Daikin Perfera 30 ja 40

Ulkona -18 astetta ja vingutettu P40:ää täysillä, jaksaa puhaltaa 45 asteista. Sulattelee miten sattuu. Pyynti 30, puhallus 5/5 ja kaikki rajoitukset pois. Ulkoyksikkö on rintamamiestalon seinässä, ääni on niinkuin joku ajaisi pappatunturilla olohuoneessa. Auttaisikohan jos vaihtaisi jouset ulkoyksikön alle kumien
tilalle?
Itsellä on Stylish H30 ja olen ajanut sitä nyt näillä pakkasilla hiljainen ulkoyksikkö päällä ja pyynti 20 astetta. Puhaltaa maksimissaan ~45 astetta ja haluaa sulattaa noin tunnin välein.

Ilman rajoituksia puhaltaisi yli 50 asteista ilmaa ja 10A sulake alkaisi olla kipurajalla.

Kenno on kyllä aika kuurassa, että jossain määrin tarpeeseen se sulattaa, mutta esim. nyt aamulla lämmitin takkaa, niin silti haluaa sulattaa n. tunnin välein vaikka pumpulla ei ole edes kuormaa.

Tässä alla todiste tämän vuorokauden sulatteluista. Ulkona pakkasta 18 astetta.
20260101_114040816.jpeg

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Itsellä on Stylish H30 ja olen ajanut sitä nyt näillä pakkasilla hiljainen ulkoyksikkö päällä ja pyynti 20 astetta. Puhaltaa maksimissaan ~45 astetta ja haluaa sulattaa noin tunnin välein.

Ilman rajoituksia puhaltaisi yli 50 asteista ilmaa ja 10A sulake alkaisi olla kipurajalla.

Kenno on kyllä aika kuurassa, että jossain määrin tarpeeseen se sulattaa, mutta esim. nyt aamulla lämmitin takkaa, niin silti haluaa sulattaa n. tunnin välein vaikka pumpulla ei ole edes kuormaa.

Tässä alla todiste tämän vuorokauden sulatteluista. Ulkona pakkasta 18 astetta.
katso liitettä 111283
Tutunnnäköistä käppyrää😩 On tainnut viime yönä sulatella jopa 40-50 min välein ja eipä SY siinä välissä kerkeä monta minuuttia kunnolla puhaltamaan. Kauanko puhallus on seis sulatusvaiheessa? Yleensä syytetään ilmankosteutta ja tehonottoa mutta ei kyllä nyt ole siitä kysymys. Minulle Service vastasi että rakenna tuulensuoja😀

iro

Vakionaama
Tutunnnäköistä käppyrää😩 On tainnut viime yönä sulatella jopa 40-50 min välein ja eipä SY siinä välissä kerkeä monta minuuttia kunnolla puhaltamaan. Kauanko puhallus on seis sulatusvaiheessa? Yleensä syytetään ilmankosteutta ja tehonottoa mutta ei kyllä nyt ole siitä kysymys. Minulle Service vastasi että rakenna tuulensuoja😀
Mitsurunerin kanssa puuhanneena sanoisin että sulatuksien analysointiin auttaa huomattavasti jos tietää ulkolämpötilan ja ulkokennon loppupään lämpötilaeron (=DeltaT)
Alla kuva kennoanturin sijoituksesta Panassa ja deltaT /ulkolämpötila käyristä.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    167,6 KB · Katsottu: 61
  • Screenshot_20260101-172308.jpg
    Screenshot_20260101-172308.jpg
    99,7 KB · Katsottu: 63

jsalmika

Aktiivinen jäsen
10`C ylläpidossa mökillä ei onneksi näköjään ainakaan ole kuin kuin varmaankin pelkästään tarvepohjaisia sulatuksia harvakseltaan Alla sähkönkulutus ja puhallusilman lämpötila.

1000027737.png

1000027738.png

Luukku

Vakionaama
Minulle Service vastasi että rakenna tuulensuoja
Käyttöohjeessa on sellainen kuva missä on tuulensuojan ohje. Eikä sinällään ole humpuukijuttu, omat Daikinit saa sulatusekoilun aikaiseksi, kun kylmä tuuli tulee tietystä suunnasta. Tosin ne tekee sitten sulatuksia ihan peräkkäin eli menee sellaiseen sulatuslooppiin.

