Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noissa vanhoissa Panasonicin invertteri-ilppien (XXXCKP) sisäpuhaltimien moottoreissa koko moottorin runko oli laakeria ympäröiviltä osiltaan sähköä eristävää materiaalia ja silti laakerikehät menivät pyykkilaudaksi aika nopeaan.Tuo eristetty pesä saattaa poistaa vaatimuksen kalliille laakerille. Ellei kukaan aikaisemmin sano mitä tuollaisesta eristetyllä pesällä olevasta laakeristä löytyy sisältä niin sitten se selviää itselle viimeistään kun nuo omat puhaltimen laakerit korkkaa.
Oman iv-koneen laakerit on jurranneet jo pari vuotta, kohta on tehtävä niille jotain. 2007 vuodelta tuo kone.
Totta, jos ec-puhaltimen joutuu uusimaa menee loppuelämän sähkönsäästö siihen.Tulee mieleen että hillittömän sähkön säästön nimissä on ajettu ojasta allikkoon kun laakerit on vainaat yhtä mittaa nykykoneissa.
Itse laitoin vain lisää rasvaa laakeriin ja pesin puhaltimen. Saman ikäinen Parmair Iiwari kyseessä, Ebm-Papstin puhaltimilla.Oman iv-koneen laakerit on jurranneet jo pari vuotta, kohta on tehtävä niille jotain. 2007 vuodelta tuo kone.
www.bistrotec.fi
www.bistrotec.fi
Juu ei ole, ja hyvä niin vaikka onkin taloyhtiön ylläpitämä laite.@janti parmairissa ei ole ec-puhaltimet ja se näkyy hinnoissa. Ec-puhaltimet olisivat mahdollisesti 3 kertaiset hinnat.
Onhan kennoa pyörittävä hihna ehjä? Eikai koneen luulisi nollan pinnassa vastuksia tarvivan tai ainakaan että tuloilman lämpötila laskisi alle 5 asteen.Alkoi LTR-3 temppuilla. Pätkii niin että muutaman minuutin välein menee on/off, punaiset valot vilkkuu kun sammuksissa ja kone taitaa olla tasolla 1.
"Huolto/Vikatilanteiden punainen ledvalo vilkkuu, kun tuloilman lämpötila lämmöntalteenoton jälkeen on alle +5C, lisälämmityksen ylikuumenemissuoja on lauennut, hätäseis on aktivoitu tai ulkopuolinen kosketintieto on antanut hälytyksen."
Tässä ei taida olla paljoa kotikonstein tehtävissä? Sähkölämmittimessä on sininen R-nappi, elementti toisella puolella varsin lämmin sammutuksen jälkeen. Eilen kun kone oli kiinni niin toimi pidempään ja alkoi itseasissa pätkiä enemmän tuon jälkeen. Vaihdoin suotimet, ovat ohuemmat kuin ennen kun loppui paremmat.
pk-seudulla hyvää huoltomiestä?
Ei oo muuta haittaa kuin että puhaltaa kylmää sisälle jos vastuksen teho ei riitä.Onko heittää kohtuuhintaista paikkaa missä tuon saisi pikaisesti fiksattua pk-seudulla? Onko haittaa jättää kone pöhisemään 1-tasolla ilman kennoa kunnes tuon saa fiksattua?
Ei sen kuulu kovin lujaa pyöriä, itse kiekko käy noin 10 kierrosta minuutissa.Joo kyllähän se pyörii, aika verkkaisesti mutta silti. Lienee kannattaa testata
Joo kyllähän se pyörii, aika verkkaisesti mutta silti. Lienee kannattaa testata.
Tämä ei ole hinnalla pilattu ja vaihtuu varmasti itselläkin hihnapyörä.
Sisällä on varmaan porras-/säästömuuntaja josta tulee pihalle eri jännitteitä. Tyyliin 80, 120, 180, 200 ja sitten tietysti muuntajan ohi 230v. Näistä valitsemalla sitten valitaan sopivat nopeudet/jänniteet puhaltimille. Sen tarkempaa säätöä ei ole vaan sen on tarkoitus tehdä venttiileillä kuristamalla niitä.Tänään tehtiin meillä IV-järjestelmän säätö oikein pitkän kaavan mukaan ja mittaajan mukaan lopputulos oli ihan kelvollinen. Hän totesi kuitenkin, että poisto on voimakkaampi kuin tulopuoli ja joutui ilmeisesti vähän taistelemaan venttiilien säätöjen kanssa, että haluttu tasapaino löytyi.
Siksi kysyisin, voiko tuollaisessa antiikkisessa Enervent Pingvinissä (vm. 98 ) vaikuttaa mitenkään puhaltimien tehoon suhteessa toisiinsa? Koneessa siis ei ole mitään elektroniikkaa, vaan puhaltimet AC ja ilmanvaihdon teho valitaan 4-portaisella kääntökytkimellä? Onko esim. siellä kääntökytkimellä valittavana joitakin kytkentävaihtoehtoja, jotka vaikuttaisivat vain toisen puhaltimien tehoon?
Tollasia ne mun muistin mukaan oli useissa koneissa.Konkat taitavat olla 4 µF.
Pienemmässä Pingvinissä pienmmät puhaltimet => 2 µFTollasia ne mun muistin mukaan oli useissa koneissa.
www.bistrotec.fi
Joo, muistelen että jossain koneessa oli 6 mikrofaradin konkat.Pienemmässä Pingvinissä pienmmät puhaltimet => 2 µF
Tämä kuva on 2004 käyttöohjeesta ja tuossa ei sellaista "pinniä" näy. Nopeusvalinta tehdään askelkytkimellä.Mulla on vm. 2009 oleva pingviini ac puhaltimilla ja ecc05e ohjaimella. Siinä on koneen sisässä olevassa piirilevyssä pinni jota siirtämällä saa tulo puhaltimen käymään yhden pykälän hitaammin kuin poisto puhaltimen. En tiedä onko tuossa vm.98 laitteessa samanlaista mahdollisuutta. Ja eipä sillä taida enään olla merkitystä jos kone just säädetty ja saatu säädöt kohdilleen.