Ei tarvitse uutta vikavirtasuojakytkintä. Ne kolme uutta johdonsuojaa tuohon 3. väliin ovat vikiksen takana, huonona puolena tietysti se että vikavirta jossain muuallakin saa auton latauksen loppumaan, ja sama toisinpäin.Pitäis asennuttaa ylimääräinen kolmivaihepistorasia sähköauton latauslaitteelle. Se tulee suoraan sähköpääkeskukseen. Latauslaitteessa on integroidu DC-suojausmoduuli, joten keskuksessa riittää normaali A-tyypin vikavirtasuojakytkin ja johdonsuojakatkaisimet.
Kysymys kuuluu, että voiko tämän laittaa sähköpääkeskuksessa jo olevaan vikavirtasuojakytkimeen (30ma 40A 4P), jossa on ennalta keskuksen omat pistorasiat sekä talousrakennuksen pistorasiat ja valot.
1.1 16A pistorasia keskuksessa
1.2 16A pistorasia keskuksessa
1.3 16A pistorasia keskuksessa
2.1 10A talousrakennus valaistus
2.2 16A caravanpistorasia
2.3 16A talousrakennus pistorasiat
olin ajatellut että lisäksi tulisi
3.1 16A sähköauton lataus
3.2 16A sähköauton lataus
3.3 16A sähköauton lataus
Miksi kysyn johtuu siitä, kun soitin sähköasennusfirmaan ja tilasin asennustyötä ja kysyin tätä luuriin vastanneelta henkilöltä, hän ei asiaan osannut sanoa, mutta kysyi joltakin toiselta henkilöltä, jonka kompetenssia en tiedä, ja sieltä tuli vastaus että pitäisi olla erillinen vikavirtasuojakytkin.
Voisin toki semmoisenkin hankkia, mutta sähköpääkeskuksessa ei ole oikein enää hyvin tilaa semmoiselle. Että jos joku osaisi sanoa että tarviiko toista vvsk:ta oikeasti, niin jättäisin laittamatta ja laitattaisin tuohon olemassa olevaan ja vapaana oleviin 3.1-3.3 ryhmiin sen latauslaitteen.
katso liitettä 100739
Sähän siis halusit vaan uuden yleiskäyttöäisen voimavirtapistorasian? Halusithan?
Et nimenomaan halua sähköauton lataukseen tarkoitettua pistorasiaa.. Vaan vaan tavallisen voimapistorasian. Esimerkiksi painepesurille.
Viimeksi muokattu:
Asentaja oli jo kytkemässä nollaa suoraan mittarilta tulevaan kiskoon, eikä vikavirtasuojan takaa tulevaan. Wagolla siitä selvittiin.