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Mitsurunerin kanssa puuhanneena sanoisin että sulatuksien analysointiin auttaa huomattavasti jos tietää ulkolämpötilan ja ulkokennon loppupään lämpötilaeron (=DeltaT)
Tuo lämpötilaeroko se sulatuksen laukaisee? Vaikuttaako sulatuksen kestoon? Tavan tallaaja kuten minä ei saa tuosta deltasta tietoa koska kennoanturista ei saa mitään dataa. Ja ei se tieto paljon auttaisikaan jos ei sille osaa mitään tehdä.

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Käyttöohjeessa on sellainen kuva missä on tuulensuojan ohje. Eikä sinällään ole humpuukijuttu, omat Daikinit saa sulatusekoilun aikaiseksi, kun kylmä tuuli tulee tietystä suunnasta. Tosin ne tekee sitten sulatuksia ihan peräkkäin eli menee sellaiseen sulatuslooppiin.
Kyllä se tuuli saattaa jotakin vaikuttaa ainakin ulkoyksikön ulkolämpötilan mittaukseen mutta meillä pumppu sulattelee tiheään ja kauan vaikka tuuli tulisi talon vastakkaiselta puolelta.

grendy

Vakionaama
Itse kans Daikinin VILPin kanssa "löytänyt" tuon ilmeisesti saman asian, eli heat exchanger mid temperature vs outdoor temperature on ratkaiseva sulatustekijä.
1767336227292.png

Mulla eri päin tuo eroanturi kun näyttää miinuslukuja mutta liikutaan kuitenkin juuri tuossa ~5C lukemissa ainakin täällä kun sulatukset tulee. Kuvasta näkyy myös virittelemäni offset-huijaus jolla yritän aina lykätä sulatuksia pudottamalla pyyntiä. Useimmiten toimii, joskus ei. Tän vuorokauden graafista näkyy 01 jotain että ei toiminut, 02 jotain ei toiminut, 03 ei toiminut, mutta siitä eteenpäin on saatu lykättyä sulatuksia. Tosin siitä en tiedä lopulta että onko tosta sulatusten lykkäämisestä mitään iloa paitsi ei sulata niin usein :D

Luukku

Vakionaama
Itse kans Daikinin VILPin kanssa "löytänyt" tuon ilmeisesti saman asian, eli heat exchanger mid temperature vs outdoor temperature on ratkaiseva sulatustekijä.
katso liitettä 111339
Mulla eri päin tuo eroanturi kun näyttää miinuslukuja mutta liikutaan kuitenkin juuri tuossa ~5C lukemissa ainakin täällä kun sulatukset tulee. Kuvasta näkyy myös virittelemäni offset-huijaus jolla yritän aina lykätä sulatuksia pudottamalla pyyntiä. Useimmiten toimii, joskus ei. Tän vuorokauden graafista näkyy 01 jotain että ei toiminut, 02 jotain ei toiminut, 03 ei toiminut, mutta siitä eteenpäin on saatu lykättyä sulatuksia. Tosin siitä en tiedä lopulta että onko tosta sulatusten lykkäämisestä mitään iloa paitsi ei sulata niin usein :D
Miten käyttäytyy Daikin VILP:n teho sulatuksen jälkeen? Lähteekö ryntäämään? Ajaako kiinni lämpötilaa tms?

grendy

Vakionaama
Miten käyttäytyy Daikin VILP:n teho sulatuksen jälkeen? Lähteekö ryntäämään? Ajaako kiinni lämpötilaa tms?
1767340628105.png

Kyllä se lähtee, sen takia tota automaatio tässä viritellytkin. Niin tehojen suhteen ryntäilee kuin myös kiertovesipumpunkin osalta. Tosin nää -10C tai kylmemmät on jo niin haastavia tolle että ryntäily kestää niin kauan että usein tehot ei edes kerkeä laskeen ennen seuraavaa sulatusta. Lämpimämmät kuin -10C kelit on selkeämpi ero ja hyöty, mutta jos nyt ei muuta hyötyä niin pelkkä sulatusten vähentäminenkin on jo tietysti kiva asia :D.. Kyllä siihen sulatukseen menee ihan turhaa energiaa (vaikka kenno sulatetaankin kiertävällä vedellä) ja kaikki sulatukset on pois lämmöntuotosta. Eli olkoot vaikka 1-2C pienempi lämmöntuotto huijauksen ajan kuin että tuotettua lämpöä käytetään kennon sulatukseen ja on käytännössä miinusmerkkinen tuotto sillon.

