdä kaupanpurun jos ei ala homma toimimaan. Huoltomies kävikin jo toissa päivänä. Sain myös hyvän hyvityksen pumpun hinnasta. Huoltomies tarkasti onko vuotoja ja tarkisti myös kylmäaineet ja paineet ulkoyksiköstä. Nyt on kahdenviikon seuranta pumpulla.

remykv

Vakionaama
Tuossa tilanteessa kannattaisi aktivoida takkatoiminto.
kokeilin takkatoimintoa ja minun mielestä se on perseestä.
takkatoiminnolla laite ei odota sulatuksen jälkeen ollenkaan vaan heti 4-tieventtiilin käännön jälkeen alkaa puhallus ja kaikki sulatuksen aiheuttama kylmyys tuppaa sisälle

Ylös Bottom