Power World R290 laitteista juttelin tehtaalle

Arisoft

Vakionaama
Mun mielestä noissa lukemissa ei nyt kyllä ole mitään järkeä. Kaikki paisunnat ihan auki ja kuumakaasut noin korkealla? Onko tuo lauhdutin näyttänyt aina noin omituista arvoa? Melkein suosittelisin palauttamaan tehdasasetuksiin. :rolleyes:

Toissapäivänä kuumakaasu oli jatkuvasti 95 asteista. Sen sain pienemmäksi tuolla A38 säädöllä joka on nyt 80.
Kuumakaasu menee kylmemmäksi vain jos paisuntaventtiilin minimi tulee vastaan. Päivällä kun ajoin vajaateholla se putosi 40 asteeseen kun paisunta oli 80p.

Kaikki paisunnat ihan auki

Toi apuventtiili mua kummastuttaakin. Se tosiaan on ihan aina tuo 350 ja laitettu asetuksissa että säätö on manuaalinen. Oliskohan mahdollista ettei koko venttiiliä edes ole?

Arisoft

Vakionaama
1739307951002.jpeg

Tässä päivitetyssä näkyy että se on saanut kuumakaasun tasan 80 asteeseen mikä on sen tavoite. Paisuntaa on säädelty ja kone käy 90Hz taajuudella, mikä tieto ei mahdu kuvaan enää.

Tuo outo "Lauhdutin" on käsikirjassa nimeltään "Cooling coil temp" parametri numero 09. Räjäytyskuvassa ei ole lainkaan lämpötila-antureita mutta piirilevyllä on sentään jotain merkintöjä

1739308866975.png

Näihin ne liittyy.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Coolin coil se varmaan onkin ja jäähdytyselementin kohdalta multa löytyy tosiaan Heat sink temperature. Mutta en ymmärrä sun pumpun toimintaa niin parempi etten heitä mitään huonoja ideoita.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Smart Life appiin tainnut tulla päivitys. Ei oikein miellytä nykyinen ulkoasu.:mad:

Liitteet

• Screenshot_2025-03-12.jpg
    Screenshot_2025-03-12.jpg
    36,3 KB · Katsottu: 33
  • Screenshot_2025-03-12-15-47.jpg
    Screenshot_2025-03-12-15-47.jpg
    65,9 KB · Katsottu: 33

Arisoft

Vakionaama
Minulla kerran koko sovellus sekosi ja alkoi puhua kiinaa. Sovelluksen sulkeminen ja käynnistäminen korjasi tilanteen. Oletan että joku tietoliikennehäiriö sotkenut sen valikot. Auttaisko pakkosulkeminen ja välimuistin tyhjentäminen sovellukselta?

Amigo

Aktiivinen jäsen
Täytyy kokeilla kaikista anteroista sulkea tuo ja antaa kenties ivo buutin pumpulle.

Liitteet

• 1741798343138.png
    1741798343138.png
    63,3 KB · Katsottu: 13

Arisoft

Vakionaama
Täytyy kokeilla kaikista anteroista sulkea tuo ja antaa kenties ivo buutin pumpulle.

Ei tämä pumppuun liity mitenkään. Tekstit tulevat Tuya palvelimelta. Pumppu lähettää sinne juuri tuolla tavalla numeroituja tietoja. Käsikirjasta saatat löytää numeroiden merkityksenkin.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Voiko joku Tuya developer platform tili tehdä kiusaa? Kirjauduin tuonne joskus kun koitin Local Tuyaa saada toimimaan HA:ssa. Sain tuolta kyllä kaikki pumpun tiedot local key mukaanluettuna talteen. Kai tuolta voisi poistaa pumpun tililtä kun siellä jotain herjaakin näkyy olevan.
Voisiko johtua jostain tuollaisesta? Olen aika pihalla tällaisista.
1741800430768.png

Arisoft

Vakionaama
Voiko joku Tuya developer platform tili tehdä kiusaa?

Ei voi. Itselläkin se on käytössä, no, sen verran, että saan sieltä yhteysavaimen jos se vaihtuu.
Tosi kökkö systeemi. Pitäisi siirtyä MODBUSiin ettei sellaista tarvii.

Jos se on kaikissa laitteissa sama niin haiskahtaa siltä että ovat sotkeneet kyseisen laitemallin tiedot. Mitä jos kokeilet sitä toisella kielellä? Asetusvalikosta voi vaihtaa sovelluksen kielen.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tuo platform ei ole mulla tietääkseni missään käytössä kun siirryin Tuya localiin. Taidan pompata Unlink tuolta kun en sitä tietääkseni tarvitse? Mistähän tästä kielivalinta löytyy? En ole koskaan sellaiseen törmännyt. Lontoota on aina puhunut. Nyt sellaisen etsiminen onkin vähän vaikeampaa kun ei mitään selityksiä enään valikoissa.

