Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mutta tosiaan, vähän ihmetyttää koko homma vieläkin, kun tulin eilen töistä kotiin neljän tienoilla niin kaikki pelasi vielä hienosti, ja pihalle tullessani alkoi sulatus, kuulin kun ropellit ensin pysähtyivät ja sitten kohta taas käynnistyivät. Eikä kennossa edes juuri ollut huurretta, eikä ole itse asiassa nytkään, vaikka eilisestä asti on oltu selkeästi pakkasen puolella.Aika heikko toivo saata uusi kone tai joku korvaus.Wespa sanoi:No sepä oli tällä kertaa onneksi pienestä kiinni.Nyt toimii ainakin hyppylangan kanssa hienosti, ja tupaan tulee lämmintä. Saas nähdä miten sitten jos kohtapuoliin pistää rensselit seis, ilmailee koko systeemin vielä kerran ja sitten hyppylanka pois. Yhden uuden patterin Danfoss-venttiilikin vähemmän yllättäen jumittaa niin sillekin pitäisi jotain keksiä. :
![]()
Andres sanoi:Kohdistettava laki on Ranskan laki eli kielitaitoa pitää olla aikamoisesti.
Andres sanoi:Ottakaa ne virtavahdin ohitukset pois sekä laittakaa kunnon virtaus konelle.
Andres sanoi:(Kuvittelkaa että on uusi auto, vaikka ranskalainen. Auto ei käynnistyy mutta jos laittaa johdon jostain suoraan sitten asia on ok, että saa ajaa. Minkälainen olisi sitten päätös valituksesta? )
pamppu sanoi:Mulla "10kW" koneelle speksin mukaisesti 900l/h tunnissa ja riittää hyvin. Sulatuksissa teho hipoo 10kW lukemia, eli vesi jäähtyy tuolla kierrolla 25 -> 15 astetta. Jos kierto puolittuisi, alettaisiin olla jännän äärellä.
Wespa sanoi:Mielenkiintoista, kompura (noissa laittamissani kuvissa oleva musta mötikkä) on edelleen ainakin pinnaltaan jäähileen peitossa, mutta sen sijaan paksun eristekerroksen alla oleva lämmönvaihdon näyttää ihan normaalilta,
Riku84 sanoi:Ei näkynyt alfa lavalin vaihtimessa ainakaa silloin mitää erikoista päällepäin niinkun uusi oli.
se toimii lisävesitilana ja siitä saa isomman virtauksen vilpille kuin patteriverkosta, isompi virtaama ei jäädy niin herkästi.Wespa sanoi:Valaiskaa tyhmää miten ja minkälaisella kytkennällä puskurivaraaja auttaa tuohon ongelmaan?
Jolberious sanoi:Kytkentään tälläinen
https://imgur.com/a/dWLDq
Wespa sanoi:Nibe UKV näyttäisi tosiaan aika passelilta, ei mitään turhia vastuspaikkoja tai kierukoita, ne löytyvät jo öljykattilasta. Jos tuosta kuvasta oikein tulkitsin niin kytkettäisiinkö tuo tosiaan niin että siihen tulisivat sekä pumpun että itse lämmityskierron lähtö ja paluu? Onko tuolla kytkennällä pumpulta lähtevän ja sille palaavan veden lämpötiloilla riittävästi eroa?
Riittäisiköhän 100l versio kun systeemi ei ole (vielä) tilavuudeltaan kovin iso vaikka talo onkin? Keskikerroksessa on yhteensä 8 patteria, pieniä ja isoja, yläkerrassa kaksi isoa. Aikanaan toki sitten koko kellariin tulee vesikiertoinen lattialämmitys, mutta siihen on vielä pitkä aika.![]()
Wespa sanoi:Uusi lämmönvaihdin tuli Ranskanmaalta nopsaan, mutta sen enempää ei ole edennyt. Itse pumppu on paikallisen kuljetusyrittäjän lämpimässä hallissa odottamassa että kylmäkalle ehtii paikalle lämmönvaihdinta asentamaan ja täyttämään kylmäaineet.
burmanm sanoi:Lämmitän itse max 32C (-20C asetus) joten kokemusta ei ole noin kuumasta, mutta manuaalin mukaan -12C asti pitäisi onnistua 45C vesi ja -8C lämpötilassa pitäisi irrota vielä 45C-vedelläkin 6,7kW. Eihän tämä -8C toki hirveän kaukana enää ole tuosta min lämpötilasta -45C tuotolle jos olisivatkin olleet vähän ylioptimisia noissa lukemissa. Mulla tulee 29,6C vettä VILPiltä ja sille mnee 27,3C. Varmaan voisi olla tuo jäähtymä vähän korkeampikin (auttaisikohan COPpiin... tällä -8C se näyttäisi olevan nyt 2,4). Mutta näillä lukemilla tuottaa Pollucomin mukaan 3,9kW lämpöä (josta 2,2kW menee jälkilämmityspatterille) ja 1,6kW menee sähköä eli alle puolella teholla mennään vielä.
Paljonko se sulla syö sähköä tällä hetkellä sitten? 3,5kW asti sen kai näillä lämpötiloilla pitäisi kiivetä maksimissaan.
burmanm sanoi:Onkohan kellään ajatusta mistä saisi järkevän hintaisen version tuollaisesta termostaattiohjatusta versiosta? Ne Enston sulanapitotermostaatit ovat ainakin aika hurjan hintaisia (lähemmäs satasen) - eivät ikinä säästä itseään.
janti sanoi:Tämäkin on aika arvokas https://www.clasohlson.com/fi/Termostaatti-lämmityskaapelille,-FrostGuard-ECO/36-1088
Tällaisesta saisi aika edullisesti modattua termostaatin. (Sähköluvat tietenkin pitäisi olla.) http://www.motonet.fi/fi/tuote/383147/Pakkasvahti-200-W