DIY kotiakut ongrid

-Teme-

Vakionaama
kun täyttää nykyiset määräykset akustojen osalta ja niille on tehty mittaukset, niin silloin ovat hyväksytty käyttöön. IF tosin oli pistänyt mielivaltaiset klausuulit vakutuksiin, jolloin jos on akusto niin kannattaa vaihtaa kotivakuutus sieltä pois.

-Teme-

Vakionaama
Täällä on laitettu IF laatimat ehdot.
Tuo 100kWh raja on aika outo, että sitä suuremmat pitää vakuuttaa erikseen.
4kpl 16xMB56 akuston yhteiskapa on n.125kWh ja sen akuston yhteishinta on n.7500€ sis kennot ja BMS:t

Harrastelija

Hyperaktiivi
Tuo 100kWh raja on aika outo, että sitä suuremmat pitää vakuuttaa erikseen.
Eikös tuo mene samaan kastiin kuin mikä hyvänsä esine joka ylittää tietyn hintarajan? (Tässä kWh rajan) Raja varmaan riippuu vakuutuksesta. En muista ulkoa mutta saattaisi olla esim yli 5000€ esineet pitää vakuuttaa erikseen.
Poikkeuksena ehkä VILP ja MLP tyyppiset jutut jotka ovat osa lämmitysjärjestelmää ja kiinteämpi osa rakennusta. (akusto on ”lisävaruste”)

MarkkuJ

Aktiivinen jäsen
Moro

Mikä vakuutusyhtiö kyselee aurinkovoimaloiden tai akustojen kokoja,itse kun kysyin Tappiolasta että olen hankkinut paneelit ja akuston että pitääkö tehdä kotivakuutukseen jotain muutoksia sanoivat ettei ei eivätkä kyselleet asiasta sen enempää sama juttu paloviranomaisilla.
Kysyin nämä sähköpostilla että jäi jotain asiasta mustaa valkoiselle.

Kun olette näitä vakuutusyhtiöiltänne kyselleet niin mitä tietoja ovat halunneet tietää ja onko vakuutusmaksut nousseet?

Espejot

Hyperaktiivi
IF tosin oli pistänyt mielivaltaiset klausuulit vakutuksiin, jolloin jos on akusto niin kannattaa vaihtaa kotivakuutus sieltä pois.
IF:n klausuulit koskeee yritysvakuutuksia kiinteistöille tms. Kotivakuutuksessa ei ole mainintaa paneeleista tai akuista. Mutta muuten, olen vaihtamassa IF:ltä pois kun vähnkään erikoisemmissa vakuutustapahtumissa homman selvitäminen kestää kuukausitolkulla ja kysymyksiä piisaa, eivät osaa kysyä tarpeellisia tietoja kerralla. Mutta tämä on eri tarina...

Back
Ylös Bottom