Meillä on ollut AEG vuodesta 2008 ja olen n. kerran vuodessa ruiskuttanut sitä pumpattavalla paineruiskupullolla säätämällä suihkun pistemäiseksi (siis sellaisella pullolla, minne saa pumpatuksi luokkaa yhden barin ylipaineen). Olen aina imenyt veden vesi-imurilla, kun vesi alkaa valua ylitse (jolloin sitä on ollut arviolta lähemmäs puoli litraa).onko jollain kokemusta AEG:n (n. vuosimalli 2013) kennon (höyrystin) puhdistamisesta/pesemisestä perusteellisesti? Olen tähän asti taistellut ne näkyvät ryönät pois sopivan "terävän esineen" ja imurin kanssa, mutta alkaa olla aika tukkoinen koko kenno nyt - kuivausajat ovat selvästi alkaneet pidentyä. Uskaltaako tuonne ampua esim. vettä, vai tykkääkö poistopumppu kyttyrää?
Tuo ei ehkä ole "perusteellista puhdistusta", vaikka olenkin suunnannut suihkun myös syvälle yläviistoon lamellien välistä, kunnes nöftää ei juuri enää tule alakaukaloon, mutta on tuo toistaiseksi kestänyt ja kuivasteho on säilynyt hyvänä.
Koska kyllähän Me Tiedämme(tm) tällä foorumilla että lamellit keräävät nöyhtää laitteessa kuin laitteessa. Valmistajat koittavat ratkoa kuivausrummuissa a) hyvällä suodatuksella, mutta aina jotain pääsee lävitse, hikoileva kenno poistaa jonkun määrän x tästä mikrometriluokan(?) tavarasta veden mukana. b) painovoimainen aktiivinen huuhtelu käytössä (Bosch/Siemens) mutta ei mahda olla täydellinen ja oliko nyt että tämäkin vain kennoston etuosalle, ei koko kennolle.