Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa on nimenomaan asian ydin, ei elektronisessa kommutoinnissa sinänsä. Synkronimoottori vetää laakerikehät pyykkilaudaksi matemaattis-statistis-fysikaalisen ilmiön seurauksena. Isoissa invertteridriveilla varustetuissa asynkronimoottorijärjestelmissä voi tapahtua kulumista sähköisten häiriövirtojen takia, jos suunnittelu tai toteutus on huolimatonta, mutta tuossa on kyse eri ilmiöstä.repomies sanoi:Perus oikosulkumoottori ei syö samaa tahtia laakereita.
repomies sanoi:Tilailin ebaysta varoiksi chinalaisen pyöritysmoottorin vaihteineen. Saapa nähdä tuleeko ja mikä on lopullinen hinta. Tuon painoinen paketti jäänee tulliin.
mulla on sitä rulla kun omaan koneeseen ei sitä kuulu.pAy sanoi:Tietääkö kukaan mitä on tyypiltään ja mistä saisi kennon ympärillä olevaa tiivistettä, eli sitä keinonahka nauhaa? Varaosa setti löytyy myynnistä jossa myös se on, mutta ostaisin tuota pelkästään jos joku tietäisi valmistajan tai missä myydään.
pökö sanoi:mulla on sitä rulla kun omaan koneeseen ei sitä kuulu.
Sen saat minulta superedullisesti.
Tilailin ebaysta varoiksi chinalaisen pyöritysmoottorin vaihteineen, 10rpm ja samat dimensiot kuin nykyisessä.
mistä löytyi uusi puhallin, jos saa kysyäNo nyt on uusi puhallin paikoillaan
Jospa tässä Joululahjaksi antaisin pari neuvoa Enerventin toiminnan varmistamiseksi talvisaikaan.
Laitehan on pyöriväkennoinen ja juuri kennon pyörityksessä on ollut joissain tapauksissa ongelmia useamman vuoden käytön jälkeen. Pakkasella tahtoo kennoa pyörittävä hihna lipsua vanhemmiten ja siitä seuraa helposti kennon kiinni jäätyminen ja hinhnan hankautuminen pilalle moottorin jatkaessa pyörimistä. Tähän voi olla useita syitä, kuten lika, hihnan kuluminen/löystyminen, hihnapyörän kuluminen, moottorin kumityynyjen veltostuminen, moottorivaurio, ym.
Huolto:
1. Pysäytä laite ja avaa puhallin kotelo ja irroita talteenottokennon kotelosta suojapelti jossa hihnan tarkistusreikä, jolloin pääset käsiksi hihnaan ja moottoriin.
2. Kytke laite päälle ja puhdista hihna ja kenno pitäen esim keittiöpaperi tuppoa kennon ja hihnan välissä moottorin paluupuolella joloin saat kaiken töhnän pois, joka liukastaa hihnaa. Yleensä tämä jo auttaa pidon paranemiseen. Jos hihnassa on kulumisesta selviä monttuja niin uuden hihnan vaihto on syytä tehdä pikapuoliin. Jos taas moottori pitää pahaa rutinaa välillä pyöriessään niin se on vaihdettava.
3. Jos vielä puhdistuksen jälkeenkin jossain vaiheessa kierrosta ääni muttuu eli lipsahtaa vähän, niin ota koko kennokotelo alas koneesta. Nyt voit nähdä moottorin telineen kiinnityksen ja hihnan kiristystavan. Avaa sitten telineen päästä ruuvi joka pitää hihnan kireällä. Poraa uusi 4-5mm reikä n. 0,5-1 cm vanhan reiän viereen ja kiinnitä nyt telineen kiristinnurkka ruuvilla uuteen reikään niin jo loppuu lipsuminen.
Samalla voit myös pestä koko kennon vesisuihkulla, mutta kuivata se kuitenkin kunnolla ennen paikoilleen asennusta.
4. Muista myös vaihtaa suodattimet riittävän usein niin hyötysuhde pysyy hyvänä. Tämä on tärkeää etenkin talvisaikaan.
Onko sinulla tämä modaus edelleen käytössä? Toiko se pysyvän ratkaisun laakerimeluun?Vs: Enerventin huoltoa kotikonstein!
Oho. Hiljaisuus laskeutui taloon välittömästi sen jälkeen kun laitoin 0,35mm teräslangasta täytteen seekerin ja jännitystä säätävän prikan väliin hiukan oheisen kuvan mukaan(pienempi seekeri). Voiko tosiaan olla että tuo esijännitystä laakereille antava jousi kuoleentuu ja laakeri pääsee siitä syystä toimimaan välyksellisenä?
![]()
Onko sinulla tämä modaus edelleen käytössä? Toiko se pysyvän ratkaisun laakerimeluun?