1741801304158.png

Amigo

Aktiivinen jäsen
Heureka! Se toimi! Jäi tosin vielä ihan erinäköiseksi sovellus mutta selitykset tuli takaisin.

Vieläkin ihan erinäköinen kuin ennen mutta sentään puhuu taas lontoota.

Liitteet

• 1741803801876.png
    1741803801876.png
    362,8 KB · Katsottu: 22
Viimeksi muokattu:

Amigo

Aktiivinen jäsen
Tehdasvalikon loppuun tullut ihan uusia juttuja. Mikä juttu tää oikein on? Onko pumppuun tullut joku päivitys?

Liitteet

• 1741805894962.png
    1741805894962.png
    378 KB · Katsottu: 27

Arisoft

Vakionaama
Haiskahtaa esilämmityksen aikaviiveeltä. Kenties kuinka kauan pumppu lämmittelee ennen käynnistymistä jos on ollut virrat pois?

Arisoft

Vakionaama
Minulla Factory parameters joskus näytti vain ihan hulluja lukemia. Katsoin parhaaksi etten koske.

Nytkin ne oli kiinaksi mutta - ahaa - kun vaihdon kielen englanniksi niin tekstit tuli esille.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Kompuralämmitin näkyy olevan päällä normaalisti vaikka tuolla lukeekin disable. Joku esilämmitys tuo on mutta ei ole ennen näkynyt. Tuo low pressure protection on myös ihan uusi. Oliko se @vellu joka joskus kirjoitti että ne pystyvät pumpun softan päivittämään etänä mutta ei ohjainta? Taidoit joskus aikaisemmin kirjoittaa että et usko sen olevan mahdollista. Sovellus on aivan eri näköinen kulutushistoriaa myöten. Olisi ihan kiva tietää mitä on tapahtunut.

Mulla on sovelluksesta ruksittu pois automaattinen device update. Voisiko joku tarkistaa näyttääkö samoja numeroita?
1741807279540.png

Amigo

Aktiivinen jäsen
Asennuksen yhteydessä koitin tirkistellä sinne käyttöpaneelin sisään niin siellä oli mun mielestä tyhjä SD korttipaikka.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Mulla onkin ilmeisesti vanha versio vaikka näyttääkin cop ja muut? En usko että löytyy netistä päivitystä mutta kertokaa ihmeessä jos löydätte. Pistin noista softaversioista kuvankaappaukset kiinaan ja kysyin miten saisin ne ajantasalle kun tuo appi sekoilee vain mulla.

Liitteet

• 1741888250059.png
    1741888250059.png
    792,7 KB · Katsottu: 14

kukez

Tulokas
Mulla onkin ilmeisesti vanha versio vaikka näyttääkin cop ja muut? En usko että löytyy netistä päivitystä mutta kertokaa ihmeessä jos löydätte. Pistin noista softaversioista kuvankaappaukset kiinaan ja kysyin miten saisin ne ajantasalle kun tuo appi sekoilee vain mulla.
mulla näyttää olevan wired controller V1.3 että ei sekään varmaan ole enää uusin versio?

Amigo

Aktiivinen jäsen
Näistä versioista olis kiva saada vähän katsausta kun joskus oli juttua että vanhat versiot eivät näyttäneet coppia tai jotain muuta. Mulla on nyt kuitenkin näköjään melkoisen vanha tuo softa ja silti näyttää sen.

Silloin kun kuristelin virtausta siihen 1000 L/h niin virheilmoituksia katsellessani huomasin että siellä oli ilmoituksia muistissa 3.2024 ajalta. Ostin pumpun kuitenkin vasta 5.2024. Sitä oli varmaan kokeiltu valmistumisen jälkeen ja jäänyt pölyttymään varastoon vanhalla softalla?

Kokeilin muuten Tuya Smart sovelluksellakin (aivan sama appi) mutta ei se korjannut tilannetta joten palasin Smart Life sovellukseen.

Eihän tuossa nyt koneen toiminnan kannalta ole mitään muutosta tapahtunut mutta olen pumppua ainoastaan tuolla sovelluksella käyttänyt ja kytännyt niin ei tuollainen ohjelman p*skominen nyt todellakaan mieltä nosta. Käyttöpaneelin johto ei yltänyt tuolta pannuhuoneesta mihinkään järkevään paikkaan niin jätin sen sinne kun kännysovellus oli niin näppärä.

