Moi,
Yritin kahlata tämän ketjun läpi niin hyvin kun pystyin ja paljon tietoa sainkin, kiitos siitä.
Minulla on F470 + ILP combo ja olen seuraillut tuota Niben toimintaa kun ulkolämpötilat alkaa olemaan jo nollan tuntumassa ja vähän pakkasellakin.
Lämpökäyränä 2-1, joka on ollut edellisen asukkaan toimesta tuo enkä siihen ole vielä kajonnut.
Vastukset on estetty +3 asteeseen asti ja teho rajoitettu 4,7kW
Minimi menolämpö 24 astetta.
EDIT. vastusten esto olikin +3 eikä +5 astetta.
Minua ihmetyttää melko suuri tuloilmalämpö varsinkin kun ulkolämpötila on plussan puolella, tuloilma on siis yli 20 asteen, en ole RN1 vielä säätänyt kun ohjeissa kerrotaan että pitäisi tehdä kun on kylmää/pakkasta, mikä lie hyvä ulkolämpö siihen hommaan? Nyt +5 asteen keleillä tuloilma on ollut jopa 23 astetta mutta pelkään, että jos nyt säädän sitä niin pakkasten tullen se tippuu liikaa. Nollakeleillä tuloilma kyllä tippuikin jo noin 19-20 asteeseen mikä lienee ihan hyvä? Tarviiko siis RN1 venttiiliin kajota ollenkaan? Jos pakkanen tästä kovenee niin tippuuko tuloilma silloin liian alas?
Lisäksi minulla on siis lämmittävä ILP, jota en ole tahtonut saada toimimaan yksiin Niben kanssa. Jos laitan ILP pyynniksi noin 23 astetta niin asunto lämpenee liikaa, nyt noin 21 asteen pyynnillä lämpötila on sopiva mutta en tiedä onko tuosta mitään hyötyä? Jos myuplink-käppyröitä tulkitsen oikein niin Nibe käyttelee vastuksia mielestäni aika tiheästi, jonka jälkeen kompressori lepäilee ja ajattelinkin, että jos tiloilmaa säätää pienemmäksi ja ILP pyyntiä isommaksi niin kuorma siirtyy nibeltä ILP:ille ja vastusten käyttö vähenee?
Liitteenä käppyröitä muutamalta viimepäivältä, lisäksi 15.11.2025 käppyrä, jossa näkee vastusten käyttöä. Onko käyrissä mielestänne jotain huomautettavaa/korjattavaa?
Kaikki vinkit ja kommentit tervetulleita!
Tässä kompressorin sahausta, johtuko tuo siitä, että ei ole kompuralla tekemistä tarpeeksi?
Näytä liitetiedosto 109873
Tässä kun ulkolämpö lähenee nollaa niin ilmeisesti kompura myös käy pitempia jaksoja? Vaikuttaisi loogiselta.
Näytä liitetiedosto 109874
Näytä liitetiedosto 109875
Taas kun lähestytään nollaa astetta niin kompuran käynnistysten määrä kasvaa.
Näytä liitetiedosto 109876
Tässä kuvassa myös vastusten käyttöä. Ihmetyttää että vaikak kompura käy silloin tällön niin vastuksia käytetään aika paljon päällä ja sitten taas kompura lepäilee. Kannattaisiko estää vastusten käyttö vaikka 0 asteeseen jos sillä saa kompressorille enemmän töitä?
Näytä liitetiedosto 109877