iro

Vakionaama
Tuo lämpötilaeroko se sulatuksen laukaisee? Vaikuttaako sulatuksen kestoon? Tavan tallaaja kuten minä ei saa tuosta deltasta tietoa koska kennoanturista ei saa mitään dataa. Ja ei se tieto paljon auttaisikaan jos ei sille osaa mitään tehdä.
Jollakin tavoin pumppu käyttää tuota lämpötilaeroa sulatuslogiikassaan. Tuossa on valmistajakohtaisia eroja. Joissakin Mitsu LN pumpuissa tuo logiikka ontui pahasti ja pumppu teki paljon turhia sulatuksia. Tuon korjaamiseen kehitettiin Mitsurunner-systeemi, joka estää (turhat) sulatukset kun deltaT on alle asetetun arvon. Ei vaikuta sulatuksen pituuteen (ja ei pidäkään, koska kun sulatus tapahtuu nyt vain tarvittaessa on hyvä että se tehdään silloin kunnolla).
Systeemi toimii ja olen sen asentanut myös omaan Pana HZ25-pumppuun.
Alla kuvassa Panan deltaT sekä ohjaus joka sallii/estää sulatukset. Sulatus sallitaan (ja kuvassa toteutuu) punaisten rinkuloiden kohdalla

Liitteet

• DeltaT.jpg
    DeltaT.jpg
    126,3 KB · Katsottu: 31

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Tuolle kennoanturille ei oikein pysty itse tekemään mitään mutta ulkoyksikön lämpötila-anturi törröttää kennon yläkulmassa. Joku oli jossain vaiheessa kääntänyt sen kotelon alle ja kokeilin hätäpäissäni nyt sitä itsekin. Ensivaikutelma on että sulatukset harvenivat selvästi yhdestä tunnista 2-3 tuntiin. Pysyyköhän ulkolämpötilan mittaus kylmempänä ja siten delta pienempänä?Voihan se olla jokin muukin juttu mutta eipä tämä minun P40 ole noin hyvin toiminut -5 asteen ja 80 % kosteuden vallitessa. Pyynti on 21 astetta, puhallus noin 40 astetta (4/5) ja Onectan mukaan ottaa noin 1 kW tehoja.

Luukku

Vakionaama
Tuolle kennoanturille ei oikein pysty itse tekemään mitään mutta ulkoyksikön lämpötila-anturi törröttää kennon yläkulmassa. Joku oli jossain vaiheessa kääntänyt sen kotelon alle ja kokeilin hätäpäissäni nyt sitä itsekin. Ensivaikutelma on että sulatukset harvenivat selvästi yhdestä tunnista 2-3 tuntiin. Pysyyköhän ulkolämpötilan mittaus kylmempänä ja siten delta pienempänä?Voihan se olla jokin muukin juttu mutta eipä tämä minun P40 ole noin hyvin toiminut -5 asteen ja 80 % kosteuden vallitessa. Pyynti on 21 astetta, puhallus noin 40 astetta (4/5) ja Onectan mukaan ottaa noin 1 kW tehoja.
Hyvä kuulla, että parantaa juoksua. Mulla jäätyi toisesta pumpusta joskus se anturi siihen kennoon niin ei sulattanut ollenkaan ja meinasi jäätyä. Nyt mulla on molemmissa putkenpätkä päällä ja viety pois kennon läheisyydestä. Kotelon suojassa vastaava vaikutus varmaan. Näyttääkö ulkolämpötilan mittaus nyt miten vs joku muu mittari?

NorPump

Jäsen
Not quite a perfera, but a Comfora from 2019 (had a Panasonic hz25zke that Panasonic bought back, more about that in the Pana forum) but from what ive read it’s basically the same unit with a different indoor unit?

But impressed about the Daikin, last defrost was at 1300 yesterday, so 23 hours without a defrost now. Whenever it defrosts there is an actual need for it as well.
Consumption is a bit up and down, but compared to the Panasonic I had the Daikin keeps the house at an even temperature…At least in our house it’s a massive improvement over the Panasonic (from what I can tell as well it uses the same and some days less energy than the Panasonic). Only thing I’ve done is creating an automation that limits demand control to 95% after a defrost, this gives more runtime until the next defrost, otherwise it has a short initial rush although it modulates itself down better than the Pana.