Nyt ei kyllä kännykästä tarvi katsoa muuta kuin outlet water temp kun kaikki muu on muurahaista.

Mysteeri on nyt se että miksi tämä muutos tapahtui? 3 anteroa ja kaikissa sama muutos.

Tuya Smart avautui tämän näköisenä...
1741896880342.png

kukez

Tulokas
Näistä versioista olis kiva saada vähän katsausta kun joskus oli juttua että vanhat versiot eivät näyttäneet coppia tai jotain muuta. Mulla on nyt kuitenkin näköjään melkoisen vanha tuo softa ja silti näyttää sen.

Silloin kun kuristelin virtausta siihen 1000 L/h niin virheilmoituksia katsellessani huomasin että siellä oli ilmoituksia muistissa 3.2024 ajalta. Ostin pumpun kuitenkin vasta 5.2024. Sitä oli varmaan kokeiltu valmistumisen jälkeen ja jäänyt pölyttymään varastoon vanhalla softalla?

Kokeilin muuten Tuya Smart sovelluksellakin (aivan sama appi) mutta ei se korjannut tilannetta joten palasin Smart Life sovellukseen.

Eihän tuossa nyt koneen toiminnan kannalta ole mitään muutosta tapahtunut mutta olen pumppua ainoastaan tuolla sovelluksella käyttänyt ja kytännyt niin ei tuollainen ohjelman p*skominen nyt todellakaan mieltä nosta. Käyttöpaneelin johto ei yltänyt tuolta pannuhuoneesta mihinkään järkevään paikkaan niin jätin sen sinne kun kännysovellus oli niin näppärä.

Nyt ei kyllä kännykästä tarvi katsoa muuta kuin outlet water temp kun kaikki muu on muurahaista.

Mysteeri on nyt se että miksi tämä muutos tapahtui? 3 anteroa ja kaikissa sama muutos.

Tuya Smart avautui tämän näköisenä...
katso liitettä 105759
pitää valita se kieli niin alkaa taas pelittämään itsellä kanssa oli noin

Amigo

Aktiivinen jäsen
Joo, en jaksanut tuon tuyan kanssa alkaa säätämään kun tiesin palaavani takaisin Smart Life. Mutta sekin oli jännä että ennen eilistä en ollut koskaan kieltä edes valinnut ja lontoota on aina ollut. Opein tuon vasta eilen.

Arisoft

Vakionaama
Joo, en jaksanut tuon tuyan kanssa alkaa säätämään kun tiesin palaavani takaisin Smart Life. Mutta sekin oli jännä että ennen eilistä en ollut koskaan kieltä edes valinnut ja lontoota on aina ollut. Opein tuon vasta eilen.
Minulla sovelluksessa oli valittuna käyttöjärjestlemän kieli, siksi se antoi tekstit suomeksi ja ne mitä ei tiennyt tuli kiinaksi. Niitä löytyi tehdasasetusvalikosta. Englanniksi näyttäisi nyt löytyvät kaikki tekstit kun viimnein tajusin vaihtaa kielen.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Minulla sovelluksessa oli valittuna käyttöjärjestlemän kieli
Sama mulla näköjään oli valittuna. Kaikki on silti aina ennen tullut englanniksi niin ei ole tarvinnut kieliasetuksia edes miettiä. Nyt käyttöjärjestelmän kielenä on ne kirjain ja numerotunnukset säädöille.

Amigo

Aktiivinen jäsen
Sain ilouutisia tehtaalta. Sovellukseen on palannut lämpötilasäätöön + ja - painikkeet pelkän liukusäädön lisäksi. Vaati itseltä vain välimuistin tyhjentämisen. Työn alla on vielä ulkoasu state/ status sivulle.

Sovellus päivittyi jo ennen muutosta 6.4.0 versioon. Sovelluksen päivittyminen ei tuonut mitään näkyvää muutosta.

Viuh

Jäsen
Oletteko ottaneet lämmityksen lisävastuksen ja käyttöveden vastusten ohjaukset pumpulta vai ihan termarien varassa? Termostaatilla ohjattuna toiminta olisi pommin varmaa mutta pumpulta ohjattuna antaisi varmasti paremmin pumpulle mahdollisuuden tehdä pidemmälle lämpöä ennen kuin viiveen jälkeen laittaa vastusta päälle. Itsellä on tulossa hybridivaraaja jonka jälkeen vielä 150l tulistusvaraaja käyttövedelle.

Back
Ylös Bottom