Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!
Kun ihmettelin tuota kiiltoa tuossa kehässä niin äskooäffän dokkareissa on myös maininta tavasta jossa laakerit tuhoutuvat niin että koolien pintojen geometria menee pilalla vaikka pinta onkin peilipinta tai oikestaan se voi jopa kiillottua. Myös tuollainen laakeri on kehitetty missä on "epätasaisuudet" jyräävä keraaminen kuula joukossa.:
Mahtaako olla tuollaisesta kyse vai ollaanko tässä totaalisesti hakoteillä...
Kusti polki tänään jo uudet puhaltimet mutta niille pitää suorittaa aluksi ruumiinavaus ja muutenkin tekisi mieli saada noiden vanhojen osalta homma pulkkaan. :
Tuollainen myös osui silmiin.... vai mahtaako olla vaan mainos....
En tiedä paljonko noita laakereita on mennyt kylmäksi ylipäätään mutta kait noissa ebm-papstin ec-puhaltimissa taitaa normi laakeritkin olla kestäny? Tai ainakaan samat jannut ei oo ollut valittamassa ettei kestä. Saattaa olla että niiden suunnittelu on sen verran parempaa etteivät tuhoa laakereita samalla tavalla kun jotkut muut puhallinmerkit. Tosin puhaltimien ostohinta (+350€/kpl) on sen verran suolanen että kyllä nuo nyt yhden 10v soisi toimivan.
Muutama vuosikin olis mulle ok vaihtoväli kun on niin helppo homma mutta tää homma meni vaihdon osalta ihan käsille... Jotain kuitenkin opin, ei kannata vaihtaa muutakun rikkinäiseen puhaltimeen osia. Tässä tapauksessa 100€:lla olisi saanut uudet keraamisen hyvän merkin laakerit. Mutta tiedäpä noista. Melkosta avaruustekniikkaa ovat nykyään... Nämäkin koolit olivat jostain syystä magneettisia...
Kun ihmettelin tuota kiiltoa tuossa kehässä niin äskooäffän dokkareissa on myös maininta tavasta jossa laakerit tuhoutuvat niin että koolien pintojen geometria menee pilalla vaikka pinta onkin peilipinta tai oikestaan se voi jopa kiillottua. Myös tuollainen laakeri on kehitetty missä on "epätasaisuudet" jyräävä keraaminen kuula joukossa.:
Mahtaako olla tuollaisesta kyse vai ollaanko tässä totaalisesti hakoteillä...
Kusti polki tänään jo uudet puhaltimet mutta niille pitää suorittaa aluksi ruumiinavaus ja muutenkin tekisi mieli saada noiden vanhojen osalta homma pulkkaan. :Tuollainen myös osui silmiin.... vai mahtaako olla vaan mainos....
pökö sanoi:Oman roottorikoneen eka laakerinvaihto on ja varmaan kohta käsillä kun kone on vuodelta -07. Kai siihen on kiltisti etsittävä hybridilaakeri.
En tiedä paljonko noita laakereita on mennyt kylmäksi ylipäätään mutta kait noissa ebm-papstin ec-puhaltimissa taitaa normi laakeritkin olla kestäny? Tai ainakaan samat jannut ei oo ollut valittamassa ettei kestä. Saattaa olla että niiden suunnittelu on sen verran parempaa etteivät tuhoa laakereita samalla tavalla kun jotkut muut puhallinmerkit. Tosin puhaltimien ostohinta (+350€/kpl) on sen verran suolanen että kyllä nuo nyt yhden 10v soisi toimivan.
Muutama vuosikin olis mulle ok vaihtoväli kun on niin helppo homma mutta tää homma meni vaihdon osalta ihan käsille... Jotain kuitenkin opin, ei kannata vaihtaa muutakun rikkinäiseen puhaltimeen osia. Tässä tapauksessa 100€:lla olisi saanut uudet keraamisen hyvän merkin laakerit. Mutta tiedäpä noista. Melkosta avaruustekniikkaa ovat nykyään... Nämäkin koolit olivat jostain syystä magneettisia...