Liitteet

• IMG_5144.jpeg
    IMG_5144.jpeg
    75 KB · Katsottu: 18
Viimeksi muokattu:

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Hyvä kuulla, että parantaa juoksua. Mulla jäätyi toisesta pumpusta joskus se anturi siihen kennoon niin ei sulattanut ollenkaan ja meinasi jäätyä. Nyt mulla on molemmissa putkenpätkä päällä ja viety pois kennon läheisyydestä. Kotelon suojassa vastaava vaikutus varmaan. Näyttääkö ulkolämpötilan mittaus nyt miten vs joku muu mittari?
Kyllä se nyt näyttää asteen tarkkuudella samoja lukemia kuin muutkin mittarit. Ei tullut niin tarkkaan aiemmin vertailtua mutta olisiko anturi ottanut vähän lämpöä talon sisältä ulkoseinän purueristeen läpi.

wannabe

Aktiivinen jäsen
Minulle on tulossa Perfera ikivanhan Mitsu FD:n tilalle. Täytyy jo asennusvaiheessa laittaa anturointi että pääsee mittailemaan lämpötiloja ja vertaamaan Daikinin käyttäytymistä Mitsun ja Panan pumppuihin.

Päädyitkö Daikiniin sen parempien puukotusmahdollisuuksien vuoksi kuin mitä esim. Mitsu tarjoaa? 😅 Itselle meinaan pukkaa mieleen aatosta, että ois sittenkin pitäny Daikin laittaa, kun noita kahta hyvin aktiivista ja mielenkiintoista Daikinin puukotusketjua lukee.

iro

Vakionaama
Päädyitkö Daikiniin sen parempien puukotusmahdollisuuksien vuoksi kuin mitä esim. Mitsu tarjoaa? 😅 Itselle meinaan pukkaa mieleen aatosta, että ois sittenkin pitäny Daikin laittaa, kun noita kahta hyvin aktiivista ja mielenkiintoista Daikinin puukotusketjua lukee.
Olin jo kallistumassa Mitsu LN suuntaan mutta asentaja sanoi että jos välttämättä haluan LN:n niin kyllä hän sen asentaa mutta ei kyllä suosittele. Hänelle on sattunut useita vuotavia yksilöitä.
Ja totta kai sormia syyhyttä että joutuu (=pääsee) tutkimaan myös Daikinin sielunelämää:hmm:

NorPump

Jäsen
After goofing around with the airflow, I think I've found a good setting. Although since the unit is not located ideally in the corner of the kitchen and has to Blow through a 2 meter wide doorway after 10 meters, and it is very sensitive to the temperature in the room (eg. When using the oven or we go in and out of the room often), it still keeps the temperature overall in the house at a stable and comfortable level.

Attaching a graph from tonight: still no defrosts, just me fiddling with settings this morning.
Unfortunately there is no way to move the sensor, which possibly could improve operations during the day and the fan isn't manual at all which annoys me, setting the temperature to 24 (it’s at 23 to keep 22-22.5) causes the units consumption to fluctuate up and down... But overall, very happy with the switch from the Pana!

Only negative is I've had to order a pancake to place under the pump as in milder weather it's producing insane amounts of water…

Liitteet

• IMG_5149.png
    IMG_5149.png
    111,6 KB · Katsottu: 24
Viimeksi muokattu:

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Väliaikatietoja? Miten sulattelee?
Kiitos kysymästä, nyt on toiminut aiempaan verrattuna todella hyvin. Viimeisimmät sulatukset noin 4 tunnin välein, kestää tosin sen 18 minuuttia ennenkuin puhaltaa taas kunnolla lämpöä. Ao. kuvasta näkee että äkäisesti nostaa lämmöt sulatuksen jälkeen ja sitten tulee korjausliike. Tuota ei taida saada korjattua ilman lisäautomaatiotietämystä, ehkä QO:ta voisi kokeilla. Pyynti on 22 ja puhallus automaatilla. Kaikki rajoitukset ovat pois. Ulkona -8 astetta ja kosteus noin 75%.

Liitteet

• IMG_0152.png
    IMG_0152.png
    277,2 KB · Katsottu: 26

Tumi

Jäsen
Minäpä oikaisin Styliksen sivuvatkaimet ääriasennosta suoraan, ja sulatusväli on täälläkin yli tuplaantunut. Vai onko sitten kuitenkin kyse olosuhteiden muutoksesta? Lämpötila ja kosteus tosin ennallaan täällä.

Luukku

Vakionaama
Minäpä oikaisin Styliksen sivuvatkaimet ääriasennosta suoraan, ja sulatusväli on täälläkin yli tuplaantunut. Vai onko sitten kuitenkin kyse olosuhteiden muutoksesta? Lämpötila ja kosteus tosin ennallaan täällä.
Jätin viime pesussa omasta ne sormisuojaritilät tai mitkä mäyräverkot olivatkaan niin kokonaan pois, läpät kyllä on ja suorassa.

Viimeksi muokattu:

Luukku

Vakionaama
kestää tosin sen 18 minuuttia ennenkuin puhaltaa taas kunnolla lämpöä.
Kyllä se ottaa sen 19 min aikaa siitä, kun puhallin pysähtyy ja seuraavan kerran puhaltaa samaa 4 nopeutta 1020rmp.
Sulatus itsessään vie sen 10min.

Liitteet

• Fan freq.jpg
    Fan freq.jpg
    50,4 KB · Katsottu: 17

-T

Aktiivinen jäsen
Sattuuko olla laittaa kuvaa minne ja miten sen lopulta käänsit? vaikka yv

ihan mielenkiinnosta jos sen saa suht tuosta vain siirrettyä. en ole oman koneen sulatus väliä seuraillut mutta kenno on yleensä sen näköinen ollut kun alkaa sulattelu. että ei se ainanaan niitä aivan turhaan tee kuten aiemmin Mitsubishi teki...

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Sattuuko olla laittaa kuvaa minne ja miten sen lopulta käänsit? vaikka yv

ihan mielenkiinnosta jos sen saa suht tuosta vain siirrettyä. en ole oman koneen sulatus väliä seuraillut mutta kenno on yleensä sen näköinen ollut kun alkaa sulattelu. että ei se ainanaan niitä aivan turhaan tee kuten aiemmin Mitsubishi teki...
No mikä ettei, eihän nämä salaisuuksia ole ja joku muu oli sen keksinytkin. Toivottavasti auttaa, meillä ainakin toiminta parani selkeästi. Eikä sekään erään käyttäjän lanseeraama mukiviritys välttämättä ihan huuhaata ollut😀

Liitteet

• IMG_0155.png
    IMG_0155.png
    827 KB · Katsottu: 125
  • IMG_0157.jpeg
    IMG_0157.jpeg
    131,9 KB · Katsottu: 127
  • IMG_0158.jpeg
    IMG_0158.jpeg
    140 KB · Katsottu: 125

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Se rajaa tehon max 1400W Stylish H, Perfera H 1600W.
Jep, täytyy laittaa päälle👍 Olen sitä monesti pitänyt päällä mutta erinäisten sulatussekoilujen takia ei ole päässyt hyödystä nauttimaan. Nyt saattaa tasoittaa ryntäystä ja ainakin tällä -10 kelillä vielä teho riittää.

Sampo22

Aktiivinen jäsen
Kyllä se ottaa sen 19 min aikaa siitä, kun puhallin pysähtyy ja seuraavan kerran puhaltaa samaa 4 nopeutta 1020rmp.
Sulatus itsessään vie sen 10min.
Eli on siis ominaisuus eikä vika😀 Varsinainen sulatus tosiaan kestää noin 10 minuuttia ja sitten on kait jotain tuuletuskuivausta, paineennostoa ja sisäyksikön hönkäilyä loput 8-9 min. Talon lämmityksen kannalta olellisempaa on juuri tuo väli puhalluksesta samanlaiseen puhallukseen.

-T

Aktiivinen jäsen
No mikä ettei, eihän nämä salaisuuksia ole ja joku muu oli sen keksinytkin. Toivottavasti auttaa, meillä ainakin toiminta parani selkeästi. Eikä sekään erään käyttäjän lanseeraama mukiviritys välttämättä ihan huuhaata ollut😀

ilmeisesti ihan sormella sen tuonne taitoit?

millaista meno pumpulla oli ennen ja jälkeen tuon tempun?

äsken nimittäin katsoin kun heräilin. -22 pakkasta. niin kone alkoi sulattaa aikalailla 7:00 ja teki saman uudelleen heti vähä yli puoli. eli ehti puhaltaa noin huimat 15min tuossa välissä....ei ole kyllä aiemmin noin tehnyt.

Sampo22

Aktiivinen jäsen
ilmeisesti ihan sormella sen tuonne taitoit?

millaista meno pumpulla oli ennen ja jälkeen tuon tempun?

äsken nimittäin katsoin kun heräilin. -22 pakkasta. niin kone alkoi sulattaa aikalailla 7:00 ja teki saman uudelleen heti vähä yli puoli. eli ehti puhaltaa noin huimat 15min tuossa välissä....ei ole kyllä aiemmin noin tehnyt.
Juu, ihan sormella taitoin. Ennen muutosta sulatusväli oli ainakin puolet lyhyempi, kostealla pikkupakkasella juuri tuollainen 15-45 min puhallus ennen seuraavaa sulatusta. Nyt puhaltelee 2-4 tuntia paitsi jos yrittää liikaa tehoa pyytää, silloin lyhenee tuntiin. Viime talvi oli ensimmäinen ja yhtä taistelua. Keväällä vaihtoivat takuuseen joitain antureita ulkoyksiköstä mutta ei se siitä parantunut.
Sen olen nyt huomannut että 0,5 asteen nosto pyynnissä vaikuttaa jyrkästi toimintaan, eilen sekosi kun tuota yritin. Nyt pudotin pyynnin 22-> 20 asteeseen ja toiminta tasaista, puhallusnopeus automaatilla vaihtelee korvakuulolta välillä 3-4, puhalluslämpötila noin 40 astetta ja talossa kauempana 20 astetta samoin kuin sisäyksikön mittaus.

-T

Aktiivinen jäsen
voi voi luulin kun tähän keväällä vaihdoin että tässä ei tätä hullua sulattelu olisi....sinänsä tuntuisi aika ok oloinen laite olevan ja tehoa löytyvän...mutta ilmeisesti sulatus väli ongelmia on...ja toinen on tuo automaattinen nopeuden ohjaus vaikka käsi säätö olisikin päällä...en tykkää kyllä ollenkaan tuosta.

nyt on tosiaan hyvin kuiva kova pakkaskeli...ei varmasti kenno huurru tukkoon kovin nopeasti

Sampo22

Aktiivinen jäsen
voi voi luulin kun tähän keväällä vaihdoin että tässä ei tätä hullua sulattelu olisi....sinänsä tuntuisi aika ok oloinen laite olevan ja tehoa löytyvän...mutta ilmeisesti sulatus väli ongelmia on...ja toinen on tuo automaattinen nopeuden ohjaus vaikka käsi säätö olisikin päällä...en tykkää kyllä ollenkaan tuosta.

nyt on tosiaan hyvin kuiva kova pakkaskeli...ei varmasti kenno huurru tukkoon kovin nopeasti
Minkälaisessa paikassa on sisäyksikkö? Mitä avarampi sen parempi, itsellä ei optimipaikka mutta kyllä siinä Mitsu toimi 15 vuotta.

Kaimo Ärräpää

Pumppauksen suomenmestari v. 2041
Sepä se just onkin kun sulatusten aikana ei lämmitä eikä säästä.

Parempi uskoo että silloinkin säästää, muuten voi pimeeksi tulla jo päästään!

No oikeesti, jos koppikertoimet ovat keskimäärin edes 2, niin silloinkin säästetään jo puolet. Toki aina kinostelee , jos jotenkin voi parannella ja esim. meillä varmaan pannaan jtn modifikaatiota vielä jossain kohtaa. ✌

-T

Aktiivinen jäsen
suht hyvä pitäisi olla. mitsu ja Toshiba siinä on jo ollut ja suhteellisen ok kummankin kanssa pärjäsi. pitäisi melkein joku anturi laitella pumpun päälle ja vähän seurata sulatus väliä ilmeisesti...onko vinkata joku hyvä ja edukas minkä datan saa suoraan kännykkään tai appsiin näppärästi

Sampo22

Aktiivinen jäsen
suht hyvä pitäisi olla. mitsu ja Toshiba siinä on jo ollut ja suhteellisen ok kummankin kanssa pärjäsi. pitäisi melkein joku anturi laitella pumpun päälle ja vähän seurata sulatus väliä ilmeisesti...onko vinkata joku hyvä ja edukas minkä datan saa suoraan kännykkään tai appsiin näppärästi
Mulla on tuo Ruuvi sisäyksikön säleikössä, kannattaa asentaa vaikka alasiivekkeen ulkopuolelle niin ei estä siipien kiinnimenoa. Toimii bluetoothilla ja siitä näkee hyvin sulatukset yms.

Liitteet

• IMG_0164.png
    IMG_0164.png
    173,7 KB · Katsottu: 28
Back
Ylös Bottom